volledige uitlaat raptor 700

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Gebruikersavatar
Hospitality
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 11 sep, 2013 15:22

volledige uitlaat raptor 700

Bericht door Hospitality »

Hey.

Ik rij nu bijna 2 jaar met mijn Raptor 700 en heb er al heel wat km's op zitten.
Nu vind ik dat hij is toe is aan een ander uitlaatje, (de motor is nog helemaal origineel)
Ik begin een beetje te verlangen naar wat meer power en snelheid maar zonder er duizenden euro's te moeten tegen smijten.
Welke merken van uitlaten zijn goed en welke zijn niet aan te raden?
ik weet dat het moeilijk is voor een quad maar ik zou hem ook wel graag niet TE luid willen (voor mezelf en de mensen rond mij)
Heb al veel de Akrapovic gehoord en dat vind ik echt beetje te luid...
Wat ik zelf een super geluid vind is de Barker uitlaat, maar wat doet die qua prestatie en vooral waar kan ik die kopen?

Ik ben zelf echt geen krak in online kopen via ebay ofzo dus liefst winkels waar ik ze kan bestellen?

Dus even kort samenvatten : welke uitlaten zijn goed voor een Raptor 700 en vallen mee qua prijs en kan je bestellen hier in belgie??


Grtz
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: volledige uitlaat raptor 700

Bericht door Jason McCoy »

Het houd niet op bij een uitlaat kopen he. Niet dat je denkt voor 500 ben ik klaar.
Je krijgt ook meteen luchtinlaat en pcv erbij. Dus je bent zo een 1000 tot 1400 verder.

Meeste uitlaten maken vrij veel geluid overigens
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Hospitality
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 11 sep, 2013 15:22

Re: volledige uitlaat raptor 700

Bericht door Hospitality »

Jason McCoy schreef:Het houd niet op bij een uitlaat kopen he. Niet dat je denkt voor 500 ben ik klaar.
Je krijgt ook meteen luchtinlaat en pcv erbij. Dus je bent zo een 1000 tot 1400 verder.

Meeste uitlaten maken vrij veel geluid overigens
hey, thx voor de info al.

Ik ben zojuist naar de Yamaha dealer geweest waar hij op onderhoud gaat.
Heb daar info gevraagd over een Yoshimura rs5.

Daar wisten ze te zeggen dat ik enkel mijn luchtfilter best verander naar K&N en dat is alles.
De injectie regelt zichzelf naar de uitlaat...
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: volledige uitlaat raptor 700

Bericht door ferdi »

Ben benieuwd, als je het normaal goed wilt doen dan is het uitlaat vervangen+luchtfilter+Powercommander...
De meeste raptors lopen kapot omdat ze te weinig brandstof krijgen en daardoor erg schraal lopen en dus kapot lopen...
Voor een goede set praat je al gauw rond de €1000 euro en een dual uitlaat systeem gaat daar al dik overheen...
Als je alles uit amerika laat komen scheelt het je wel enorm veel geld bij een hele set.

Gr ferdi
Gebruikersavatar
Hospitality
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 11 sep, 2013 15:22

Re: volledige uitlaat raptor 700

Bericht door Hospitality »

ferdi schreef:Ben benieuwd, als je het normaal goed wilt doen dan is het uitlaat vervangen+luchtfilter+Powercommander...
De meeste raptors lopen kapot omdat ze te weinig brandstof krijgen en daardoor erg schraal lopen en dus kapot lopen...
Voor een goede set praat je al gauw rond de €1000 euro en een dual uitlaat systeem gaat daar al dik overheen...
Als je alles uit amerika laat komen scheelt het je wel enorm veel geld bij een hele set.

Gr ferdi
Van Amerika laten komen is niet mijn ding ben daar niet zo handig mee :)
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: volledige uitlaat raptor 700

Bericht door Jason McCoy »

Hospitality schreef:
Jason McCoy schreef:Het houd niet op bij een uitlaat kopen he. Niet dat je denkt voor 500 ben ik klaar.
Je krijgt ook meteen luchtinlaat en pcv erbij. Dus je bent zo een 1000 tot 1400 verder.

Meeste uitlaten maken vrij veel geluid overigens
hey, thx voor de info al.

Ik ben zojuist naar de Yamaha dealer geweest waar hij op onderhoud gaat.
Heb daar info gevraagd over een Yoshimura rs5.

Daar wisten ze te zeggen dat ik enkel mijn luchtfilter best verander naar K&N en dat is alles.
De injectie regelt zichzelf naar de uitlaat...
Dat kan echt absoluut niet!!!!! Je rijd je complete blok aan poeier als je dat doet
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: volledige uitlaat raptor 700

Bericht door ferdi »

Gewoon via ebay.com kijken wat je wilt hebben, aanklikken en betalen en dan komt het vanzelf naar jou huis toe net zoals je wat in een online webshop koopt...
Lijkt ingewikkeld maar dat is het echt niet.
De meeste quad rijders onder ons hebben zeker een of juist meerdere dingen uit Amerika laten komen omdat het echt veel scheelt...

Hier bijvoorbeeld een website waar je de"Big 3" set kan kopen dan praat je over 3 dingen, luchtfilter, Powercommander, en uitlaat...

