He,
Ik ben van plan om een uitlaat te gaan kopen voor mijn raptor 350 (Waarschijnlijk een fp). Als ik enkel een demper neem, moet ik dan ook mijn carburateur afstellen? Ik heb vernomeen dat als ik een gehele lijn koop het handig is om een ander filter te kopen en een dynojet. Hoe werkt die dynojet precies, is dit makkelijk zelf te doen?
ik hoor het graag
mvg,
Raun
raptor 350 afstellen
raptor 350 afstellen
Yamaha Raptor 700 SE!
Re: raptor 350 afstellen
Als je een andere demper monteert dan stroomt er meer mengsel door je cylinder, als gevolg daarvan wordt het mengsel armer en kan je motor beschadigen. Dit los je op door een grotere sproeier en/of andere gasnaald in je carburateur te zetten, die koop je bijvoorbeeld in een Dynojet Jet Kit.
Als je maximaal resultaat wilt dan monteer je gelijk een luchtfilter wat nog meer mengsel door je cylinder laat lopen. Dit noemt men ook wel de 'big 3'.
Als je maximaal resultaat wilt dan monteer je gelijk een luchtfilter wat nog meer mengsel door je cylinder laat lopen. Dit noemt men ook wel de 'big 3'.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: raptor 350 afstellen
Is die dynojet makkelijk zelf te doen of... ?
Bedankt voor je reactie
Bedankt voor je reactie
Yamaha Raptor 700 SE!
-
- Quad Expert
- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Re: raptor 350 afstellen
dyno jet is een setje sproeiers, om je motor helemaal af te stellen,
er zit een handleiding bij... en als je je carb er onder uit kan schroeven is het een kwestie van afstellen.
als je een beetje handig bent lukt dat wel.
ik persoonlijk vind het een te duur setje sproeiers, ik koop gewoon een aantal sproeiers die ik denk nodig te hebben.
dit heb ik gevonde op een duitse site, en met google vertaald.
arburateur ATV / Quad
Fuel Management System
Voor een optimale vermogen van uw motorfiets, bieden wij Dynojet Optimierungskits. In samenwerking met K & N air filters, afhankelijk van het niveau 5 --
15% macht te vergroten bereikt. Een krachtige, zonder enige break-ins draaien vermogenscurve is het resultaat. Alle records werden in een van de meest moderne
Rollenbanken ontwikkeld. Dynojet jarenlange ervaring van het bedrijf staat voor kwaliteit en functionaliteit. Zonder deze gegevens, is het op de meeste,
moderne machines niet garanderen dat een omschakeling naar een open luchtfilter (met een filter) daadwerkelijk tot betere prestaties
effect. Dynojet biedt een eenvoudige maar effectieve oplossing voor uw probleem carburator. Dynojet Carburetor op het gebied van non StVZO
toegestaan.
Kortom, het maximaliseren van de kilometers op. Een nieuwe fiets zal worden gestemd over een compromis aan de verschillende behoeften te voldoen
door de kwaliteit van brandstoffen, verschillende hoogten en in overeenstemming met de klimatologische omstandigheden in alle landen.
Wat doet een Dynojet jet set? Waarom zou ik mijn motorfiets te nemen in een straal Dynojet kit?
Uw motorfiets is maar een stukje van sportartikelen moeten worden afgestemd op uw rijstijl en uw omgeving. Een Dynojet jet kit stelt hen
Aanpassing. Het bestaat onder andere, gekozen uit een verscheidenheid van sproeiers en verstelbare naalden, zodat uw fiets precies kan worden afgestemd
kan. Als er veranderingen aangebracht in uw standaard motorfiets is, moet u een jet set.
Wanneer gegroeid een uitlaatsysteem of luchtfilter is veranderd de doorstroming van lucht die wordt gevoed aan de motor. Meer lucht kan verbeteren van de prestaties
verhogen, maar alleen als het mengsel krijgt ook meer brandstof.
Anders kan het mengsel gewicht te verliezen, kunnen de prestaties verslechteren zelfs in vergelijking met de standaard machine. Een Dynojet Jet kit maakt het
Brandstof hoeveelheid wordt gevoed aan de motor, regelen precies.
Plaatst u een waarde op prestaties, moet u een jet set. Ja, onze jet pakket biedt aanzienlijk meer pk. Op gemiddeld leidt ons zonder kit
meer ôžnderungen op het voertuig, meer macht tot ongeveer vijf procent. Dat is niet wat je zult ervaren als u een Dynojet jet kit
I B
Wat voel je veel verbeterd rijgedrag. De directe respons op het gaspedaal kan bijdragen uw fiets veel meer spontaan.
Evenwichtige kracht en prestaties met de krachtige aandrijving in de rode zone.
Dit maakt onze kits zo indrukwekkend. Wij richten ons op het reactievermogen en kracht ontwikkeling, niet alleen op de beste topprestaties.
Een jet Dynojet kit, erg leuk, de "fun" op motorfietsen geeft een nieuwe betekenis.
