Banshee Onderhoud

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
miichielx
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 19:04

Banshee Onderhoud

Bericht door miichielx »

Beste ,

Eerst en vooral heb ik de zoekfunctie gebruikt maar er is zodanig veel te vinden over Banshee's dat ik het er niet uit kon filteren, Excuses daarvoor !

Nu , Ik twijfel al een eindje om terug een quad te kopen... Nu mijn Geschiedenis is al gestart toen ik 5-6 Jaar was met een Suzuki 80cc gevolgd door een Aeon 100cc, yamaha Warrior 350cc, Kawa 400cc, Yamaha Raptor 660cc en uiteindelijk een 700CC Raptor. Ik had eerst gedacht aan een Yamaha 450 omdat dit een "beest" blijkt te zijn en zeer wenbaar en licht, nu dacht ik als ik dan toch veel onderhoud moet doen waarom niet eens mijn "droom-quad" kopen ? De Yamaha Banshee uiteraard ;) .

Nu is mijn vraag, ik heb gehoord dat de krukassen zeer breekbaar zijn en de lagers ook ? Ik heb geen problemen met onderhoud te doen aan een quad ( ben zelf garagist) maar heb geen zin om er de hele week aan te werken om de zondag er mee te rijden... Wat zijn de zwakke puntjes van deze 2Takters motorisch ? Is er dan echt zoveel werk aan om die te onderhouden ?

alvast bedankt ,

Michiel
Yamaha Warrior 01' = Tekoop , 1800 euries
Kawasaki kfx 400 = sold
Yamaha Raptor = Is C'ming
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Banshee Onderhoud

Bericht door Jason McCoy »

Onderhoud valt best mee. Zal niet zo veel meer zijn als een 450 hoor. Als je er maar fatsoenlijk mee omgaat.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1662
Lid geworden op: di 17 apr, 2007 16:00

Re: Banshee Onderhoud

Bericht door JdmhatchR »

Ik heb nooit begrepen vanwaar dat komt... dat een 2takt zoveel onderhoud nodig heeft :?
nadelig vind ik:
-geen achteruit
-benzine + olie mengen
Maar dat is het dan ook...

Misschien iets vaker een zuiger vervangen, maar dat hangt van de gebruiksomgang af net zoals een 4takt..
En dan nog...Alles is zo goedkoop in vergelijking met 4takt.
Alles is zo basis, zo een "pure" motor/mecaniek... Dat trekt mij het meeste aan.

De krukas en lagers zijn gewoon degelijk zoals bij een ander a-merk.
Motorisch vind ik alles oerdegelijk,niks op aan te merken.

Wegligging is uiteraard niet zo gelijk bij de moderne quad...Daar gaat ge moet upgraden.
jaydezot
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 54
Lid geworden op: do 05 feb, 2009 17:14

Re: Banshee Onderhoud

Bericht door jaydezot »

MN bansheeblok is 11 jaar oud en is nu voor de eerste keer aan vernieuwen toe. Kennis van een vriend van me heeft ng steeds originele zuigers zitten en is al 15 jaar oud. Deze rd blok krijg je byna niet stuk dus zou ik zeker niet laten van banshee te kopen voor dit ;) de ervaring alleen al is enig aan een banshee :)
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Banshee Onderhoud

Bericht door Jason McCoy »

Rijd je vriend niet met zn Banshee?? 15 jaar rijden op 1 zuiger set, lijkt me niet.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
jaydezot
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 54
Lid geworden op: do 05 feb, 2009 17:14

Re: Banshee Onderhoud

Bericht door jaydezot »

Hij rijdt er niet wekelyks mee .
Is ng steeds origineel zuigers schrok er ook van. Heeft nu een quadzilla gekocht en binnenkort wordt die volledig herdaan ik weet niet wat je daar moet van verwachten .
jaydezot
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 54
Lid geworden op: do 05 feb, 2009 17:14

Re: Banshee Onderhoud

Bericht door jaydezot »

En als het zo niet was zou ik het niet zeggen e
;)
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1662
Lid geworden op: di 17 apr, 2007 16:00

Re: Banshee Onderhoud

Bericht door JdmhatchR »

Het kan natuurlijk wel... Boven de 90Psi per cilinder rijdt dat nog. Hij heeft geluk dat de zuigers niet gebroken of afgebrokkelt zijn in die jaren. Ik heb 6 jaar gereden met de eerste zuigers, toen preventief vervangen, rijden deed hij daar nog goed mee...
Plaats reactie