Voor een mooi dubbel uitlaat systeem ben je hier in Nederland al tussen de €800 en €1000 kwijt...

http://www.tqsatv.com/products.php?cat=Raptor+700+Big+3" onclick="window.open(this.href);return false;


Je kan het op die website ook zo duur maken als je het hebben wilt, maar als ik kijk maar een Dmc Dual met Powercommander en K&N dan ben ik rond de €1200 kwijt en dan heb ik alles in huis en is alles betaald incl.de 21% btw en als je geluk hebt hoef je minder geld te betalen maar dat ligt aan de douane...

Je moet ff een ebay account aanmaken en een PayPal account en daar heb je genoeg aan...
En als je dat niet vertrouwd kan je het eerst proberen om iets goedkopers te kopen via ebay, maar vaak vanwege de hoge verzendkosten kan je beter iets meer in een keer bestellen want de verzendkosten verschillen nogal...
Ik heb wel eens veel verzendkosten betaald voor een klein dingetje en later iets groters gekocht waarvan de verzendkosten nagenoeg hetzelfde waren..

Gr ferdi
Gebruikersavatar
Hospitality
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 11 sep, 2013 15:22

Re: volledige uitlaat raptor 700

Bericht door Hospitality »

Jason McCoy schreef:
Hospitality schreef:
Jason McCoy schreef:Het houd niet op bij een uitlaat kopen he. Niet dat je denkt voor 500 ben ik klaar.
Je krijgt ook meteen luchtinlaat en pcv erbij. Dus je bent zo een 1000 tot 1400 verder.

Meeste uitlaten maken vrij veel geluid overigens
hey, thx voor de info al.

Ik ben zojuist naar de Yamaha dealer geweest waar hij op onderhoud gaat.
Heb daar info gevraagd over een Yoshimura rs5.

Daar wisten ze te zeggen dat ik enkel mijn luchtfilter best verander naar K&N en dat is alles.
De injectie regelt zichzelf naar de uitlaat...
Dat kan echt absoluut niet!!!!! Je rijd je complete blok aan poeier als je dat doet
Vind dit raar, die Yamaha dealer rijd zelf cross en heeft ook uitlaten op zijn moto's.
Hij zegt dat u injectie dit zelf regelt... Bij een carbu is dit idd anders.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: volledige uitlaat raptor 700

Bericht door Jason McCoy »

Injectie doet dat niet. Die moet op een testbank om goed afgesteld te worden.

Welke dealer is dat?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
PimSmeets
Quadrider
Quadrider
Berichten: 360
Lid geworden op: di 15 apr, 2014 20:33

Re: volledige uitlaat raptor 700

Bericht door PimSmeets »

Hospitality schreef:
Jason McCoy schreef:
Hospitality schreef: hey, thx voor de info al.

Ik ben zojuist naar de Yamaha dealer geweest waar hij op onderhoud gaat.
Heb daar info gevraagd over een Yoshimura rs5.

Daar wisten ze te zeggen dat ik enkel mijn luchtfilter best verander naar K&N en dat is alles.
De injectie regelt zichzelf naar de uitlaat...
Dat kan echt absoluut niet!!!!! Je rijd je complete blok aan poeier als je dat doet
Vind dit raar, die Yamaha dealer rijd zelf cross en heeft ook uitlaten op zijn moto's.
Hij zegt dat u injectie dit zelf regelt... Bij een carbu is dit idd anders.
Slechte dealer dus!

Mijden als de pest!

Die is zeker het allerbeste in factuurtjes schrijven ;-)
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: volledige uitlaat raptor 700

Bericht door Jason McCoy »

Ja die snapt echt totaal niet waar die over praat, dat is wel duidelijk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
PimSmeets
Quadrider
Quadrider
Berichten: 360
Lid geworden op: di 15 apr, 2014 20:33

Re: volledige uitlaat raptor 700

Bericht door PimSmeets »

Jason McCoy schreef:Ja die snapt echt totaal niet waar die over praat, dat is wel duidelijk
Schandalig!
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: volledige uitlaat raptor 700

Bericht door ferdi »

Ben benieuwd welke dealer dat dan is, je blok zal maar kapot lopen dan kan je direct diep in de buidel..en bij hem uitgeven :idea:
Gebruikersavatar
Hospitality
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 11 sep, 2013 15:22

Re: volledige uitlaat raptor 700

Bericht door Hospitality »

Jason McCoy schreef:Injectie doet dat niet. Die moet op een testbank om goed afgesteld te worden.

Welke dealer is dat?
SDS racing in Ternat (belgie)
maxx211
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 19 aug, 2013 22:09

Re: volledige uitlaat raptor 700

Bericht door maxx211 »

SDS racing in Ternat is idd niet de beste dealer van het land.
Ik zeg niet dat hij er niets van kent, maar zal je snel iets extra aanrekenen, of dingen vervangen die op zicht niet nodig zijn.
Heb er in de tijd mijn Raptor 350 nog binnengedaan omdat ik een probleem had, heb 800 euro betaald.
3 weken later was het probleem er terug. Heb ook al van vele anderen gehoord dat hij weleens goed doorrekend met zijn prijzen.
Andere voorbeeld, vriend had nieuwe crossmoto bij hun gekocht. Op zijn 2takt motoren die hij verkocht hield hij de extra gratis kit piston voor hem en verkocht die invidueel aan de volle prijs

Misschien zijn er mensen die wel goede ervaringen hebben dat zeg ik niet, ik alvast niet!
Plaats reactie