quad gps

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: quad gps

Bericht door AC67 »

Ik las net een stukje over onze plaatselijke fysiotherapeut die mee gaat in de Parijs Dakar karavaan.
Hij rijd in een volgwagen en die hebben als GPS backup ook een garmin GPSmap 60 staan,zie aan de linkerkant van het dashboard van het bijgevoegde artikel.
Ze hebben bewust voor die gekozen omdat die ook de data van de wedstrijd kan ontvangen,dus geladen kan worden met de route.
http://www.ermelovannu.nl/actueel/2321- ... -binnenuit" onclick="window.open(this.href);return false;
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: quad gps

Bericht door Ardjuh »

dutchmoose schreef:Ik las net een stukje over onze plaatselijke fysiotherapeut die mee gaat in de Parijs Dakar karavaan.
Hij rijd in een volgwagen en die hebben als GPS backup ook een garmin GPSmap 60 staan,zie aan de linkerkant van het dashboard van het bijgevoegde artikel.
Ze hebben bewust voor die gekozen omdat die ook de data van de wedstrijd kan ontvangen,dus geladen kan worden met de route.
http://www.ermelovannu.nl/actueel/2321- ... -binnenuit" onclick="window.open(this.href);return false;
Garmin 60 serie is oude serie, heb zelf de 62 serie. Zijn redelijk hufterproof gps systemen met goede ontvangst, en er zit geen accu in die dingen. Ze werken op 2x AA batterij (of usb voeding), die met goed gebruik nog altijd 6 uur mee kunnen. Leg je een handje batterij'en in je auto dan dan ben je vrij zeker dat je altijd over gps beschikt, vermoed dat dat ook wel mee speelt :D
No Can't Do!
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: quad gps

Bericht door AC67 »

Ardjuh schreef:
dutchmoose schreef:Ik las net een stukje over onze plaatselijke fysiotherapeut die mee gaat in de Parijs Dakar karavaan.
Hij rijd in een volgwagen en die hebben als GPS backup ook een garmin GPSmap 60 staan,zie aan de linkerkant van het dashboard van het bijgevoegde artikel.
Ze hebben bewust voor die gekozen omdat die ook de data van de wedstrijd kan ontvangen,dus geladen kan worden met de route.
http://www.ermelovannu.nl/actueel/2321- ... -binnenuit" onclick="window.open(this.href);return false;
Garmin 60 serie is oude serie, heb zelf de 62 serie. Zijn redelijk hufterproof gps systemen met goede ontvangst, en er zit geen accu in die dingen. Ze werken op 2x AA batterij (of usb voeding), die met goed gebruik nog altijd 6 uur mee kunnen. Leg je een handje batterij'en in je auto dan dan ben je vrij zeker dat je altijd over gps beschikt, vermoed dat dat ook wel mee speelt :D
Klopt,ik werk zelf ook met 62 serie maar waarom ze voor de 60 serie gekozen hebben weet ik ook niet,is wel in basis hetzelfde als de 62,
wie weet komt het wel via een sponsor oid,
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: quad gps

Bericht door eliendp »

dutchmoose schreef:
Ardjuh schreef:
dutchmoose schreef:Ik las net een stukje over onze plaatselijke fysiotherapeut die mee gaat in de Parijs Dakar karavaan.
Hij rijd in een volgwagen en die hebben als GPS backup ook een garmin GPSmap 60 staan,zie aan de linkerkant van het dashboard van het bijgevoegde artikel.
Ze hebben bewust voor die gekozen omdat die ook de data van de wedstrijd kan ontvangen,dus geladen kan worden met de route.
http://www.ermelovannu.nl/actueel/2321- ... -binnenuit" onclick="window.open(this.href);return false;
Garmin 60 serie is oude serie, heb zelf de 62 serie. Zijn redelijk hufterproof gps systemen met goede ontvangst, en er zit geen accu in die dingen. Ze werken op 2x AA batterij (of usb voeding), die met goed gebruik nog altijd 6 uur mee kunnen. Leg je een handje batterij'en in je auto dan dan ben je vrij zeker dat je altijd over gps beschikt, vermoed dat dat ook wel mee speelt :D
Klopt,ik werk zelf ook met 62 serie maar waarom ze voor de 60 serie gekozen hebben weet ik ook niet,is wel in basis hetzelfde als de 62,
wie weet komt het wel via een sponsor oid,

