Een Quad of een Motor?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Gebruikersavatar
raptorr013
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 02 okt, 2013 16:25

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door raptorr013 »

Hoogswaarschijnlijk is dat hij na de revisie 400km heeft gereden
Its not a motorsport, its an art|Drive it like you stole it
gunners
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: do 20 jun, 2013 19:44

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door gunners »

Bartjuh schreef:Die eerste met injectie is wel vet, alleen raar daat er staat dat hij nog geen 400 km gereden heeft en toch al gereviseerd is...

Zit er veel verschil tussen een type met injectie en een type met carburateur? Mijn budget is in principe wel genoeg dat ik voor een nieuwe type kan gaan (al zijn ze erg moeilijk te vinden, dus blijkbaar bevallen ze wel), maar ik vroeg me af of er veel verschil zit tussen eentje uit 2007 en eentje uit 2009. Als ik bij een nieuwe veel méér quad voor mijn geld krijg, prima, maar anders hou ik de centen liever op zak voor toekomstig onderhoud etc.
gunners
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: do 20 jun, 2013 19:44

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door gunners »

Geen tips?
Bartjuh
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 03 jan, 2014 22:12
Locatie: Doorn

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Bartjuh »

Veel meer quad ook niet, maar wel een (iets) betere gasresponse, en geen gekloot met de choke tijdens koudstarten
Voak buj te bange
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Jason McCoy »

Is op zich een behoorlijk verschil maar het prijsverschil is ook fors. Dus de reden dat je weinig respons krijgt is omdat wij die keus niet kunnen maken voor je. Ik zou zeggen pak injectie want dat is zowiezo ook nieuwer maar dat is geheel aan jou
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
gunners
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: do 20 jun, 2013 19:44

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door gunners »

Beste mede-forummers,

Ik ben de afgelopen tijd naar wat quads gaan kijken, en ben vandaag bij deze gaan kijken:

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/qua ... =mympBuyer" onclick="window.open(this.href);return false;


Ziet er allemaal netjes uit. Ik heb de aankoop-tips van het forum doorgenomenen en dat was ook allemaal wel goed, en wij zijn er ook wel uit wat betreft de prijs, maar ik heb een vraag die de verkoper ook niet kon beantwoorden. Het is een quad uit 2011, maar heeft wel een carburateur. Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar na mijzelf hier te hebben ingelezen, was ik in de veronderstelling dat de nieuwe modellen (vanaf +-2009) injectie waren. Zit ik er naast, of is er iets anders aan de hand met deze quad (motorwissel oid)?
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Jason McCoy »

Neehoor carbs kan prima
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door WJB#222 »

dit is een model 2007-2008 die pas in 2011 gekocht is en dus ook pas in 2011 op kenteken gekomen is
dat is volgens mij het enige wat ''niet'' klopt
2017 raptor 700 SE
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Jason McCoy »

Overjaring model dus. Of ingevoerd?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
gunners
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: do 20 jun, 2013 19:44

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door gunners »

hmmm...


Als het eentje uit 2008 is, dan vind ik hem nog stevig aan de prijs. Goede info...dankje!
Gebruikersavatar
r4pt0r
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 12 mei, 2013 11:08
Locatie: 't zuiden

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door r4pt0r »

Die quad staat geregistreerd als,

Merk: SV
Type: Quad 400

Datum eerste toelating: 10-12-2011
Datum tenaamstelling: 19-10-2013
Tijdstip tenaamstelling: 16:17
Datum eerste afgifte Nederland: 10-12-2011

Heeft 4 eigenaren gehad.

Waarschijnlijk een overjarig model als je het mij vraagt. Maar het is geen 2011 model. Omgebouwd voor wegtoelating door een bedrijf die alles regelt, waardoor hij dan waarschijnlijk ook die rare merk en typeaanduiding krijgt. :)
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door WJB#222 »

nee dat is SV suzuki valenti
een origineel kenteken via suzuki dus

mrr een 2011 heeft andere kappen/lamp enzo
dit is gewoon het carb model en niet het injectie model :wink:
2017 raptor 700 SE
QuadfanaatPeter
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 29 jun, 2014 13:50

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door QuadfanaatPeter »

He Frank,

GEFELICITEERD met de aanschaf van de Suzuki LTZ 400 :D :D :D :D :D
gunners
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: do 20 jun, 2013 19:44

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door gunners »

Hoi Peter,

Ik zie je reactie nu pas...was teveel bezig met :crosser: :D

Nou het schakelen heb ik wel onder de knie...en dat ging inderdaad niet al te moeilijk. Ben nu een beetje de vertrouwen aan het opbouwen in de bochtjes...dat is wel even wennen, maar ook dat gaat vlotjes beter.

Voor de rest..het moge duidelijk zijn...het is een quad geworden...die van Peter :bier:
gunners
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: do 20 jun, 2013 19:44

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door gunners »

Beste Quad-kenners,

Ik heb een probleempje met mijn LTZ400. Een tijdje geleden na een stukje rijden, ging ik de quad even wassen voor de eerste keer. Bij het wegrijden ging het rood lampje branden. Ik heb in het boekje gelezen dat er dan iets met het injectiesysteem is. Ik was niet in de gelegenheid om de quad weg te brengen, dus heeft ie een week of twee stilgestaan. Daarna weer een keer gaan kijken, en er was niks aan de hand. Hij start prima, en het lampje brand niet.

Een paar keer gereden zonder problemen, maar nadat hij buiten had gestaan bij een kleine regenbui wilde hij weer niet starten, en het rode lampje brand weer. Ik heb hem een half uurtje laten staan en nog is geprobeerd. Hij start, maar het lampje blijft continu branden. Ik rij naar huis, en daar aangekomen zet ik hem uit om de garage open te doen (zelfde sleutelbos :p ). Hij start prima, en geen rood lampje.

Bij de volgende keer rijden start hij weer gelijk (dus de accu lijkt prima). Na een uurtje rijden kom ik terug bij mijn garage, zet hem even uit, en daarna gaat ie niet meer aan. Elke keer als hij niet start, lijkt wel alsof de accu leeg is. Ik hoor wel wat tikken, en af en toe draait ie erg langzaam wat rond. Het rood lampje brand niet.

Ik ga een paar dagen later kijken, en hij start weer gelijk. Na een paar minuten warm draaien zet ik hem uit, en daarna hetzelfde probleem, hij start niet, maar het rood lampje brand iig ook niet. Ik weet ook niet zeker of dat iets met elkaar te maken heeft.

Heeft iemand enig idee? Ben zelf niet super technisch, dus ik dacht om hem weg te gaan brengen. Ik woon zelf in Rosmalen, dus als iemand een addressje heft hoor ik het graag. Ben tot nu toe bij voor de leeste dingen bij Quadwinkel in Barneveld geweest, maar dat is vrij ver rijden elke keer.

alvast bedankt!
Plaats reactie