Draaigas of duimgas?

Laat forumgebruikers stemmen a.d.h.v. een poll !

Draaigas of duimgas?

draaigas
83
25%
duimgas
250
75%
 
Totaal aantal stemmen: 333

cilinderhead
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1548
Lid geworden op: do 04 mar, 2010 19:28
Locatie: zuid-holland

Re: Draaigas of duimgas?

Bericht door cilinderhead »

Gielen_24 schreef:men broerke had er zijn eigen manier op gevonden
hij duwde met de onderkant van zen hand tegen de hand gas :lol:
hij vond de gas veel te straf :p
en was ook een beetje in vergelijking bij de mijne
maar geef mij maar duimgas :buig:
Kan je niet iets duidelijke proberen te zijn? snap hier echt helemaal niks van.... :p


duimgas laat je ook sneller los als draaigas... draaigas kan dus gevaarlijke situaties als gevolg hebben, ook in de bochten geef je automatisch gas bij als je gaat hangen en dat is niet altijd de bedoeling.

3 uur / 5 uur aan één stuk rijden zonder last te krijgen... ligt er aan hoe je rijd, als jij echt crosst op een crossbaan zal je na een tijdje al een lamme duim krijgen, wanneer je echt tour ritten doet zal je eerder stoppen met rijden omdat je honger krijgt dan dat je lamme duim krijgt....

Natuurlijk is het altijd wennen, en trainen van je duim waardoor die na een tijdje steeds minder snel lam wordt. ff doorzetten dus! en als je het dan niks vindt overgaan naar draaigas.
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Draaigas of duimgas?

Bericht door tjobbie »

cilinderhead schreef:
Gielen_24 schreef:men broerke had er zijn eigen manier op gevonden
hij duwde met de onderkant van zen hand tegen de hand gas :lol:
hij vond de gas veel te straf :p
en was ook een beetje in vergelijking bij de mijne
maar geef mij maar duimgas :buig:
Kan je niet iets duidelijke proberen te zijn? snap hier echt helemaal niks van.... :p


duimgas laat je ook sneller los als draaigas... draaigas kan dus gevaarlijke situaties als gevolg hebben, ook in de bochten geef je automatisch gas bij als je gaat hangen en dat is niet altijd de bedoeling.

3 uur / 5 uur aan één stuk rijden zonder last te krijgen... ligt er aan hoe je rijd, als jij echt crosst op een crossbaan zal je na een tijdje al een lamme duim krijgen, wanneer je echt tour ritten doet zal je eerder stoppen met rijden omdat je honger krijgt dan dat je lamme duim krijgt....

Natuurlijk is het altijd wennen, en trainen van je duim waardoor die na een tijdje steeds minder snel lam wordt. ff doorzetten dus! en als je het dan niks vindt overgaan naar draaigas.

volgens mij maakt het allemaal geen zak uit, alle crossmotoren zijn ook met draaigas uitgevoerd en hebben er ook geen last van(ok je blijft iets dichter bij het gas omdat de motor meehangt)tis maar net wat je je aanwend en wat je persoonlijk beter vind.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
cilinderhead
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1548
Lid geworden op: do 04 mar, 2010 19:28
Locatie: zuid-holland

Re: Draaigas of duimgas?

Bericht door cilinderhead »

bij een motor hang je er ook niet naast en blijf je in bijna dezelfde lijn als je motor waardoor je geen gas bij geeft wanneer je het niet wilt.

ik rij graag met duimgas, maar er zijn er ook die graag met draaigas rijden!, wat je zelf het fijnst vindt dus... :)
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Draaigas of duimgas?

Bericht door tjobbie »

cilinderhead schreef:bij een motor hang je er ook niet naast en blijf je in bijna dezelfde lijn als je motor waardoor je geen gas bij geeft wanneer je het niet wilt.
volgens mij zei ik dit ook in m,n vorige antwoord :wink:

maar idd. scheelt gewoon per persoon, je kunt gewoonweg niet zeggen dat DAT het fijnst is om mee te rijden.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
XeromeX
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 574
Lid geworden op: za 03 jul, 2010 08:27

Re: Draaigas of duimgas?

Bericht door XeromeX »

En anders gewoon zo'n duelgassertje zeker?
Alleen ik vind het niet zo erg dat duimgas.
Heb wel een beetje dat je er wel wat hoger mee in toeren wilt rijden, niet volluit maar als je hem net inhoud is een klote punt vind ik. Zit je duim ongemakkelijk om lang vol te houden, waarbij als je half gas geeft het al geen probleem meer is.
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006

Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
sander.w
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: do 11 jun, 2009 17:02
Locatie: pijnacker

Re: Draaigas of duimgas?

