Een aantal vraagjes

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Raptorwesz
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: za 14 feb, 2015 11:12

Een aantal vraagjes

Bericht door Raptorwesz »

Zojuist mijn quad in bezit maar heeft wat problemen de achteruit kabel hangt los en weet niet waar deze op
Moet ook start hii niet ik hoor het relais kraken trillen nu heb ik gezien dat er al behoorlijk is geknipt aan de kabelboom . Zit te denken aan een nieuwe te kopen maar wat kosten deze en waar te verkrijgen of iemand nog een liggen mischien

Ook vond ik onder het kleine tandwiel een soort plugje denk dat daar iets op hoort
Het gaat om een raptor 660 2002
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Een aantal vraagjes

Bericht door Jason McCoy »

Op het plugje wat eigenlijk geen plugje is maar je achteruit sensor daar hoort dus een stekkertje op.
De achteruit kabel hoort ergens boven je tandwiel. Meer in de buurt van de bovenkant van t vliegwel ergens dacht ik
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Raptorwesz
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: za 14 feb, 2015 11:12

Re: Een aantal vraagjes

Bericht door Raptorwesz »

Dat stekkertje zit nergents aan de kabelboom Wat als deze sensor niet gebruikt word? loopt de motor dan wel gewoon?

Heb ook gemerkt dat de ketting best strak staat is dit de bedoeling? En oja.. Waar dient het slangetje voor bij de koelvin

Alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Een aantal vraagjes

Bericht door yamahakoppel »

In zijn achteruit is de quad begrenst kan zijn als dit kabeltje los is dat de begrenzer ingeschakeld is

Dat hem niet start en je hoort de relais klikken trillen betekend dat de batterij te plat is of kapot

Dat slangetje aan de koel vin kan van de overloop zijn
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Raptorwesz
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: za 14 feb, 2015 11:12

Re: Een aantal vraagjes

Bericht door Raptorwesz »

Oke en hoe kan ik aan zown stekkertje komen of aan een nieuwe draadboom


En iemand een foto van de achteruit kabel
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: Een aantal vraagjes

Bericht door mx jake »

En nieuwe kabelboom kan best is even schrikken zijn
€250 is heel gewoon
En de kabel van zijn achteruit zit aan een hevel aan de linker kant van je blok (zijkant / onderaan)
never drive faster then your angel can fly
Raptorwesz
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: za 14 feb, 2015 11:12

Re: Een aantal vraagjes

Bericht door Raptorwesz »

Heb jij daar miss een foto van ? Heb geen idee waar ik naar moet zoeken . Ook vraa ik me nog steeds af hoe het zit met de achteruigsensor heb begrepen dat deze groen wit is maar kan die draad niet vinden in de boom . Ook heb ik gezien dat die sensor eigijk verbonden zit met de - zou iemand dat kabeltje hebben verbonden met het frame zodat je dus de sensor omzeilt of hoe moet ik dit zien

Alvast bedankt alweer ! zal snel eens wat fotos plaatsen
Gebruikersavatar
jim85vol
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 12:12
Locatie: Zolder

Re: Een aantal vraagjes

Bericht door jim85vol »

Ik weet niet of je het al gedaan hebt maar zoek eens achter een service manual van je raptor. Daar gaan al heel wat antwoorden in staan denk ik. En is in de toekomst altijd gemakkelijk. :)
Raptorwesz
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: za 14 feb, 2015 11:12

Re: Een aantal vraagjes

Bericht door Raptorwesz »

Heb ik inderdaad al gedaan maar snap niet alle tekeningen .. Heb uit het manual de wetenschap dat het draadje van de achteruit sensor groen wit moet zijn alleen kan deze nergents vinden vandaar dacht ik miss een foto van iemand die er al eens aan gewerkt heeft
Robin1999
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 mar, 2015 22:13

Re: Een aantal vraagjes

Bericht door Robin1999 »

Hallo, ik ben Robin en heb net een nieuwe Yamaha 450R 2014 gekocht en ik zit met een vraag, ik heb nog helemaal geen verstand van quads dus weet niet of dit hoort: elke keer wanneer ik heb gereden en de luchtfilter wil checken, ligt er een bodempje olie onder de luchtfilter in die bak zegmaar. Weet iemand of dit hoort ofniet en zoniet wat het probleem is? De luchtfilter zit tevens ook elke keer helemaal vol met olie
Plaats reactie