Problemen Raptor 350

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
RaptorJan
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: do 31 mei, 2018 08:35

Problemen Raptor 350

Bericht door RaptorJan »

Ha forummers,

Ik heb me zojuist voorgesteld op het forum en ik heb gelijk wat vraagjes 8)

Vorige week ben ik bij een Raptor 350 wezen kijken. Was een erg mooie quad en alles leek technisch goed te zijn. Alleen had de eigenaar alleen crossbanden, maar ik ben vooral van plan om er op de weg mee te rijden!
Ik zag op marktplaats dat de minimale prijs van een setje wegbanden al meer dan €350,- is. Dus vandaar dat ik wat verder ben gaan kijken.

Gisteren ben ik bij een andere Raptor 350 wezen kijken, de quad reed opzich prima maar er waren wat probleempjes mee.

- De quad wilde stationair niet blijven lopen als deze koud was.
De quad sloeg bijna gelijk af als je geen gas gaf.
Vanaf ongeveer 80 graden Celsius bleef de quad wel lopen. De temperatuur gaf de 'kilometerteller' aan.
Nu dacht ik dat dit een probleem met de afstelling zou kunnen zijn, omdat er een ander uitlaatsysteem opzit. De uitlaat klinkt wel erg sportief, niet teveel herrie maar je hoort 'm wel!
De huidige eigenaar heeft de quad 2 jaar in bezit en heeft de quad met deze uitlaat overgekocht van de vorige eigenaar.
Als er tijdens het 'warmdraaien' iets te hard gas werd gegeven waren er soms (2 a 3 keer gehoord) knallen in de uitlaat, alsof er benzine verbrand in de uitlaat.

Kan dit probleem worden verholpen door deze bijvoorbeeld af te stellen met een dynojet pakket? Kan het zijn dat de motor schade heeft opgelopen omdat deze al 2+ jaar te arm/rijk heeft gelopen?

- Quad wilde niet in z'n neutraal
Dit schijnt een bekend probleem te zijn bij de 350. Nadat ik +- 5 minuten rond had gereden, lukte het me niet meer om de quad in z'n vrij te krijgen. Het hielp om in zn 1 een beetje gas te geven en vervolgens in z'n vrij te zetten.

Is dit probleem te verhelpen?

- Handgas i.p.v. duimgas
De vorige Raptor 350 waarop ik had gereden had duimgas en deze had handgas. Was dit een keuze bij de aanschaf van de quad, of is deze quad later omgebouwd naar handgas?

Hier nog een foto van de quad Afbeelding
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Problemen Raptor 350

Bericht door yamahakoppel »

het moeilijk in neutraal gaan is een gekend probleem even wat gas geven en hem in neutraal tikken is bijna standaard heb ik ook bij mijn warrior
je zegt bij warm draaien als je dan wat gas geeft krijg je knallen, is dit dan met handrem op of niet. als de handrem op staat is hem begrenst zodat je bijna nooit met handrem zou op kunnen rijden. bij te hoge toeren word de ontsteking uit gegooid zodra de quad in toeren zakt schakelt de ontsteking terug in waardoor de benzine ontvlamt ( knalt )

heeft hem dit zonder handrem op, dan zou het ook nog kunnen liggen als de choke op staat en dan nog gas geven is ook teveel benzine
moeilijk of niet blijven draaien zou gewoon een afstelling kunnen zijn, carburator reinigen en afstellen kan wonderen doen, ik zou zeker direct een groot onderhoud doen als je hem koopt dan ben je zeker van je quad nu kunnen ze zeggen heeft pas andere olie gehad maar zeggen en zijn is een groot verschil

origineel heeft een quad altijd duimgas, nu zijn er mensen die zeggen kan daar niet mee rijden ik kom van een brommer af en vervangen die duimgas door een handgas. persoonlijk kan ik niet met handgas op een quad rijden, met bochten pakken en driften ga ik te zeer hangen waardoor ik de controle over mijn gas moeilijk kan houden.
liever paar weken krampen aan mijn duim dan die train ik wel :p

voor de rest lijkt mij dat een propere quad
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie