Eerste quad

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Kevin vk
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 01 aug, 2005 15:06
Locatie: Hulshout

Eerste quad

Bericht door Kevin vk »

Ik ben Kevin Van Kerckhoven (20 jaar) en vrij nieuw in het quad wereldje, het interesseert me al lang maar ik zou graag binnenkort een quad kopen (voornamelijk voor op de baan) maar ik zou totaal niet weten welke ik zou moeten kopen :s ik heb nog geen ervaring met schakelen, en kben ook een vrij smal ventje :p (weeg maar 50kg), kweet niet of dat iets uitmaakt. Als ik puur naar de schoonheid op de fotokes kijk dan ziet de raptor 350 er wel mooi uit maar wss zijn er nog wel andere (betere) modellen voor mij. Wat raden jullie me aan ?

Ik ben van Heist-op-den-Berg (mijn vader woont in Diest), indien er iemand in de buurt woont die een quad heeft of er wat van kent mag hij/zij me altijd op msn toevoegen als je wilt ;) kevin_van_kerckhoven2@hotmail.com



Kevin.
Moorverken
Quadrider
Quadrider
Berichten: 406
Lid geworden op: di 19 dec, 2006 19:28
Locatie: Raptorgem
Contacteer:

Bericht door Moorverken »

Ikzelf heb ook een Raptor 350 en ik vind dit een leuk machientje om mee te beginnen. :knikduim: :tongduim:
Het enige nadeel is de luchtkoeling. Vooral dan op warme zomerdagen.
http://www.demoorverkens.net

Moor, moor en nog eens moor...
Yamaha Raptor 700R SE :quad:
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

Hoi Kevin,

welkom op het forum! En veel succes in het vinden van een quad naar je zin. :D
Ik denk dat je ook rekening moet houden met wat je eraan wil spenderen, alsook bestaan er vele quads met een automatische versnellings bak, maar normaal gezien zul je het schakelen heel snel gewoon zijn :duimhoog: .

Persoonlijk zou ik u toch ook aanraden om met een iets lichter model te beginnen want een quad kan soms toch raar reageren (spreek uit ervaring want rijd zelf nog maar 6 maand met een quad)

Persoonlijk zou ik zowiezo voor een model met waterkoeling kiezen, en een gemak is ook een achteruit versnelling wat niet ieder quad heeft dit. :mrgreen:

Moest je eens in de buurt van Hoegaarden / Meldert zijn mag je me altijd eens contacteren en kun je eens mijn quadje komen bezien en een klein testritje doen.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
coolboyke
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 20:12
Locatie: west-vlaanderen

Bericht door coolboyke »

raptor heeft wel een goede reputatie maar , hij geeft wel enkele nadelige punten : luchtkoeling , geen gasveren , en weinig vermogen ...
mss een 400cc ? wat is je budget ?dan kan ik al beter oordelen
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
Kevin vk
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 01 aug, 2005 15:06
Locatie: Hulshout

Bericht door Kevin vk »

coolboyke schreef:raptor heeft wel een goede reputatie maar , hij geeft wel enkele nadelige punten : luchtkoeling , geen gasveren , en weinig vermogen ...
mss een 400cc ? wat is je budget ?dan kan ik al beter oordelen
4a5000 eur tog, maar het is vooral voor op de baan en ik heb nog geen ervaring. Vandaar dat ik die raptor 350 in gedachten had. Wat is daar eigelek de nieuwprijs van ? en of het aan te raden een 2e hands te kopen ? en wat zou me dat dan kosten ongeveer ?
coolboyke
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 20:12
Locatie: west-vlaanderen

Bericht door coolboyke »

tjah voor dat budget zal het een occassie 350r zijn van ongv een jaar oud , een nieuwe kost ongv 6000 , een ltz400 kost 7000 ongv . maar die is wel een stuk beter voor op de baan wegens zijn betere wegligging en een stuk hoger vermogen .dus ja wat denk je ? :D
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
Moorverken
Quadrider
Quadrider
Berichten: 406
Lid geworden op: di 19 dec, 2006 19:28
Locatie: Raptorgem
Contacteer:

