Hulp gevraagt !! yamaha raptor 700

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
lazo61
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 09 jun, 2015 22:08
Locatie: Beringen

Hulp gevraagt !! yamaha raptor 700

Bericht door lazo61 »

Hallo iedereen

ik heb een yamaha raptor 700 uit 2006 gekocht 1week geleden alles werkte perfect nu pas plots springt mijn zekering kapot langs de batterij 15ampere (ik ken beetje over de quad) dus starten doet ie perfect ik start hem ik zet in 1 ik vertrek ga paar bochten in ik kom in neutraal snelheid en opeens valt hij stil en dan zie ik dat de zekering kapot gesprongen is dit doet hij altijd bij de bochten eigenlijk of ik denk dat zo wat zou dit kunnen zijn ? zijn er hier mensen die mij graag kunnen helpen

Mvg
Yesir
Minyi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 492
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 13:15
Locatie: Ruinerwold

Re: Hulp gevraagt !! yamaha raptor 700

Bericht door Minyi »

Ik denk dat je een kale kabel hebt die normaal in het los ledige hangt maar als je rijd tegen je frame komt en dus massa maakt.

Even de kappen eraf ( nadat je de massa van de batterij eraf hebt ) en de kabelboom doorspitten.

Kost wat tijd
superpro500
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59

Re: Hulp gevraagt !! yamaha raptor 700

Bericht door superpro500 »

Minyi schreef:Ik denk dat je een kale kabel hebt die normaal in het los ledige hangt maar als je rijd tegen je frame komt en dus massa maakt.

Even de kappen eraf ( nadat je de massa van de batterij eraf hebt ) en de kabelboom doorspitten.

Kost wat tijd
Niet gewoon een te slappe zekering ?
Heb er niet zoveel verstand van maar zou zelf eerst kijken naar een "grotere" zekering
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Hulp gevraagt !! yamaha raptor 700

Bericht door Jazzy »

superpro500 schreef: Niet gewoon een te slappe zekering ?
Heb er niet zoveel verstand van maar zou zelf eerst kijken naar een "grotere" zekering
Een zekering is er juist voor bedoeld om zwakste schakel te zijn, als de zekering niet stuk gaat dan kan bijvoorbeeld je kabelboom smelten. Dus een zwaardere zekering er inzetten is het maskeren van het werkelijke probleem.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Minyi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 492
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 13:15
Locatie: Ruinerwold

Re: Hulp gevraagt !! yamaha raptor 700

Bericht door Minyi »

superpro500 schreef:

Niet gewoon een te slappe zekering ?
Heb er niet zoveel verstand van maar zou zelf eerst kijken naar een "grotere" zekering
Ik vind 15 ampere toch al vrij ruim, de meesten hebben iets van 10 of 8.

Anders gebeuren er dingen zoals jazzy zegt
lazo61
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 09 jun, 2015 22:08
Locatie: Beringen

Re: Hulp gevraagt !! yamaha raptor 700

Bericht door lazo61 »

Hey allemaal

ja ik zal vandaag is de kappen er af gooien en kan ik ze dan nog is schoon proper maken en alle kabels na checken
ik vindt dat echt raar dat gewoon alle elektriciteit gewoon door die zekering uitschakelt dat ik zelfs de quad nog nie is kan starten gewoon door dieje zekering ik hoop dat dit door ne slechte kabel ofzo !!

Mvg
Yesir
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Hulp gevraagt !! yamaha raptor 700

Bericht door yamahakoppel »

is uw hoofd zekering, er staan ook nog een 6tal kleinere zekeringen op als er 1 van die kleinere kapot gaat blijft de rest gaan

nu ben ik wel aan het twijfelen of 15A wel origineel is zal straks eens in service manual kijken ik dacht dat ik 20A had steken maar denk dat die 15 het normaal wel moet houden

je zegt gaat een paar bochten in en zekering kapot :? heb je richtingaanwijzers op je quad, voor een bocht rem je even dus kan ook ergens in uw remlicht zitten gaat even zoeken worden denk. ik hoewel uw remlicht een aparte zekering heeft kan dus niet uw hoofd zekering laten springen richting aanwijzers zou wel kunnen omdat die bij gezet zijn en die voeding durven ze overal pakken waar ze willen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
lazo61
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 09 jun, 2015 22:08
Locatie: Beringen

