welke quad kopen?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
jary
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 131
Lid geworden op: za 11 apr, 2015 13:07

welke quad kopen?

Bericht door jary »

Hallo ik ben dicky ,41 jaar ,woonachtig in zeeland en heb al 20 jaar rijbewijs B,

nu wilde ik een quad gaan kopen voor deze zomer en had al eens rond gekeken op marktplaats,

ik zag dat je al een 250cc quad uit 2008 op kenteken kan kopen voor 700 euro,een bashan ofzo,

is dit een goede quad? ik wil er max ook maar 1000 euro aan uit geven,

heb ook nog een paar vragen meer,

1.het liefste zou ik een 2 takt quad willen, 350cc. welke merk en type quads komen daarvoor in aanmerking?

2.wat is de top van een 350cc 2 takt?,, ik wil zeker wel 120 kunnen halen..en welke merken en type moet ik dan zoeken naar een 350cc 2 takt op kenteken???

3.ik zie niet veel quads rondrijden .hier in ieder geval geen.maar wel altijd motoren. hoe komt dit? is het omdat je een quad niet makkelijk in een schuurtje zet of andere redenen?

4. ik zie dat er bij sommige quads een gordel op zit, maar hoe zit dat dan bevestigt? want alleen over je benen lijkt mij geen nut te hebben...

nou ja ik hoor het graag van jullie want ben zeer benieuwd naar de antwoorden..

groetjes dicky
Laatst gewijzigd door jary op zo 03 mei, 2015 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: welke quad kopen?

Bericht door Yair »

Welkom
Een bashan is een quad van een chinees merk, deze kan je beter laten staan.
2 takt quads worden niet meer gemaakt.
Je hebt wel een Yamaha Banshee 350cc 2 takt maar die ga je niet krijgen voor 1.000€ op kenteken.
Een gordel op een quad is een heupgordel en dat is levensgevaarlijk, als je quad kantelt zit je vast aan je quad.

Een Barossa 250 is een goede quad om mee te binnen en die zijn wel te vinden rond de 1.000€. Het is alleen wel een 4 takt en 2 cilinder (geloof ik).
_____________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: welke quad kopen?

Bericht door Jason McCoy »

Klopt Barossa is ook wat in mij opkomt. En laat ik die nou net te koop hebben staan ;)
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Minyi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 492
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 13:15
Locatie: Ruinerwold

Re: welke quad kopen?

Bericht door Minyi »

Bekendste 2 takt van 350cc is de yamaha banshee. Maar een nog redelijk goede shee met kenteken zit je al snel op een 4-6 duizend euro.
Een yamaha blaster is ook een 2 takt maar dan 200cc en 1 cilinder. Die komt al eerder in aanmerking omdat je die soms nog wel voor duizend euro kunt krijgen, maar dan moet je je afvragen hoeveel je er aan uit moet geven om hem weer goed te maken.

Gordel zou ik inderdaad ook absoluut niet doen.

Maar een barossa / smc is misschien een betere optie. Die hebben weinig onderhoud nodig. Is inderdaad een 250cc 2cilinder. En een goeie rijd nog zo'n 100-110.

Maar een dikke 120 km/u op een quad voor een duizend euro zit er niet in. In ieder geval niet voor meer dan 10km. Daar heb je toch echt een iets ruimer budget voor nodig.
jary
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 131
Lid geworden op: za 11 apr, 2015 13:07

Re: welke quad kopen?

Bericht door jary »

bedankt voor de antwoorden op mijn vragen, wat betreft de gordel had ik al zo'n idee, het lijkt mij dan ook veiliger om een helm op te zetten. al is het natuurlijk wel lekker rijden met de wind in je haar :)

ik had al wat chinese quads bekeken waaronder ook een jingling. dit vind ik een erg mooie quad, met sterwielen, ziet er erg snel uit maar is helaas erg traag.. en barossa was ik nog niet opgekomen. is dit ook een chinees of niet?
Minyi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 492
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 13:15
Locatie: Ruinerwold

Re: welke quad kopen?

Bericht door Minyi »

Komt uit Taiwan maar het frame is hetzelfde als een yamaha blaster en het blok is bijna identiek aan een honda cb250 ( rebel ).
jary
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 131
Lid geworden op: za 11 apr, 2015 13:07

Re: welke quad kopen?

Bericht door jary »

ja dat lijkt me wel wat :)
jary
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 131
Lid geworden op: za 11 apr, 2015 13:07

Re: welke quad kopen?

