Een Quad of een Motor?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Jason McCoy »

Ik denk dat je ergens vocht in je systeem hebt zitten. Of een slecht contactje. Als je dr zelf geen verstand van hebt of niet handig bent de quad gewoon naar Barneveld brengen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
gunners
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: do 20 jun, 2013 19:44

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door gunners »

Ah ok, bedankt.


Ik heb er nog weinig verstand van (moet ergens beginnen he), maar ben niet onhandig. Is dit iets wat zelf valt te controleren?


En als er nog mensen zijn met tips voor bedrijven iets dichter in de buurt...laat maar weten!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Jason McCoy »

Je kunt alle stekkers even 1 voor 1 losmaken en opnieuw vastmaken. Kijken of er corrosie op zit en als dat zo is ze even schoonmaken
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
gunners
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: do 20 jun, 2013 19:44

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door gunners »

Bedankt Jason.

Ik heb dat vanavond gedaan bij de makkelijk toegangkelijke stekkers, maar kwam zo even niks tegen. Vervolgens heb ik de vorige eigenaar (mede-forummer) gebeld om te vragen of hij het herkende, maar voor hem was het ook nieuw. Hij heeft me wel in contact gebracht met het bedrijf dat het onderhoud en revisie heeft uitgevoerd. Nadat ik alles had uitgelegd kwam hij toch bij de accu. Eigenlijk omdat hij aangaf dat in zijn ervaring heel veel van dit soort problemen toch uiteindelijk iets met de accu te maken hebben. Dus ik bij mijn buurman een multimeter lenen....en ja hoor...10.53. Knap dat ie af en toe nog wel wilde starten...

Volgens mij moet dit boven de 12.8 zitten, dus dat wordt een nieuwe accu bestellen. Wil niet zeggen dat alle problemen opgelost zijn (hopelijk wel), maar we zijn in ieder geval een stukje dichterbij...
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Jason McCoy »

Eerst even meten wat i aangeeft als de motor draait ook. Altijd goed om te weten
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Minyi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 492
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 13:15
Locatie: Ruinerwold

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Minyi »

Wat jason zegt moet je even doen voordat je je nieuwe accu erop zet, voor hetzelfde geld is de spannings regelaar kapot en kun je die nieuwe accu alweer voor de helft afschrijven
gunners
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: do 20 jun, 2013 19:44

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door gunners »

Zal ik vanavond is doen. Wat zou een goede accu dan weer moeten geven?

Aangezien hij nu niet start, kan dat dan gewoon met startkabels op de accu van de auto?
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Jason McCoy »

13,8 laad spanning
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
gunners
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: do 20 jun, 2013 19:44

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door gunners »

Vanavond heb ik het nog een keer opgemeten. Als ie niet loopt meet ik 9,8 en als ie loopt meet ik 11,8. Dus als ik het goed begrijp dan moet ik even een nieuwe accu gaan halen?
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Jason McCoy »

Als i loopt moet i rond de 14 meten. T is dus niet alleen je accu die stuk is. Waarschijnlijk is de accu stuk gegaan doordat er iets anders niet helemaal lekker zit
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
gunners
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: do 20 jun, 2013 19:44

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door gunners »

Ik heb voor aanstaande Zaterdag een afspraak gemaakt bij MVQuadparts. Daar had de vorige eigenaar de quad laten onderhouden.

Ben benieuwd...hoop dat het geen al te duur grapje wordt, ik heb hem net een maandje...
PimSmeets
Quadrider
Quadrider
Berichten: 360
Lid geworden op: di 15 apr, 2014 20:33

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door PimSmeets »

Of een defecte spanningsregelaar. Deze wil wel eens door hitte stuk gaan......
gunners
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: do 20 jun, 2013 19:44

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door gunners »

Nou..ik ging vandaag op pad met het gevoel dat het me nogal wat geld ging kosten...soms heb je dat. Vanmorgen dus bij MVQuadparts aangekomen en mijn verhaal gedaan, en hij ging gelijk naar de spanningsmeter kijken idd, en wat bleek...wat corrosie op de grote stekker onder de spanningsmeter, en ook nog een kabelbreuk bij dezelfde stekker.

Hij heeft de kabel gesoldeerd en de corrosie op de stekker weg gehaald voor zo goed dat kon. Hij gaf wel aan dat het beter is om de stekker te vervangen, maar die had hij niet op voorraad, dus dat komt nog.

Maar iig geen kapotte accu of spanningsmeter...kosten? €10 :D


Vanmiddag 20min rond gereden en hij start weer vlotjes.

Ben blij dat ik dus niet gelijk een nieuwe accu heb aangeschaft...dus iedereen bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Jason McCoy »

nice!!!
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie