Een Quad of een Motor?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Jason McCoy »

Hein schreef:Met een motor moet je ook veel meer werken dan met een quad hoor. zit je veel relaxter op. En wat betreft de zandwegen. mijn ervaring is dat als je vlak in de buurt genoeg zand en modder hebt, dat je op een gegeven moment een keer ergens anders wil gaan rijden. En idd er is overal zand genoeg lijkt het. Er zijn echter ook gebieden waar je gewoon echt niks kan . Neem gebied Nijmegen Groesbeek , forget it. Rondom Amsterdam of Amersfoort , no way. De leuke ritten kom je vanzelf tegen als je maar een actieve rijder bent en met anderen wil delen.
Ik zie de ervaren rijders cq de rijders die al langer actief zijn, steeds meer de ardennenn opzoeken.
maw dat vlakke van Nederland tov de heuvels in belgie geven dan weer meer een uitdaging.
Maar voor een beginner is er genoeg in jouw regio.
Wat betreft keuze motor of quad, het is beide leuk en allebei hebben ze hun voordeel cq nadeel. Ik draai ook het gas altijd helemaal open en op een quad ben ik stabieler en voel ik me ook veiliger. En de volgende dag moet er gewoon weer gewerkt worden, snap je ?
Succes met je keuze,
Hein
Ik ben het zeker niet met je eens. Ik heb jaren gemotorcrosst en offroad gereden. Met de motor hou je het veel langer vol als met de quad. Quadrijden is veel intensiever als rijden met een moto. Zeker als je hard gaat rijden. Waar ik op de crossbaan met de moto zo een half uur a 3 kwartier mn rondjes maakte doe ik dat met de quad een 20 minuten. Een quad slaat veel meer in de armen dan een motor. Ook de bochten nemen en er naast gaan hangen enzo is veel zwaarder dan met de moto. Die leg je plat en je rost hem door een spoor heen. Dat kost amper energie.

Ik kom met de quad regelmatig in regio Nijmegen, ik zie daar landwegen genoeg, no problem. Regio Amersfoort kun je helemaal alle kanten op. Zijn daar naar mijn mening niet minder mooie plaatsen om te rijden dan midden op de veluwe.

Ook heb ik het gevoel dat een quad minder stabiel ligt als een motor. Zolang je met een offroad motor het gas open hebt staan gaat het maar zelden mis. Een quad daarintegen kan zelfs dan nog uit je handen slaan
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door yamahakoppel »

wou het ook al zeggen met een quad moet je pas werken zelfs op de weg trekken aan uw stuur met je lichaam de quad door de bochten gooien.
ik heb als motor ervaring enkel mijn omgebouwde 125cc ervaring maar met mijn 180cc mallossi en al de rest mallossi ging dat ding toch 160km/u en tegen 100 trok ik hem nog op 1 wiel door gewoon gas te geven dus trekken deed dat ding wel. en daar bochten mee pakken was gewoon lichtjes sturen en de bocht in leunen dan is het met een quad tegen 100 een lichte bocht in gaan, toch een ander verhaal hoor. dat is trekken aan uw stuur uw gewicht verplaatsen om hem op de baan te houden en er niet vanaf te vliegen en dan de bocht uit komen blijft werken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Marijn
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 956
Lid geworden op: zo 15 mei, 2011 12:08
Locatie: LOMMEL

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Marijn »

Beetje een domme vraag om die te stellen op een quad-forum..
Natuurlijk zegt iedereen quad :D

Ik heb een kfx 400 gehad. En tis idd leuk materiaal maar het grote minpunt vind ik dat je toch niet zo hendig is in verkeer als een motor + bolle wegen trekt de quad van links naar rechts.

Ook is een motor sneller.. Mijne ktm 525 rijdt +- 180 km/u terwijl ern quad er 120 a 130 haalt. (Optrek is bij de mijne ook sneller)

Nu kan je het best afwegen waarvoor je het echt wilt gaan gebruiken.. Ik heb persoonlijk meer plezier aan men motor omdat die gewoon veel behendiger is, sneller is en gewoon leuker! Sommige beweren dat een quad een hoger fun gehalte heeft maar dat vind ik net niet.. Met een supermoto maak je wheelies,stoppies , slide , driften.... Nu kan je sommige dingen ook met een quad maar ik krijg meer kick op een motor dan een quad (supermoto dan wel) . R6 etc is een ander verhaal en zegt mij ook weinig.

