Kleding voor in de winter

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Samed
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: do 10 sep, 2020 16:39

Kleding voor in de winter

Bericht door Samed »

Ja haay ik wil dus een quad halen voor woon werk verkeer maar in de winter word het natuurlijk allemaal wat kouder maar ik vroeg me dus af hoe dik je je zelf nou echt moet kleden is bijvoorbeeld een helm, handschoenen en gewoon een dikke winterjas genoeg? Met gewoon een normale spijker broek en met wat langere sokken zodat de enkeltjes warm blijven en dan vraag ik me af of dit genoeg is voor in het dorp rijden en of het genoeg is voor op de snelweg?
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: Kleding voor in de winter

Bericht door slowco »

Hoe kouder het is en hoe langer je onderweg bent des te warmer moet je je kleden. En bij regen heb je waterdichte kleding nodig... :wink:
Een goed waterdicht (textiel/winter)motorpak waar je eventueel laagjes (thermo)kleding onder kunt dragen is het prettigst. Als het goedkoop moet, kun je ook een tweedehands skipak (broek+jas) op Marktplaats scoren. Als je het ruim genoeg koopt, kan het gewoon over je normale kleding heen.
Samed
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: do 10 sep, 2020 16:39

Re: Kleding voor in de winter

Bericht door Samed »

Bedankt voor je reactie maar ik wil hem vooral voor korte afstandjes bijvoorbeeld naar de sportschool enzo gebruiken wat omgsveer 2 a 3 kilometer heen en terug is is dat een winterjas, helm en handschoenen genoeg? Ik wil het wel een beetje parktiesh houden en niet dat ik voor een rit van 3 kilometer een heel pak moet aantrekken snap je
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: Kleding voor in de winter

Bericht door slowco »

Voor een "rit" van 3 kilometer pak je de fiets... :wink:
Voor korte ritjes is een warme jas prima. En eventueel een regenbroek over je gewone broek aantrekken tegen de wind en kou.
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Kleding voor in de winter

Bericht door ukachitalu »

doe jezelf een lol en koop een motor rijbewijs met motor - je bent de helft kwijt, twee keer zo snel op de sportschool en scheelt een boel ongelukken.

een quad kopen van 10K om zo snel mogelijk van 0-100 op te trekken voor 3 km woon - sportschool verkeer gaat de naam van de gemiddelde quadrijder niet ten goede komen als ik heel erg eerlijk mag zijn.
Plaats reactie