yamaha schakelen/versnellingen

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
berry
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 29 mar, 2015 00:15

yamaha schakelen/versnellingen

Bericht door berry »

misschien iemand die hier meer van af weet.maar is het inderdaad zo dat de versnellingen van yamaha (banshee)en alles wat ik op mote rforums van yamaha vind .dat het bij een warme moter het zeer lastig is om hem in z,n vrij te krijgen .ik heb hiervoor een gpz 500 gehad die ook met een warm blok moeilijk in z,n vrij te krijgen was.ik heb nu met mijn banshee wederom het zelfde probleem .als je hem vanuit z,n 1ste in z,n vrij wil doen gaat hij veel te makelijk naar z,n 2de versnelling .zelfs met de hand gaat dit niet makkelijk ..... zijn er meer personen die dit herkennen??
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: yamaha schakelen/versnellingen

Bericht door Jason McCoy »

Te hoog stationair toerental kan een probleem zijn maar elk schakelblok heeft dit toch
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: yamaha schakelen/versnellingen

Bericht door yamahakoppel »

eerst 1ste dan naar 2de en tikje terug omlaag voor neutraal hebben wel meerdere last van dat je ze iets moeilijker in neutraal krijgt maar dit is ook wat wennen na een tijdje tik je hem zo in neutraal. maar van 2de in zijn neutraal lukt mij meestal en soms moet ik wel een paar keer op en af tikken, voor hem in neutraal klikt
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
berry
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 29 mar, 2015 00:15

Re: yamaha schakelen/versnellingen

Bericht door berry »

hoog toerental is niet aan de orde .het is net of z,n vrij te klein is .ik ben me nu al weken aan het knooien om hem erin te krijgen .als de moter koud is gaat het prima ,maar als hij warm is phoiii :D
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1662
Lid geworden op: di 17 apr, 2007 16:00

Re: yamaha schakelen/versnellingen

Bericht door JdmhatchR »

Dat heb ik bij men banshee en men 3 blasters ook gehad...Daar is ene truc voor maar ge moet wat "feeling" hebben :D

Is gewoon normaal
Plaats reactie