Hoe hebben jullie deze bevestigd op op de quad ? ik ben van plan om zelf een soort houder te maken (laten we zeggen : een man zoeken die dat wil doen voor mij :lol: ) buisklemmetje lassen aan een buis en zo wat proberen te knutselen aan een plaatje en daarop die clip bevestigen waarop mijn gps vastzit
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: quad gps

Bericht door AC67 »

ik heb een standaard bevestiging voor de 62 van garmin,normaal voor op een fiets/ATB stuur maar kan perfect aan je stuur bevestigd worden,ook RAM MOUNT heeft een goede kunststof houder,
Kan je makkelijk zelf monteren,hoef je ook geen kerel te zoeken.
Touratech heeft ook wel een houders bij mijn weten,maar die zijn verschrikkelijk duur want dat merk heeft mijn voorkeur wat houders betreft,
Bij waypoint staat die bevestiging in het rijtje van accessoires voor de 62,
http://snelbalie.gps.nl/producten:GPS-a ... 0-11853-00" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb mijn tomtom rider ook op een rammount staan,die heb ik midden voor in mijn windscherm gemonteeerd,is een makkelijk wisselsysteem om snel en simpel van navigatie te wisselen,onroad de tomtom en offroad de GPSmap 62,
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: quad gps

Bericht door eliendp »

dutchmoose schreef:ik heb een standaard bevestiging voor de 62 van garmin,normaal voor op een fiets/ATB stuur maar kan perfect aan je stuur bevestigd worden,ook RAM MOUNT heeft een goede kunststof houder,
Kan je makkelijk zelf monteren,hoef je ook geen kerel te zoeken.
Touratech heeft ook wel een houders bij mijn weten,maar die zijn verschrikkelijk duur want dat merk heeft mijn voorkeur wat houders betreft,
Bij waypoint staat die bevestiging in het rijtje van accessoires voor de 62,
http://snelbalie.gps.nl/producten:GPS-a ... 0-11853-00" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb mijn tomtom rider ook op een rammount staan,die heb ik midden voor in mijn windscherm gemonteeerd,is een makkelijk wisselsysteem om snel en simpel van navigatie te wisselen,onroad de tomtom en offroad de GPSmap 62,

ik heb nu ook zo fietshouder, maar dit is niet ideaal omdat mijn stuur al volstaat links met met mijn winchbesturing en rechts met wat kabels. dus ik heb hem nu op zo een kabel gemonteerd. zit wel stevig vast, maar ik moet te veel naar rechts kijken terwijl ik aan het rijden ben. zo een ram mount is wel ideaal, maar ik denk dat ik dat wel zelf kan maken wat een goedkopere oplossing kan zijn
Gebruikersavatar
jim85vol
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 12:12
Locatie: Zolder

Re: quad gps

Bericht door jim85vol »

Ben zelf nog aan het twijfelen tussen tussen een zumo LM34O en een GPSmap 64s.

Is zo een 64 niet wat klein qua display om te navigeren?
En hoe zit het met de helderheid van deze displays bij zonnige dagen, want dat wil soms wel eens tegen vallen.
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: quad gps

Bericht door eliendp »

jim85vol schreef:Ben zelf nog aan het twijfelen tussen tussen een zumo LM34O en een GPSmap 64s.

Is zo een 64 niet wat klein qua display om te navigeren?
En hoe zit het met de helderheid van deze displays bij zonnige dagen, want dat wil soms wel eens tegen vallen.
ik heb hem nog niet lang, maar heb al in de zon gereden en ik zag het scherm perfect. Ik heb er wel een beschermfolie over gedaan, om te beschermen tegen takken enzo als ik in een bos rijd, zo voorkom je krasjes. het is een anti glare folie, dus heeft er misschien ook mee te maken. en qua gps : zumo en 64s, is het verschil niet meer onroad-offroad ?
Gebruikersavatar
jim85vol
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 12:12
Locatie: Zolder

Re: quad gps

Bericht door jim85vol »

Ja klopt, maar ze kunnen allebij beide aan. Alleen is de ene meer voor de weg en de andere meer voor offroad.
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: quad gps