Bericht door jary »

Jason McCoy schreef:Klopt Barossa is ook wat in mij opkomt. En laat ik die nou net te koop hebben staan ;)
volgens mij heb ik hem zien staan op speurders.nl klopt dat?

vind het een mooi ding,alleen kan ik er niet meer dan rond de 1000 euro aan uit geven. ik heb nu nog maar 500 euro gespaard en moet er ook nog een racefiets voor verkopen. dus die moet eerst weg en dan kan de quad komen. heb maar een klein inkomen, namelijk een uitkering..vandaar dat ik mij alvast aan het orienteren ben op welke quad ik moet gaan kopen en ik neem aan dat deze prijsklasse quads altijd nog wel te koop zullen staan...

heb er trouwens eentje zien staan voor 950 euro,een barossa cheetah uit 2005 op kenteken en ziet er zeer goed uit. zoiets zou ik dan gelijk kopen als ik het geld had,
Gebruikersavatar
mafdaf
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 24 dec, 2014 21:35
Locatie: Emmen

Re: welke quad kopen?

Bericht door mafdaf »

Kijk maar wel een beetje uit dan. Mijn Barossa was nog wat duurder, maar ik heb als leek niet goed genoeg gekeken en was na aankoop toch wel een honderd of 4 kwijt voor alles weer een beetje ok was. Veel slijtagedelen, maar quadonderdelen zijn niet altijd even goedkoop.
Barossa Cheetah 250cc
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: welke quad kopen?

Bericht door Paul Snip »

Ik denk dat een Barossa de enige verstandige keuze in deze is. Reken qua snelheid op een 100km per uur. Verbruik is lekker laag en de onderdelen makkelijk verkrijgbaar en goedkoop. Niet duur qua onderhouds en gebruiks kosten dus.

Er zijn meerdere "Barossa" types die soms ook onder andere namen verkocht worden. Onder andere Derbi, SMC, Kreidler, CPI etc.

succes met je keuze.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: welke quad kopen?

Bericht door Paul Snip »

http://link.marktplaats.nl/m918087387" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoiets past in het budget. En is een stuk betrouwbaarder dan een Jingling.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: welke quad kopen?

Bericht door Jason McCoy »

Ik ben ook wel bereid om iets aan de prijs te doen anders hoor. Maar moet wel reeel blijven
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
jary
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 131
Lid geworden op: za 11 apr, 2015 13:07

Re: welke quad kopen?

Bericht door jary »

Paul Snip schreef:http://link.marktplaats.nl/m918087387

Zoiets past in het budget. En is een stuk betrouwbaarder dan een Jingling.
Deze is precies die ik bedoel, jammer dat ik nog een paar maandjes zal moeten wachten.. want je zal net altijd zien, als je het geld eenmaal hebt dan vind je weer niet precies wat je zoekt..beter heb je eerst geld en zoek je dan op het gemak ipv andersom.maar ja als ik weer geld heb dan moet hij er gelijk komen ook :lol:

nog wel even 1 vraag ,waarom rijden er niet veel mensen quad eigenlijk?

Jason McCoy schreef:Ik ben ook wel bereid om iets aan de prijs te doen anders hoor. Maar moet wel reeel blijven
ja dat snap ik... als jij mij kan garanderen dat ik een goede quad bij jou koop en ik had het geld wat jij ervoor wilde hebben dan zou ik dat zeker wel willen neerleggen, maar ik heb nu nog helemaal geen geld ervoor .helaas
Laatst gewijzigd door jary op za 11 apr, 2015 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mafdaf
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 24 dec, 2014 21:35
Locatie: Emmen

Re: welke quad kopen?

Bericht door mafdaf »

Auto is droger en comfortabeler he? :D En een motor meestal sneller.
Barossa Cheetah 250cc
jary
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 131
Lid geworden op: za 11 apr, 2015 13:07

Re: welke quad kopen?

Bericht door jary »

mafdaf schreef:Auto is droger en comfortabeler he? :D En een motor meestal sneller.
Ja dat is mogelijk,en auto is sowieso onmisbaar vervoersmiddel. maar het fun gehalte lijkt me hoger met een quad dan met een motor...

mijn idee was misschien ook omdat je een motor makkelijker in een schuurtje kon stoppen dan een quad. bij mij in de buurt staan ook veel flatten en veel mensen die daar wonen hebben een motor in de schuur. een quat kan je daar niet in duwen,

ik zelf woon ook maar in een rijtjes huis, maar ik heb een brede brandgang waar de auto door kan rijden en heb een carport in de tuin gemaakt en mijn auto eronder gereden. de quat kan dan dus ook in de tuin,dan moet ik wel steeds de auto verzetten..

maar hoe breed en hoe lang is een quat eigenlijk ongeveer?
Gesloten