Bericht door sander.w »

zon duelgassertje is helemaal kut gaat snel kapot en even mijn mening ik reed eerst met duimgas maar op de kippen schootik steets van me gas af en toen bleef er maar 1 optie over draaigas en ik moet zeggen ik vind het 10 x fijner maar ieder ze smaak :oops:
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Draaigas of duimgas?

Bericht door Haagje »

Ervaring met dualgas?
Welk merk type?

Mja ik blijf erbij dat als je wat hobbels hebt of wat dan ook je het beste duimgas kunt gebruiken.
Vooral als ja gaat hangen aan je quad.
sander.w
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: do 11 jun, 2009 17:02
Locatie: pijnacker

Re: Draaigas of duimgas?

Bericht door sander.w »

ag ieder ze mening alleen die dualgas heb ik geen ervaring mee maar iemand die ik ken wel heeft 2 x lang de kant gestaan met trainnen hij liep de heletijd vast en zow
stef700
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 17 apr, 2011 19:52
Locatie: Bree: men thuis is waar men raptor staat

Re: Draaigas of duimgas?

Bericht door stef700 »

rij graag met duimgas, heb ook al met draaigas op quad gereden, maar dat is niet praktisch naar mijn mening.
Als ik een bocht nam moest ik goed opletten dat ik niet aan de gas draaide,

Had wel één voordeel, zo leert ge snel driften :lol:
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Draaigas of duimgas?

Bericht door tjobbie »

ik heb een dualgasser en reed eerst altijd met handgas, maar de laatste tijd neig ik steeds meer naar duimgas.
waarom weet ik eigenlijk niet, het lijkt net wat meer gevoel met zich mee te brengen. alleen voor de snelweg stukken zeg ik nog steeds handgas. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
stef700
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 17 apr, 2011 19:52
Locatie: Bree: men thuis is waar men raptor staat

Re: Draaigas of duimgas?

Bericht door stef700 »

Bestaat er geen cruise control voor op quads, zou wel handig zijn voor lange ritten.

voor lange rechte stukken is een draaigas wel gemakkelijker.
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Draaigas of duimgas?

Bericht door tjobbie »

stef700 schreef:Bestaat er geen cruise control voor op quads, zou wel handig zijn voor lange ritten.

voor lange rechte stukken is een draaigas wel gemakkelijker.
cruisecontrol op een quad :? waarom zou je dat in godsnaam willen? je wil toch juist met het gas spelen?
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
stef700
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 17 apr, 2011 19:52
Locatie: Bree: men thuis is waar men raptor staat

Re: Draaigas of duimgas?

Bericht door stef700 »

voor lange rechte stukken waar veel camera's staan.
Wildcat250
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 09:52

Re: Draaigas of duimgas?

Bericht door Wildcat250 »

stef700 schreef:voor lange rechte stukken waar veel camera's staan.
Dan ga je de berm in, om de camera's heen ;) Je hebt niet voor niets een quad, die dingen zijn gemaakt om van de weg AF te gaan :P Wie wil er in godsnaam nou een straat-geprepareerde quad hebben? De blubber in met die dingen :applaus:

OnTopic: Smaken verschillen, maar ik vind duimgas veel prettiger. Deels omdat ik nooit op brommer/motor heb gereden, deels omdat ik het beter vind te doseren, deels omdat ik het veiliger vind, en deels omdat de quad van pa draaigas heeft en ik dat kl*ten vind :P En een lamme duim krijg ik eigenlijk niet zo snel, dit is ook een stukje gewenning. Gewoon veel wisselen tussen geen gas geven, en vol gas. Als je je duim beweegt, wordt 'ie ook niet zo snel lam ;)
Mzzls, Marco

TGB Target 525 4x4 "Dakar" Limited Editon
Voorstelronde: viewtopic.php?f=32&t=35781



.
jenzie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 698
Lid geworden op: di 31 mei, 2005 19:12
Locatie: Belgie

Re: Draaigas of duimgas?

Bericht door jenzie »

Ik denk als wij, supermotard quad rijders, de blubber in gaan dat enkel onze spiegeltjes nog net boven komen :D

Ikzelf vind duimgas veel fijner en veiliger om mee te rijden,
zo kan je tijdens het driften het gas veel beter controleren.
Ik heb op die 6 j dat ik met duimgas rijd nog nooit last gehad van mn duim.
Yamaha Banshee 350 2011 (kleuren 2007)"Low-Rider"
Plaats reactie