Yamaha Raptor 700 '07 verlagen d.m.v. Yamaha R6 vering

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
TedRaptor
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 14 mar, 2016 20:03

Yamaha Raptor 700 '07 verlagen d.m.v. Yamaha R6 vering

Bericht door TedRaptor »

Goedemorgen,

Ik wil mijn quad graag lager hebben, dus ben ik aan het kijken naar de mogelijkheden hiervoor, en de optie om gebruikte Yamaha R6 veren te gebruiken spreekt mij het meeste aan. Doordat ik al flink heb lopen zoeken de afgelopen dagen in andere topics ben ik er mee bekend dat hij hierdoor flink minder zal veren, dat heb ik overwogen, maar daar stoor ik mij simpelweg niet zo aan.

Nu heb ik de volgende vragen waar ik graag antwoord op zou hebben (ik heb dus al heel wat pagina's afgelezen, maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden);

1. Er zijn twee soorten R6 veren, namelijk de veren waarbij de gaspot gelijk loopt aan de schokbreker zelf, en een variant waar de gaspot een kwartslag is gedraaid en daardoor als het ware haaks op de schokbreker staat. Wat ik voornamelijk voorbij zie komen is dat de eerste versie gebruikt wordt, deze veer komt uit 2003-2005. Dit heb ik op zat foto's gezien aan de voorzijde, dus ik ga er van uit dat dit klopt. Echter voor de achter schokbreker is het mij nog onduidelijk welke van de twee wel/niet past. Bij één variant moet je volgens mij in je luchtbak gaan zagen? Graag zou ik hier antwoord op krijgen :)

2. omdat mijn schokbrekers aan de voorzijde een stuk korter worden ben ik ook aan het kijken voor andere a armen/draagarmen. Ik ben niet van plan om een set van rond de €750+ aan te schaffen, dan gaat het simpelweg over. Nu kom ik een mooie set tegen op internet van het merk "Full Flight". Deze zijn volledig aan te passen / in te stellen, waardoor mijn wielen straks mooi recht op de weg kunnen staan. Heeft iemand ervaring met dit merk, of heeft iemand een advies voor een merk in dezelfde prijsklasse (onder de €500).

Alvast bedankt! :crosser:
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Yamaha Raptor 700 '07 verlagen d.m.v. Yamaha R6 vering

Bericht door yamahakoppel »

R1 of R6 veren zijn hard maar in combinatie met verbrede A-armen vallen deze nog wel mee voor de achterkant heb ik er al geweten die hem onderste boven monteren of luchtfilter bak aanpassen

die full-flight armen zijn prijs/kwaliteit niet slecht voor enkel weg gebruik volledig instelbaar enigste nadeel zijn de open ball-joins komt vuil tussen en door de jaren speling dus voor cross of off-road niet echt een aanrader :roll:, staan ook geen smeernippels op maar af en toe een drup olie er aan helpt om de levensduur te verlengen
persoonlijk heb ik american star armen steken deze kosten ook wel meer maar afwerking is ook wel wat beter
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Yamaha Raptor 700 '07 verlagen d.m.v. Yamaha R6 vering

Bericht door Jason McCoy »

R6 past prima in combi met stock armen. Je genoemde bouwjaren kloppen niet helemaal. Door de jaren heen zijn er diverse variantie en kleur combinaties geweest

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
TedRaptor
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 14 mar, 2016 20:03

Re: Yamaha Raptor 700 '07 verlagen d.m.v. Yamaha R6 vering

Bericht door TedRaptor »

@yamahakoppel en @Jason McCoy

Bedankt voor jullie reacties! Ik sprak vandaag iemand die mij ook vertelde dat dit prima moet passen op de originele armen. Zo kan ik de kosten een beetje verdelen, en mocht ik een mooie set tegenkomen, dan kan ik het altijd nog aanschaffen :afgestudeerd: .

Ik rij er echt alleen maar mee op de weg, er liggen Douglas velgen onder met Spearz banden, hij is al aardig verbreed en wil hem nu mooi laag leggen. Allemaal niet echt aanpassingen om het off-road rijden te stimuleren :'). Het is echt puur voor op de weg voor mij, en ik pak hem enkel met goed weer. Dus misschien is het niet van heel groot belang dat het open ball-joins zijn?
Plaats reactie