waarom quads niet?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
johnoss
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 164
Lid geworden op: di 20 aug, 2013 15:10

waarom quads niet?

Bericht door johnoss »

ik vraag mn eigen eigenlijk af, waarom mogen we met onze quads niet overal komen waar wel offroad's mogen komen.

dan bedoel ik de enduro ritten, en crosscircuits.
ik heb niet het idee dat we echt zoveel meer kapot rijden.
en op de smalle paden bij de enduro ritten, kunnen ook de solo's elkaar niet inhalen.

waarom zijn ze op veel plekken zo tegen de quad's?
bizon450
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1596
Lid geworden op: za 17 dec, 2011 19:39
Locatie: londerzeel

Re: waarom quads niet?

Bericht door bizon450 »

Lawaai
Grote
Quads kunne niet/slecht in de sporen van een moto rijden, en omgekeerd en aangezien er meer solo's zijn dan quads gaan zij voor?
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
johnoss
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 164
Lid geworden op: di 20 aug, 2013 15:10

Re: waarom quads niet?

Bericht door johnoss »

bizon450 schreef:Lawaai
Grote
Quads kunne niet/slecht in de sporen van een moto rijden, en omgekeerd en aangezien er meer solo's zijn dan quads gaan zij voor?
4 tact offroad maakt net zoveel herrie
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: waarom quads niet?

Bericht door minivtec »

Enduro ritten heb ik niet veel ervaring mee.

Maar bij het cross op de banen ervoor zijn over het algemeen de motoren sneller. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, ik heb ook wel mee gemaakt dat de motoren mij in de weg reden. Normaal gezien rijden motoren hele andere lijnen dan de quads in de bochten. En dit kan behoorlijke spannende momenten opleveren. Zeker als de baan wat smal is en er komt een quad vol aanzetten is dat best een gevaarte voor een crossmotor. Heb het zelf vaak genoeg mee gemaakt dat ik achter een motor zat en dat die in een bocht mijn lijn afstak, je gaat er dan gewoon overheen en je kan er niks aan doen.

Vaak zijn dit de reden om quads te weigeren op crossbanen en ik gok ook op OTR ritten.

Wat geluid betreft zijn ze allemaal gelijk, en het ligt er ook sterk aan wie er rijdt. Een Herlings maakt meer lawaai dan iemand die voor het eerst op een crossbaan rijd.
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
Gebruikersavatar
HondaTRX450r
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 722
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 19:12

Re: waarom quads niet?

Bericht door HondaTRX450r »

Meestal zijn het de motor rijders die altijd lopen te zeiken over Quads.

Ik heb 7 collegas die motorcross rijden en ik hoor alleen maar gezeik, *** quads. sporen slopen dit blabla

Sommige banen zijn gewoon te smal voor quads, maar net als otr ritten lopen die motor rijders altijd te klagen en zeiken dat wij de quad rijders in de weg rijden, dat het levens gevaarlijke dingen zijn enzo.

Rijders als herlings bijv of de betere rijders die klagen niet over quads in het algemeen, meestal zijn het van die tobbers die zelf altijd over de baan lopen te vallen.


Afgelopen weekend met de OTR in eindhoven stonden er een aantal motor rijders die toch wel benieud waren hoe het rijd op zo'n quad en wat het nou allemaal doet en werkt, dat kom ik maar zelden tegen 90% is het negatief gezeik :)
Laatst gewijzigd door HondaTRX450r op di 07 okt, 2014 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#5 Honda 450R

Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: waarom quads niet?

Bericht door Yair »

minivtec schreef:Enduro ritten heb ik niet veel ervaring mee.

Maar bij het cross op de banen ervoor zijn over het algemeen de motoren sneller. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, ik heb ook wel mee gemaakt dat de motoren mij in de weg reden. Normaal gezien rijden motoren hele andere lijnen dan de quads in de bochten. En dit kan behoorlijke spannende momenten opleveren. Zeker als de baan wat smal is en er komt een quad vol aanzetten is dat best een gevaarte voor een crossmotor. Heb het zelf vaak genoeg mee gemaakt dat ik achter een motor zat en dat die in een bocht mijn lijn afstak, je gaat er dan gewoon overheen en je kan er niks aan doen.

Vaak zijn dit de reden om quads te weigeren op crossbanen en ik gok ook op OTR ritten.

Wat geluid betreft zijn ze allemaal gelijk, en het ligt er ook sterk aan wie er rijdt. Een Herlings maakt meer lawaai dan iemand die voor het eerst op een crossbaan rijd.
Dat heb ik dus ook een keertje gehad op het terreintje hier in de buurt.
Ze rijden hun eigen lijn en hebben schijt aan je totdat je ze er bijna afrijdt omdat het niet anders kan ivm
ruimte.
_____________________________
Afbeelding
johnoss
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 164
Lid geworden op: di 20 aug, 2013 15:10

Re: waarom quads niet?