Re: Hulp gevraagt !! yamaha raptor 700

Bericht door lazo61 »

yamahakoppel schreef:is uw hoofd zekering, er staan ook nog een 6tal kleinere zekeringen op als er 1 van die kleinere kapot gaat blijft de rest gaan

nu ben ik wel aan het twijfelen of 15A wel origineel is zal straks eens in service manual kijken ik dacht dat ik 20A had steken maar denk dat die 15 het normaal wel moet houden

je zegt gaat een paar bochten in en zekering kapot :? heb je richtingaanwijzers op je quad, voor een bocht rem je even dus kan ook ergens in uw remlicht zitten gaat even zoeken worden denk. ik hoewel uw remlicht een aparte zekering heeft kan dus niet uw hoofd zekering laten springen richting aanwijzers zou wel kunnen omdat die bij gezet zijn en die voeding durven ze overal pakken waar ze willen
Beste

dus ik heb alles vandaag eruit gehaald en de kappen mooi gepoetst ,, zoals u zegt de hoofd zekering er zaten 2 extra bij als vervanging maar ik heb daar in de plaats van 15 een 30 ingestoken ,, heb al de lichten eruit gehaald (heb geen pinkers) alles netjes terug mooi geschuurd alles goed terug geplaatst 2a3u geleden gereden en nu heb ik totaal geen probleem meer maar weet eigenlijk nog altijd niet waarom de hoofdzekering kapot slaat dus das eigenlijk nog opzoeken :D :D een klein vraagske ik heb een brede velgen met brede banden hoeveel bar mag daar lucht in ? want ik voel dat alle 4 plat zijn :S door die platigheid hou ik amper mijn stuur recht bij gas geven :S klopt dit ??

Mvg Yesir
Minyi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 492
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 13:15
Locatie: Ruinerwold

Re: Hulp gevraagt !! yamaha raptor 700

Bericht door Minyi »

Allemaal op gelijke druk zetten ( 0,6-0,8 bar ) en uitlijnen. Want volgens mij heb je hem niet mooi uitgelijnd..
lazo61
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 09 jun, 2015 22:08
Locatie: Beringen

Re: Hulp gevraagt !! yamaha raptor 700

Bericht door lazo61 »

Minyi schreef:Allemaal op gelijke druk zetten ( 0,6-0,8 bar ) en uitlijnen. Want volgens mij heb je hem niet mooi uitgelijnd..
beste

wat bedoelt u met uitlijnen ?? dus moet ik dan bij een bandencentraal langs gaan deze hebben nieuw bandjes maar ik denk dat de vorige eigenaar zelf heeft gestoken
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Hulp gevraagt !! yamaha raptor 700

Bericht door Jason McCoy »

Er is een functie op ons forum wat een zoek functie heet. Misschien een idee om dat eens te gebruiken voordat iemand voor de 850ste keer moet gaan vertellen wat uitlijnen is en hoe je dat doet
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Hulp gevraagt !! yamaha raptor 700

Bericht door yamahakoppel »

viewtopic.php?f=20&t=44361&hilit=spoor+regelen" onclick="window.open(this.href);return false;

even opgezocht :bier:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
lazo61
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 09 jun, 2015 22:08
Locatie: Beringen

Re: Hulp gevraagt !! yamaha raptor 700

Bericht door lazo61 »

de oorzaak van de kortsluiting hebben we gevonden !!
this de contact die van binnenkant versleten was en die tegen me kaar raakte
zit nu binnen bij quadshop alken wordt gemaakt
uhm i.v.m die uitlijning this mijn achterste ass die niemeer goed was en daarmee dat die rechts links speelde nu is die bij quadshop en gaat gemaakt worden gaat dure grap worden maar maakt niet uit als je met zo een beestje op straat zijt dan moet dat fatsoenlijk zijn
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Hulp gevraagt !! yamaha raptor 700

Bericht door Darkzero »

Quadshop alken? Veel succes dan...
Kijk maar alles goed na want sommigen komen daar met meer problemen buiten dan ze binnen gaan
lazo61
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 09 jun, 2015 22:08
Locatie: Beringen

Re: Hulp gevraagt !! yamaha raptor 700

Bericht door lazo61 »

serieus ?? en op wat moet ik eigenlijk opletten this de 1x dat ik hem binnen heb gebracht ,, ik zou dat ook alleen kunnen doen zonne lagerke vervangen maar ouders willen niet dat ik de garage in beslag neem 8)
Plaats reactie