HELP!!! Quad doet vreemd bij starten en na tijdje rijden :'(

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: HELP!!! Quad doet vreemd bij starten en na tijdje rijden

Bericht door AC67 »

Minyi schreef:Tip voor als je een nieuwe accu koopt: Meet gelijk even hoeveel ie bij laadt. Als dat volgas iets van 15-16 volt is weet je dat je je spannings regelaar moet vervangen, ander heb je zo weer een nieuwe accu nodig
Helemaal goed aangevuld.was dat even vergeten omdat ik dat zo vanzelfsprekend voor mijn eigen vind dat ik vergeet het aan anderen te melden.
Minyi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 492
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 13:15
Locatie: Ruinerwold

Re: HELP!!! Quad doet vreemd bij starten en na tijdje rijden

Bericht door Minyi »

Ach je bent niet de enigste hier, en we zijn hier om elkaar te helpen toch? :P
Quadlife
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 26 okt, 2014 11:43

Re: HELP!!! Quad doet vreemd bij starten en na tijdje rijden

Bericht door Quadlife »

hier even een update van wat er is gebeurd. De accu is opgeladen en alle lichten doen het alleen wanneer ik het startknopje nu indruk gebeurd er niks en met niks bedoel ik dan ook echt niks geen klik geen geluid niks ? licht dat aan de bedrading ??
alvast bedankt
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: HELP!!! Quad doet vreemd bij starten en na tijdje rijden

Bericht door AC67 »

startrelais vast?of de startmotor?
probeer die eens te overbruggen met een tang of dikke kabel,dan zou de startmotor moeten draaien
Quadlife
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 26 okt, 2014 11:43

Re: HELP!!! Quad doet vreemd bij starten en na tijdje rijden

Bericht door Quadlife »

dutchmoose schreef:startrelais vast?of de startmotor?
probeer die eens te overbruggen met een tang of dikke kabel,dan zou de startmotor moeten draaien
Nederlands graag :p nog nieuw met dit soort dingen wat wil je dat ik met de tang doe ? ik snap waar de startmotor staat maar wat wil je dat ik ermee doe ? Wel bedankt voor je reactie hoor !
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: HELP!!! Quad doet vreemd bij starten en na tijdje rijden

Bericht door AC67 »

als je de 2 polen(contacten) van de startrelais met ingeschakeld contact(niet starten met de sleutel maar alleen de sleutel op contact) doorverbind zal de startmotor gaan draaien.doet hij dat dan is je startrelais kapot
Bij de startmotor moet je plus van de motor op de plus van de accu zetten,dan zie je of hij het doet.
er loopt wel een redelijk hoge stroom dan door het gene waar mee je de polen(contacten)doorverbind dus neem bijv een startkabel of een tang.
zo kun je checken of je startmotor of je startrelais defect is
Quadlife
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 26 okt, 2014 11:43

Re: HELP!!! Quad doet vreemd bij starten en na tijdje rijden

Bericht door Quadlife »

Een vriend van mij heeft hier nog wel redelijk verstand van ik zal hem even vragen. Echt heel erg bedankt voor al jullie reacties ! :buig: :applaus:
Quadlife
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 26 okt, 2014 11:43

Re: HELP!!! Quad doet vreemd bij starten en na tijdje rijden

Bericht door Quadlife »

Quad doet t weer lag aan de vlotter en choke nu de elektrische starter nog :D thnx allemaal
Plaats reactie