Als u naar hogere hoogten, hebt u een Dynojet jet kit
. Invoegen
Helaas kan de carburateur niet juist in uw motorfiets, de verschillende brandstofsoorten Een Dynojet jet kit kunt coördinatie
Een goed gebouwd Dynojet kit zorgt voor de best mogelijke prestaties op elke hoogte. Als u weinig vervuilende brandstof, u hebt een
Jet Kit. Uit milieu-redenen, veel landen eisen dat het gebruik van milieuvriendelijke brandstoffen te verminderen van schadelijke emissies.
Dit werkt zeer goed in auto's met injectie systemen die automatisch detecteren luchtstroom, zuurstof en verbranding en aan te passen.
Als men klimt naar hogere hoogten, wordt de lucht dunner. In essentie betekent dit dat de motor krijgt minder zuurstof. Als u
Bedrag van de brandstof die wordt geleverd aan de motor, niet aanpassen van het mengsel überfetten. Niet alleen zal de prestaties, maar ook de consumptie
verslechteren.
. Corrigeren Jet op een verscheidenheid van brandstoffen - van benzine tankstation, aan extreem dure race brandstof.
Vaak geïmiteerd maar nooit gedupliceerd - Dynojet Jet kits zijn de beste jet kit.
Dynojet heeft doorgebracht meer dan tien jaar gespecialiseerd in de ontwikkeling van jet kits. We hebben baanbrekend werk verricht voor de industrie, en we
blijft de norm. Elke kit is ontworpen en getest op de rollenbank, en dus garandeert het de maximaal vermogen.
Elke kit ontvangt uitgebreide instructies over de installatie en het testen beschreven procedure stap voor stap, altijd op de perfecte tuning
. Ervoor Een telefonisch meldpunt en Internet ondersteunende dienstverlening door onze professionele medewerkers, samen met meer dan honderd jaar ervaring in
de stem van motorfietsen. Als u wilt dat een jet-set, het bouwen van een beste.
Geschikt voor Yamaha YFM 350R
er zit een handleiding bij... en als je je carb er onder uit kan schroeven is het een kwestie van afstellen.
als je een beetje handig bent lukt dat wel.
ik persoonlijk vind het een te duur setje sproeiers, ik koop gewoon een aantal sproeiers die ik denk nodig te hebben.
dit heb ik gevonde op een duitse site, en met google vertaald.
arburateur ATV / Quad
Fuel Management System
Voor een optimale vermogen van uw motorfiets, bieden wij Dynojet Optimierungskits. In samenwerking met K & N air filters, afhankelijk van het niveau 5 --
15% macht te vergroten bereikt. Een krachtige, zonder enige break-ins draaien vermogenscurve is het resultaat. Alle records werden in een van de meest moderne
Rollenbanken ontwikkeld. Dynojet jarenlange ervaring van het bedrijf staat voor kwaliteit en functionaliteit. Zonder deze gegevens, is het op de meeste,
moderne machines niet garanderen dat een omschakeling naar een open luchtfilter (met een filter) daadwerkelijk tot betere prestaties
effect. Dynojet biedt een eenvoudige maar effectieve oplossing voor uw probleem carburator. Dynojet Carburetor op het gebied van non StVZO
toegestaan.
Kortom, het maximaliseren van de kilometers op. Een nieuwe fiets zal worden gestemd over een compromis aan de verschillende behoeften te voldoen
door de kwaliteit van brandstoffen, verschillende hoogten en in overeenstemming met de klimatologische omstandigheden in alle landen.
Wat doet een Dynojet jet set? Waarom zou ik mijn motorfiets te nemen in een straal Dynojet kit?
Uw motorfiets is maar een stukje van sportartikelen moeten worden afgestemd op uw rijstijl en uw omgeving. Een Dynojet jet kit stelt hen
Aanpassing. Het bestaat onder andere, gekozen uit een verscheidenheid van sproeiers en verstelbare naalden, zodat uw fiets precies kan worden afgestemd
kan. Als er veranderingen aangebracht in uw standaard motorfiets is, moet u een jet set.
Wanneer gegroeid een uitlaatsysteem of luchtfilter is veranderd de doorstroming van lucht die wordt gevoed aan de motor. Meer lucht kan verbeteren van de prestaties
verhogen, maar alleen als het mengsel krijgt ook meer brandstof.
Anders kan het mengsel gewicht te verliezen, kunnen de prestaties verslechteren zelfs in vergelijking met de standaard machine. Een Dynojet Jet kit maakt het
Brandstof hoeveelheid wordt gevoed aan de motor, regelen precies.
Plaatst u een waarde op prestaties, moet u een jet set. Ja, onze jet pakket biedt aanzienlijk meer pk. Op gemiddeld leidt ons zonder kit
meer ôžnderungen op het voertuig, meer macht tot ongeveer vijf procent. Dat is niet wat je zult ervaren als u een Dynojet jet kit
I B
Wat voel je veel verbeterd rijgedrag. De directe respons op het gaspedaal kan bijdragen uw fiets veel meer spontaan.