Bericht door eliendp »

dutchmoose schreef:
Ardjuh schreef:
dutchmoose schreef:Ik las net een stukje over onze plaatselijke fysiotherapeut die mee gaat in de Parijs Dakar karavaan.
Hij rijd in een volgwagen en die hebben als GPS backup ook een garmin GPSmap 60 staan,zie aan de linkerkant van het dashboard van het bijgevoegde artikel.
Ze hebben bewust voor die gekozen omdat die ook de data van de wedstrijd kan ontvangen,dus geladen kan worden met de route.
http://www.ermelovannu.nl/actueel/2321- ... -binnenuit" onclick="window.open(this.href);return false;
Garmin 60 serie is oude serie, heb zelf de 62 serie. Zijn redelijk hufterproof gps systemen met goede ontvangst, en er zit geen accu in die dingen. Ze werken op 2x AA batterij (of usb voeding), die met goed gebruik nog altijd 6 uur mee kunnen. Leg je een handje batterij'en in je auto dan dan ben je vrij zeker dat je altijd over gps beschikt, vermoed dat dat ook wel mee speelt :D
Klopt,ik werk zelf ook met 62 serie maar waarom ze voor de 60 serie gekozen hebben weet ik ook niet,is wel in basis hetzelfde als de 62,
wie weet komt het wel via een sponsor oid,
ik heb wat problemen met een route te gebruiken met mijn gps. Ik kreeg van een vriend een route om te testen. nu deze is 20 km van mij thuis verwijderd. hoe moet ik ik deze rit activeren + een navigatie instellen naar die plaats ?
Gebruikersavatar
jim85vol
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 12:12
Locatie: Zolder

Re: quad gps

Bericht door jim85vol »

ik heb wat problemen met een route te gebruiken met mijn gps. Ik kreeg van een vriend een route om te testen. nu deze is 20 km van mij thuis verwijderd. hoe moet ik ik deze rit activeren + een navigatie instellen naar die plaats ?
Misschiens dat dit filmpje je kan verder helpen.
https://www.youtube.com/watch?v=g_Vuitp2_eU
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: quad gps

Bericht door eliendp »

jim85vol schreef:
ik heb wat problemen met een route te gebruiken met mijn gps. Ik kreeg van een vriend een route om te testen. nu deze is 20 km van mij thuis verwijderd. hoe moet ik ik deze rit activeren + een navigatie instellen naar die plaats ?
Misschiens dat dit filmpje je kan verder helpen.
https://www.youtube.com/watch?v=g_Vuitp2_eU

bedankt ! heeft me al heel wat geholpen.
Ik ben mijn toestel perongeluk gereset, terwijl ik waypoint wou wissen. nu komt er iedere keer op dat ik mijn zoekparameters opnieuw moet instellen.. iemand hier raad mee ? begin enorm gefrustreerd te raken van dit systeem :shock:
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: quad gps

Bericht door eliendp »

jim85vol schreef:
ik heb wat problemen met een route te gebruiken met mijn gps. Ik kreeg van een vriend een route om te testen. nu deze is 20 km van mij thuis verwijderd. hoe moet ik ik deze rit activeren + een navigatie instellen naar die plaats ?
Misschiens dat dit filmpje je kan verder helpen.
https://www.youtube.com/watch?v=g_Vuitp2_eU

heb dit nu geprobeerd op de gps, maar als ik wil 'herberekenen' toont hij niets meer... hoe komt dit ? :(
Gebruikersavatar
jim85vol
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 12:12
Locatie: Zolder

Re: quad gps

Bericht door jim85vol »

Ik heb zelf geen GPSmap dus kan het niet dadelijk verklaren. Maar je kan eventueel je track inladen in basecamp en een waypoint plaatsen op je track waar je wil vertrekken. Dan je eerst naar de waypoint navigeren en als je éénmaal daar bent, en daarna de track volgen. Dit is zeker niet hoe het moet maar wel een work arround die zou moeten werken.
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: quad gps

Bericht door eliendp »

jim85vol schreef:Ik heb zelf geen GPSmap dus kan het niet dadelijk verklaren. Maar je kan eventueel je track inladen in basecamp en een waypoint plaatsen op je track waar je wil vertrekken. Dan je eerst naar de waypoint navigeren en als je éénmaal daar bent, en daarna de track volgen. Dit is zeker niet hoe het moet maar wel een work arround die zou moeten werken.
zo doe ik het ook: er is een waypoint aan het begin van die route... ik wil me dus naar daar navigeren. ik start de navigatie en zoek een route daarheen. maar die toont een gewone rechte lijn, dus dit is wat gissen langs waar je moet rekenen. op dat filmpje zag ik dan dat je nogmaals op de knop 'find' moet drukken om je route te herberekenen. je kunt dan je activiteit aanpassen ( auto, fiets ...) en op die manier past hij de route aan met wegen die gepast zijn voor je. maar als ik dit doe, gebeurt er niets meer.... heel vreemd :(
Plaats reactie