Bericht door Moorverken »

Nieuwprijs is ongeveer 6000 EUR. Voor 4 à 5000 EUR vind je zeker een jonge (1 tot 2 jaar oud) occasie.
http://www.demoorverkens.net

Moor, moor en nog eens moor...
Yamaha Raptor 700R SE :quad:
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4014
Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05

Bericht door BULLET-PROOF »

Moorverken schreef:Nieuwprijs is ongeveer 6000 EUR. Voor 4 à 5000 EUR vind je zeker een jonge (1 tot 2 jaar oud) occasie.
idd klopt.

gewoon voor de 350 gaan.
coolboyke
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 20:12
Locatie: west-vlaanderen

Bericht door coolboyke »

heheh , kwas 1 minutje eerder met mijn reactie :lol: :buig: :tongduim: :rock:
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
don gigantico
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: di 17 jul, 2007 14:39

Bericht door don gigantico »

:buig: heb midden juni mijn eerste quad gekocht . :crossercool: een adly 300 sport . ik hoop jullie met de tijd wel eens tegen te komen .
spijtige is dat er bij ons nog niet zoveel quads rondrijden .

Toegevoegd na 15 uur 49 minuten:

hier is een foto van mijn quad :tongduim:

Afbeelding
Shot with Digimax A502 at 2007-07-18
Peke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 22:11
Locatie: herk-de-stad

Bericht door Peke »

Ik was ook aan het denken om een raptor 350 te kopen,mooie quad kwa design... Ma door hier op dit forum want rond te kijken heb ik me toch een ltz 400 aan geschaft,ik heb die nu een week en ben er heel content van... En schakelen is niet moeilijk hoor,stillekes oefenen ma da hebt ge rap onder de knie.
Van de motor en zo ken ik zelf ook ni veel ma op dit forum zijn mensen genoeg die u daarmee kunnen helpen.
Sebastien
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1083
Lid geworden op: zo 07 nov, 2004 13:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Sebastien »

Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
DaZoe
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1178
Lid geworden op: di 17 jul, 2007 22:11
Contacteer:

Bericht door DaZoe »

wel kevin ik ben thierry(23jaar) en woon in St.Katelijne-Waver tegen Mechelen
ben ook pas nieuw op dit forum achter half jaar te komen lezen als gast :p hehe

ik kende ook ni veel van quads en ik was op zoek naar een goed wendbaar en vertrouwbaar quadje dat niet teveel koste om eerst eens te zien wat dit gaf !
heb me toen een Yamaha Blaster 200cc gekocht (rijd +/- 105 denk ik )
Vind ik perfect quadje om te starten , niet te zwaar , perfect wendbaar , kan je al eens vieze toeren met uithalen op een crosveld zonder de volle 180kilo over u te krijgen (raptor of dergelijke :p )

Nu ben ik stillekes aan aan het uitkijken naar iets zwaarder doordat ik alles met blaster al ongeveer onder de voeten heb
heb vorige week nog met een raptor geknald en kan u zeggen is vreeeeeed verschil man ! veel logger , pak sneller ook en natuurlijk ook knapper :p

moest je intresse hebben tegen eind september doe ik men blaster weg (richtprijs zal 2200euro zijn) :wink:

msn --> thierrymareels@hotmail.com :crossercool:
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
spoor!
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1285
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 19:29

Bericht door spoor! »

misschien is een honda trx 400 iets voor jou, vind je soms ook voor een goede prijs.
Peke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 22:11
Locatie: herk-de-stad

Bericht door Peke »

Ik heb mijne ltz 400 5500 euro betaalt en is een jaar oud,goedkoper ga je ze denk ik niet vinden van 1 jaar oud.
Plaats reactie