Bericht door johnoss »

het is wel crossen he. wij rijden ook niet fijn in motorsporen. en als wij een quad in willen halen, dan is dat nog lastiger als voor een motorrijder.

ik snap ook al dat negatieve over onze quad's niet.

dat je op sommige circuits niet met een zijspan mag komen, kan ik nog enigzins begrijpen.
al vallen die ook gewoon onder de crosshobby, en horen ook op zon zelfde circuit.

bij wedstrijden rijden deze drie ook vaak gewoon achter elkaar.
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: waarom quads niet?

Bericht door minivtec »

HondaTRX450r schreef:meestal zijn het van die tobbers die zelf altijd over de baan lopen te vallen.
Een goude TattlerMx uitspraak. :lol: :applaus:

Heb zelf al meerdere malen toch positief commentaar gekregen bij ons op de banen. Als je ze dan toch voorbij komt hebben de normale hobby jongens toch wel een beetje respect. De genen die klagen zijn meestal de "De Bekerrijder'' en de "De Clubking".
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: waarom quads niet?

Bericht door Jason McCoy »

Sorry dat ik het zeg maar ik snap jullie commentaar echter heb ik zelf ruim 10 jaar motorcross gereden en een quad die voor je zit is zwaar kloten. Idd rare sporen rijden, de bochten totaal anders insturen om over het wisselen van lijnen maar niet te spreken. Op de kortere circuits is een quad en een moto gewoonweg niet samen te voegen, hoe graag je ook zou willen. Soms word er wat gewisseld tussen quad op de baan en moto's in de baan maar over t algemeen hebben de motoren de voorkeur. Je moet t zo zien dat de moto rijders vaak vaste rijders zijn die de contributie voor de club betalen. Dat zijn zeg maar bij een club een 50 tot 100 rijders. En dan kom jij aan als enige quad rijder.... Logisch dat de moto.s de voorkeur krijgen toch? Grotere clubs met grotere banen daar ben je welkom als quad rijder en daar zijn doorgaans ook de faciliteiten beter geregeld.

Enduro's is een ander verhaal. In het verleden waren de moto paden tijdens de enduro's te smal voor quads. Tegenwoordig gaat t wel wat beter en zijn er ook steeds meer enduro's voor quads. Soms zie je zelfs dat de quads een andere route rijden om de te smalle delen. Het grootste probleem is het verkrijgen van een vergunning. Een quad word nog altijd gezien als gevaarlijker dan een moto. De gemeentes geven gewoonweg geen toestemming voor een quad enduro. Soms zijn er de dag na dat de moto enduro's zijn geweest wel offroad ritten. Dit is vaak ook op dezelfde dag als de moto's maar dan na de wedstrijd rijders. Daar nemen dan ook vaak de amateur moto's deel aan.

Overigens zijn er meer dan genoeg crossbanen om gewoon te kunnen crossen. Iedere woensdag en zaterdag zijn er diverse banen geopend. Sommige banen zijn ook geopend op zondag.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: waarom quads niet?

Bericht door Jazzy »

Jason McCoy schreef:Overigens zijn er meer dan genoeg crossbanen om gewoon te kunnen crossen. Iedere woensdag en zaterdag zijn er diverse banen geopend. Sommige banen zijn ook geopend op zondag.
Meer dan genoeg? Zou eerder een handjevol zeggen. Bij bijna alle banen zijn quads niet toegestaan en een paar hebben quads zelfs recent geweerd.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: waarom quads niet?

Bericht door Jason McCoy »

Ik heb jaren met de quad op de baan gereden en was hier in de regio bijna overal welkom. Alleen de kleine baantje niet.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
DriveandgoSR
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 12 mar, 2010 15:48

Re: waarom quads niet?

Bericht door DriveandgoSR »

Elke zaterdag kan je in lelystad de baan op met je quad. Gaat super samen met de motoren. Geen stress kom allen hahaha
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: waarom quads niet?

Bericht door JohnBeton »

als je enduro's wil rijden in belgie heb je de BOXC en ebaco, is wel franstalig, maar zijn mooie omlopen bij, en geen gezaag en geklaag van buren. Enkel gas geven en amuseren :applaus:
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: waarom quads niet?

Bericht door minivtec »

Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
Gebruikersavatar
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
Locatie: Zuid Nederland

Re: waarom quads niet?

Bericht door Quadrijder2 »

Slaat nergens op dit verhaal tegen de Quad ,maar laat ze lekker voorbij die scheurijzers. :verymad:
Wauw die Quad kon niet op tijd terug. :shock:
Can Am Outlander L 500 DPS Max
Plaats reactie