Nu is de keuze aan jou ! ;)
One life, live it !
Gebruikersavatar
Duck
Quadrider
Quadrider
Berichten: 302
Lid geworden op: do 24 jan, 2013 12:56
Locatie: Antwerpen

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Duck »

ja tis een moeilijke keuze die je moet maken!

als ik iets bij koop is het terug een SM... :evil:
maar quad zal ik niet snel weg doen!!!

ik vind het ook alletwee heel erg fun, quad is volgens mij wel net iets veiliger...
gunners
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: do 20 jun, 2013 19:44

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door gunners »

Dank voor alle reacties tot nu toe.


Even voor de duidelijkheid, het gaat niet over de keuze tussen een quad of crossmotor voor hetzelfde doel. Waar het om gaat is als ik redelijk in de buurt van waar ik woon niet aan mijn trekken kan komen off-road, en ik ga voornamelijk on-road rijden, dan zal het waarschijnlijk een motor worden. Een quad is gewoon minder geschikt voor de weg dan een motor (geen diff achter, bochten werk, etc) maar een quad lijkt me leuker off-road, en dat is uiteindelijk waarom ik er een wil aanschaffen :)


Maar ik zit momenteel meer in de quad hoek...
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Jason McCoy »

Met een quad zonder dif achter rij je net zo makkelijk op de weg ook hoor. Ja veel leuker omdat je kunt driften :p
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
gunners
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: do 20 jun, 2013 19:44

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door gunners »

Jason McCoy schreef:Met een quad zonder dif achter rij je net zo makkelijk op de weg ook hoor. Ja veel leuker omdat je kunt driften :p

Het 'speelse' van een quad is ook wat me aantrekt, dus dat klinkt iig goed :crosser: . Schuilt daar niet ook het gevaar van een quad? Lekker driften, tractie vinden...en je gaat over je banden heen? Kwestie van aanvoelen? Zie het vaak gebeuren op filmpjes...


Even een andere vraag met betrekking tot de stalling die ik zoek...hoe breed is een LTZ400? Ik dacht iets van 116cm, maar stel dat je hem iets wil verlagen, waar moet ik rekening mee houden met betrekking tot de 'inrijbreedte' van de stalling? Niet dat ik van plan ben om gelijk te verlagen, maar ik wil ervoor zorgen dat ik niet over 4 maanden andere stalling moet zoeken omdat ik er niet meer in pas...
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door yamahakoppel »

ik zou eerder kijken voor een ruimte van minstens 1m30 stel dat je wilt verbreden met spoorverbreders dan zit je rap op 1m25
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Pindapotje »

Jason McCoy schreef:Regio Amersfoort kun je helemaal alle kanten op.
Vertel :p
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Jason McCoy »

Jij rijd daar ook, ik zie jou vaak zat in filmpjes rijden. Ik zie jou zelf bij mij door t bos heen rijden joh!
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Pindapotje »

O daar :wink: ik dacht jij bedoeld echt Amersfoort, ik zie namelijk alleen asfalt hier
gunners
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: do 20 jun, 2013 19:44

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door gunners »

Ok, bedankt voor alle reacties!

ik ben eruit...het wordt een quad. Ik heb de volgende gevonden, en vroeg me af wat jullie ervan vinden?

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/qua ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.speurders.nl/overzicht/motor ... min_prijs=" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/qua ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.speurders.nl/overzicht/motor ... min_prijs=" onclick="window.open(this.href);return false;


Welke zou jullie voorkeur hebben?
PimSmeets
Quadrider
Quadrider
Berichten: 360
Lid geworden op: di 15 apr, 2014 20:33

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door PimSmeets »

Voorkeur: Raptor 700
;-)
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door java »

PimSmeets schreef:Voorkeur: Raptor 700
;-)
Gewoon kijken wat u ligt. Net als met een auto proefrit maken.
Afbeelding
Bartjuh
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 03 jan, 2014 22:12
Locatie: Doorn

Re: Een Quad of een Motor?

Bericht door Bartjuh »

Die eerste met injectie is wel vet, alleen raar daat er staat dat hij nog geen 400 km gereden heeft en toch al gereviseerd is...
Voak buj te bange
Plaats reactie