Evenwichtige kracht en prestaties met de krachtige aandrijving in de rode zone.
Dit maakt onze kits zo indrukwekkend. Wij richten ons op het reactievermogen en kracht ontwikkeling, niet alleen op de beste topprestaties.
Een jet Dynojet kit, erg leuk, de "fun" op motorfietsen geeft een nieuwe betekenis.
Als u naar hogere hoogten, hebt u een Dynojet jet kit
. Invoegen
Helaas kan de carburateur niet juist in uw motorfiets, de verschillende brandstofsoorten Een Dynojet jet kit kunt coördinatie
Een goed gebouwd Dynojet kit zorgt voor de best mogelijke prestaties op elke hoogte. Als u weinig vervuilende brandstof, u hebt een
Jet Kit. Uit milieu-redenen, veel landen eisen dat het gebruik van milieuvriendelijke brandstoffen te verminderen van schadelijke emissies.
Dit werkt zeer goed in auto's met injectie systemen die automatisch detecteren luchtstroom, zuurstof en verbranding en aan te passen.
Als men klimt naar hogere hoogten, wordt de lucht dunner. In essentie betekent dit dat de motor krijgt minder zuurstof. Als u
Bedrag van de brandstof die wordt geleverd aan de motor, niet aanpassen van het mengsel überfetten. Niet alleen zal de prestaties, maar ook de consumptie
verslechteren.
. Corrigeren Jet op een verscheidenheid van brandstoffen - van benzine tankstation, aan extreem dure race brandstof.
Vaak geïmiteerd maar nooit gedupliceerd - Dynojet Jet kits zijn de beste jet kit.
Dynojet heeft doorgebracht meer dan tien jaar gespecialiseerd in de ontwikkeling van jet kits. We hebben baanbrekend werk verricht voor de industrie, en we
blijft de norm. Elke kit is ontworpen en getest op de rollenbank, en dus garandeert het de maximaal vermogen.
Elke kit ontvangt uitgebreide instructies over de installatie en het testen beschreven procedure stap voor stap, altijd op de perfecte tuning
. Ervoor Een telefonisch meldpunt en Internet ondersteunende dienstverlening door onze professionele medewerkers, samen met meer dan honderd jaar ervaring in
de stem van motorfietsen. Als u wilt dat een jet-set, het bouwen van een beste.
Geschikt voor Yamaha YFM 350R
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
Re: raptor 350 afstellen
Ik heb het zelf pas gedaan en vond het toch wel een beetje gepruts, maar dat lag vooral aan beschadigde schroeven in mijn carburatuer. Die handleing van Dynojet is niet echt duidelijk trouwens, je moet zelf uitvinden hoe je hem het makkelijks uit kunt bouwen en hoe dat zit met die gasschuif. En het was best een gepriegel om die nieuwe gasnaald er in te zetten.dieseltank schreef:dyno jet is een setje sproeiers, om je motor helemaal af te stellen,
er zit een handleiding bij... en als je je carb er onder uit kan schroeven is het een kwestie van afstellen.
als je een beetje handig bent lukt dat wel.
ik persoonlijk vind het een te duur setje sproeiers, ik koop gewoon een aantal sproeiers die ik denk nodig te hebben.
Maar zoals je zegt, als je een beetje handig bent is het wel te doen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: raptor 350 afstellen
To jazzy,
Wat heb jij ervoor uitlaat onder geplaatst? Alleen demper of geheel systeem? Wat voor merk?
Maakt het nou echt een groot verschil in prestaties? Is je geluid nog een beetje te doen of wordt het erg hard?
Mvg,
Raun
Wat heb jij ervoor uitlaat onder geplaatst? Alleen demper of geheel systeem? Wat voor merk?
Maakt het nou echt een groot verschil in prestaties? Is je geluid nog een beetje te doen of wordt het erg hard?
Mvg,
Raun
Yamaha Raptor 700 SE!
Re: raptor 350 afstellen
Ik heb een HMF demper gemonteerd en tegelijkertijd ook een ander filter en de carburatuer aangepakt. Vooral in lage toerentallen merk ik dat hij veel meer koppel heeft, hij trekt veel makkelijker weg. Bij hogere toeren merk ik niet zo veel, maar het kan ook nog zijn dat ik hem wat beter af moet stellen.
Het vervangen van de voorpijp levert bij een Raptor 350 maar heel weinig op, dat geld kun je beter in je zak houden.
O ja, mijn HMF demper maakt echt te veel lawaai. Daarom heb ik er alsnog een silencer bij besteld, dat is een pijpje wat je er in kunt schroeven.
Het vervangen van de voorpijp levert bij een Raptor 350 maar heel weinig op, dat geld kun je beter in je zak houden.
O ja, mijn HMF demper maakt echt te veel lawaai. Daarom heb ik er alsnog een silencer bij besteld, dat is een pijpje wat je er in kunt schroeven.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700