Start Probleem Yamaha YFZ 450

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
noordip
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 24 mar, 2013 19:42
Locatie: Noord Holland

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door noordip »

Batterij is nieuw en opgeladen !!

Als ik aan het mechanisme draai zie ik een nokje uit de nokkenas naar buiten komen. Waar moet die precies tegen aan duwen ?

Mvg
Suzuki LTZ 400 verbreed en verlaagd
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door Jason McCoy »

Tegen een deel in de cilinderkop. Als je nokkenas zo raar gemonteerd zit kan ik me niet voorstellen dat i fatsoenlijk werkt.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door AC67 »

Ik denk dat dit niet via corresponderen via dit forum opgelost gaat worden.
Gebruikersavatar
RubenB
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 54
Lid geworden op: za 27 dec, 2014 18:56
Locatie: Houwerzijl
Contacteer:

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door RubenB »

noordip schreef:Hey Ruben,

Waar wil je precies een filmpje van hebben?

Groetjes
Het liefst van het geluid dat de quad maakt wanneer je hem start.
Als je de quad aanduwt, welke versnelling gebruik je dan en gaat dit vrij gemakkelijk? Gebruik je dan ook de decompressieklep?
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door Jason McCoy »

Als je hem aanduwt gebruik je niet de decompressie klep. Deze word alleen gebruikt bij zeer lage toerentallen. Overigens schakelt die automatisch mechanisch in. Dat kun je niet met de hand regelen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door ferdi »

Maar als hij met de bougie eruit al maar een slag rond gaat dan heeft het ook niks met de decompressie klep te maken lijkt mij want er zit dan al helemaal geen druk meer in de cilinder...
Als ik het verhaal zo allemaal lees lijkt het mij dat je gewoon pech hebt dat je 2 kapotte startmotoren hebt liggen, hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt ik heb het al eens meegemaakt met een auto en dan zoek je je helemaal kapot.

Als je de motor met de bougie eruit met de hand al rond kan draaien maar dat de startmotor dat niet doet dan heeft hij echt geen kracht meer lijkt mij.
Zeker met de startkabels rechtstreeks op de startmotor moet hij zeker aan slaan, in een startmotor zit natuurlijk ook een lager en anker die kan wel hardstikke vast zitten en laat dat net toevallig bij allebeide zo zijn....

Veel anders kan het niet zijn lijkt mij, tis een lastig verhaal maar er blijft niks anders over...
Veel succes!

Mvg ferdi
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door AC67 »

ferdi schreef:Maar als hij met de bougie eruit al maar een slag rond gaat dan heeft het ook niks met de decompressie klep te maken lijkt mij want er zit dan al helemaal geen druk meer in de cilinder...
Als ik het verhaal zo allemaal lees lijkt het mij dat je gewoon pech hebt dat je 2 kapotte startmotoren hebt liggen, hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt ik heb het al eens meegemaakt met een auto en dan zoek je je helemaal kapot.

Als je de motor met de bougie eruit met de hand al rond kan draaien maar dat de startmotor dat niet doet dan heeft hij echt geen kracht meer lijkt mij.
Zeker met de startkabels rechtstreeks op de startmotor moet hij zeker aan slaan, in een startmotor zit natuurlijk ook een lager en anker die kan wel hardstikke vast zitten en laat dat net toevallig bij allebeide zo zijn....

Veel anders kan het niet zijn lijkt mij, tis een lastig verhaal maar er blijft niks anders over...
Veel succes!

Mvg ferdi
Hij geeft aan in het begin van deze topic dat hij de beide startmotoren heeft getest waaronder zelfs 1 bij een revisiebedrijf,dus dat heeft hij al uitgesloten.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door Jason McCoy »

Dat had ik even gemist. Decompressie kan uitgesloten worden idd.
Ik vraag me wel af wat dat gruis en die tand uit het eerste bericht zou kunnen zijn. Kans is groot dat er toch ergens een lager stuk is gelopen ofzo.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door yamahakoppel »

dat uw tandwielen van de distrubutie ketting niet gelijk staan is niet normaal en als mx jake zegt dat het niet normaal is dan is het ook niet normaal hij heeft er al meerdere open gehad en gereviseerd hij zal het dan ook weten

best eens de cilinderkop volledig demonteren om de oorzaak te vinden
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door minivtec »

Nokkenas problem is al verholpen zoals vermeld. Misschien is er een segment van je startmotor kapot. Als die dan start maakt die een halve omwenteling zoals gezegd en blijft dan hangen op op het kapotte deel. Lijkt vreemd dat het dan bij beide is maar lijkt me het enige wat er kan zijn gezien dat je blok wel gewoon loopt.
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door Jason McCoy »

Startmotor zal t probleem niet zijn. Je zegt dat ze draaien zonder belasting. Dat houd in dat ze gewoon vrij kunnen draaien. Verder is het ook niet meer dan een spoel in een behuizing.

Lijkt me eerder dat er idd ergens een tand is afgebroken en hij daar op vast slaat. Dat het blok gewoon loopt wil niet zeggen dat hij van binnen goed is natuurlijk.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door minivtec »

Inderdaad, denk dat je de ontstekingskant van je blok maar een moet open maken, (kant van het schakelpedaal). Hier kun je alle tandwielen zien die verbonden zijn met je startmotor.
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door ferdi »

Dan zou je inderdaad wat tanden kunnen missen van je starterkrans of een tandwiel die daar tegenaan loopt..., startmotor demonteren en dan het blok handmatig draaien en dan in het gat kijken waar de startmotor in gaat en goed kijken als alle tandjes nog aanwezig zijn...maar ik las net dat je alle tandwielen al gecontroleerd had wat zichtbaar was.

Grote kans dat hij misschien een paar tandjes mist...dan gaat hij lekker rond tot waar geen tandjes meer zitten...
Dat gruis en die tand komen daar natuurlijk niet zomaar, misschien niet van de starterkrans maar van een ander tandwiel die je zo niet kan zien...
Misschien dat je met zo'n klein telescoop spiegeltje deels in het blok kan kijken...

Mvg ferdi
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door mx jake »

Ik zou het volgende eens proberen
Bougie er uit
De grote plug / dop uit je linker deksel er uit
En dan met dopsleutel 17 de motor rond tornen
Zo kan je voelen of er ergens een zwaar punt in zit

Het zou kunnen dat je bigend het heeft begeven
Komt nog al eens voor bij een yamaha 450

Is lopende band werk hier
never drive faster then your angel can fly
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door minivtec »

Die moet je toch wel horen als die loopt toch?
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
Plaats reactie