Suzuki LTZ 400 als daily, onderhoud?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
tim641
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: do 05 jul, 2018 14:17

Suzuki LTZ 400 als daily, onderhoud?

Bericht door tim641 »

Ik ben van plan om een suziku LTZ 400 te kopen om bijna dagelijks mee te rijden. Niet persee naar mijn werk, maar gewoon voor de fun samen met wat vrienden (en zo nu en dan een crossbaantje pakken). Nu vroeg ik me af hoe het zit met onderhoud aan een LTZ 400. Is het net als een crossmotor dat je hem om de zoveel uur moet reviseren? Of is het zo dat je gewoon om de paar duizend kilometers olie en het filter ververst en je kan weer door? En is er verder nog veelvoorkomend onderhoud voor deze quad?

En is deze quad wel geschikt om dagelijks op te rijden, Of lopen de onderhoudskosten dan hoog op? Ik wilde hem eigenlijk houden tot mijn 21e (ben nu 18), en op mijn 21e dan een motorrijbewijs halen, maar ik wil eigenlijk niet meer als 1000 euro kwijt zijn in de 2,5 jaar dat ik hem heb aan onderhoud. Is dit reeël?
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Suzuki LTZ 400 als daily, onderhoud?

Bericht door yamahakoppel »

een ltz is een all-round quad kun je dus voor alles gebruiken.
het onderhoud is om de 1500 tot 2000km olie verversen en olie filter, af en toe ketting smeren en luchtfilter reinigen als je het zelf doet ben je voor een onderhoud een klein 50€ kwijt
motor gaat wel lang mee met het nodige onderhoud en respect zijn er genoeg met 30à40.0000km maar ken er ook die hem na 5.000km kapot krijgen dus
voor uw vraag of je met 1000€ toe komt voor 2,5jaar onderhoud durf ik niet op antwoorden, veel hangt van uw km's af en gebruik en of je veel zelf doet of laat doen, een garage telt al rap 60à65€/u een stel banden ben je rap 3à400€ kwijt


als 10.000/jaar maakt ben je 5x onderhoud en een stel baanbanden kwijt als je uw onderhoud laat doen is uw 1000€ dus op op 1 jaar
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie