fatbar stuur invloed

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
FloR
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 09 dec, 2012 18:38
Locatie: Guuk City

fatbar stuur invloed

Bericht door FloR »

Hallo iedereen,

Ik heb dit weekend door omstandigheden met een yamaha blaster gereden. Had het gevoel dat het stuur mij beter in de hand lag.

Zelf heb ik op mijn raptor 700 een fatbar stuur (stond er al op toen ik hem kocht). Heb is opgezocht: de fatbar is ongeveer even breed dan het standaardstuur, maar wel een stuk lager en de handvaten maken geen bocht naar achter (je moet de armen meer strekken).

Hoe kan ik meer het gevoel van de blaster overbrengen naar mijn raptor? Kan het stuur niet aan de oorzaak liggen?
"Ne quad is voor janetten!"
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: fatbar stuur invloed

Bericht door yamahakoppel »

stuur kan soms onhandig aanvoelen
ik heb een trailtech X bar stuur en had in het begin last van mijn polsen. tot iemand mij zei mijn stuur iets meer naar achter te kantelen, als ik op mijn trailtech stuur keek stonden daar graden op ik had het iets naar voor staan +2 dacht ik heb hem nu -1 staan geloof ik en voelt aangenamer aan
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
FloR
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 09 dec, 2012 18:38
Locatie: Guuk City

Re: fatbar stuur invloed

Bericht door FloR »

yamahakoppel schreef:stuur kan soms onhandig aanvoelen
ik heb een trailtech X bar stuur en had in het begin last van mijn polsen. tot iemand mij zei mijn stuur iets meer naar achter te kantelen, als ik op mijn trailtech stuur keek stonden daar graden op ik had het iets naar voor staan +2 dacht ik heb hem nu -1 staan geloof ik en voelt aangenamer aan
merci voor den tip.

heb geen graden-aanduiding, maar ik ga het stuur is wat kantelen en zien wat het geeft
"Ne quad is voor janetten!"
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: fatbar stuur invloed

Bericht door Jason McCoy »

Stuurverhogers doen ook wonderen. Je stuur wat hoger geeft ook meer controle
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
FloR
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 09 dec, 2012 18:38
Locatie: Guuk City

Re: fatbar stuur invloed

Bericht door FloR »

Heb mijn stuur dus een beetje laten inkantelen naar achter, en heb nu een veel beter gevoel op de quad.

Had niet gedacht dat die paar graden toch een heel ander gevoel geven. Volgens mij had de vorige eigenaar het stuur te veel naar voren gezet.
"Ne quad is voor janetten!"
Plaats reactie