Warrior 350 wel/niet

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Warrior 350 wel/niet

Bericht door Jason McCoy »

En dat is nou precies de spijker op zn kop. Meer toeren is meer slijtage is meer onderhoud.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: Warrior 350 wel/niet

Bericht door mx jake »

Ben het er ook niet mee eens
15 jaar banshee gereden en er is nooit wat mee
Vergeet bij een yfz 450 niet een keer de olie te verversen wat hij is gelijk naar de k.oten
Maak maar eens een praatje met iemand die yamaha rd350 rijd
Geen centje pijn
40.000 km met een setje zuigers
never drive faster then your angel can fly
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Warrior 350 wel/niet

Bericht door raptor350 »

Jason McCoy schreef:En dat is nou precies de spijker op zn kop. Meer toeren is meer slijtage is meer onderhoud.
Nog zo een fabeltje :D
Als 'quad god' moet je toch weten dat sommige 4 takts ( zoals yfz450 ) meer toeren draaien dan een 2 takt ! ;-)
Kijk maar eens naar de curves op een testbank.

Toerental is maar 1 van de 1000 aspecten die uw onderhoudsinterval bepalen, ik zou eerder gaan kijken naar uw compressieverhouding. Veel belangrijker.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Warrior 350 wel/niet

Bericht door Jason McCoy »

Ik ben niet onnozel he. Maar je hebt t over een quad die al bejaard is. 9 van de 10 zijn versleuteld etc.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: za 27 jul, 2013 21:30

Re: Warrior 350 wel/niet

Bericht door banshee03 »

mensen die roepen,dat een 2tact duurder in onderhoud is dan een 4tact leven nog nog 15 jaar terug in de tijd,

ik zelf heb 2x 1 yfz 450 in bezit gehad,waaronder 1 splinterniewe zeer snelle machine en wanneer je hem licht aanpast loopt dat nog allemaal net ff wat heftiger, maar dit blok draaid zoveel toeren en dan nog eens zijn korte slag.

die dingen vergeren je flink in de portomonee met onderhoud, 15uur is de max met de zuiger.
en heb ook al met beiden helaas een vastloper gehad wat nogal erg hoge kosten met zich meebrengt.


ook heb ik 2x een raptor 700 gehad, op deze machines heb ik niks aan te merken,zijn lange slag maakt het allemaal even wat onderhoudsvriendelijker al waardoor hij ook lagere toeren maakt,kortom heb ik over deze machine geen negatief punt om op te merken.

maar als ware 2 tact liefhebber,snap je al dat ik dus inmiddels ook weer een 2tact heb.

ik heb een 03 yamaha banshee met kenteken, en ik las al een paar keer met deze machines zijn afgetrapt en blabla onzin.
dit beestje laat nog steeds de 4tacts achter zich zelfs de splinterniewe.

ik heb 2jaar van mijn banshee 1 project gemaakt en haar compleet gerestaureerd rustig aan alles is verniewd en vervangen.

ik ben nu op mijn kappen aan het wachten,en de dmc 916 aliens uitlaten.

maar voor die tijd heb ik altijd probleem loos gereden,ze zuipen ind maar we kunnen niet zeggen dat een yzf 450 nou bepaald zuinig is, en daar waar bij zoon 4tact 1 zuigertje kost, ben ik met mijn banshee met 2 zuigers nog altijd goedkoper af dan 1 zuiger van zoon 4taktje.

het probleem met veel is is dat ze totaal verkeerd mengen, en wanneer 1 2tact vermogen verlies begint te krijgen, weet je als rijder dat het tijd word om de zuigers te vervangen,gelukkig weten de echte 2tact rijders wanneer de zuigers aan de beurt zijn en rijden niet zolang tot het vermogen verlies optreedt,maar dit moet je niet eens proberen bij 1 4tact want dan is het gelijk over en afgelopen.
en kun je je halve maandloon al achterlaten en vaak loopt het nog hoger uit.

helaas zijn er nog maar weinig banshees in goedde staat,maar degene die erzijn zijn uniek en met een yfz450 veer setje eronder en remmen update,en een uitlaat setje kun je nog altijd met gemak meedraaien aan de machines van anno 2015 :D
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Warrior 350 wel/niet

Bericht door Jazzy »

banshee03 schreef:mensen die roepen,dat een 2tact duurder in onderhoud is dan een 4tact leven nog nog 15 jaar terug in de tijd,
Dat betekent dat 4-takt quads dus steeds duurder in onderhoud worden? Want 15 jaar geleden was de Banshee al 13 jaar op de markt en behalve de draagarmen aan de voorkant is er bijna niets veranderd. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: za 27 jul, 2013 21:30

Re: Warrior 350 wel/niet

Bericht door banshee03 »

Hoi jazzy, de 4tact op vandaag is ind een flink stuk duurder dan een banshee,blaster, honda trx 250r etc

Wat je zegt over de armen zijn de j armen van 87 die zijn ook gelijk vervangen van uit de fabriek bij het niewe jaar erop.

De remmen zijn ook geupt,het glas is vervangen door plastic bij de koplampen,het achterremlicht is ook veranderd.
Het motor blok is nooit veranderd of ook maar iets aan vervangen van 87 tot 08 is gewoon exact hetzelfde blok.

Vrijewel de grootste update wat op de banshees doorkwam was de kleuren combinatie.

Oja en het voltkastje is uiteindelijk nog aangepast.

De banshee is uiteindelijk zelfs gedown tuned in de fabriek en het vermogen is terug geschroefd om destijds te kunnen voldoen aan de eisen wat tegen over nu we eigenlijkgeen eisen meer kunnen noemen van destijds, en om de quad wat tammer en rijders vriendelijker te maken.

Yfz 450 voorveren,uitlaat setje,andere filter, en v force membramen en veel geduld en testen tot de quad perfect is afgestelt.

Als je dat lijstje op een banshee hebt,kun je de banshee gewoon verglijken met de niewe machines op vandaag :)

En zeg nou eerlijk die 2cyl is als porno in de oren met de juiste uitlaat eronder :D
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Warrior 350 wel/niet

Bericht door Jason McCoy »

Ja leuk op de weg en op de crossbaan leg je het af tegen de 450cc crossers. Simpelweg omdat hun meer koppel hebben en een quad rijden met injectie. En dat dus veel minder intensief werken van de bestuurder is.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Warrior 350 wel/niet

Bericht door Jazzy »

Haha, Banshee is inderdaad geweldig! Het was ook maar een grapje, maar het leek net alsof je wilde zeggen dat er aan 2-takt veel veranderd is sinds 15 jaar. :)
Jason McCoy schreef:Ja leuk op de weg en op de crossbaan leg je het af tegen de 450cc crossers. Simpelweg omdat hun meer koppel hebben en een quad rijden met injectie. En dat dus veel minder intensief werken van de bestuurder is.
Niet alle 450's hebben injectie, carburateur kan een snellere gasreactie geven en het hangt van de ondergrond af. En tenslotte, wat maakt het uit? Niemand vraagt toch wat de snelste quad op een crossbaan is?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: za 27 jul, 2013 21:30

Re: Warrior 350 wel/niet

Bericht door banshee03 »

ik vind het nog steeds een prestatie dat zoon oudje op vandaag nog altijd aan de jonkies kan tippen :P
en elk type quad heeft wel wat weer op zijn eigen gebied :idea: , maar de banshee blijft voor mij nog steeds de nummer 1 met belevenis en hem proper te kunnen berijden geeft net die extra kick weer :D

en ind met de 4tacts word al een stuk door de quad zelf gedaan voor de berijder, terwijl je bij een 2tactje echt hard moet werken om ong hetzelfde effect te bereiken.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Warrior 350 wel/niet

Bericht door Jason McCoy »

Niemand vraagt ook om een discussie over een Banshee want dit topic gaat over een warrior. IS dus zowiezo een zinloze discussie want de Banshee liefhebbers blijven toch altijd roepen dat hun quads de beste zijn
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Warrior 350 wel/niet

Bericht door Jazzy »

Zie vorige pagina. De Banshee werd door de TS genoemd en daarna gingen allemaal mensen opeens discussiëren over olie mengen en dat een Banshee als een gek zuipt. :)

Maar goed, Jvs heeft dus inmiddels een KFX gekocht. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie