Tire Balls

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Tire Balls

Bericht door No Limit W-tec »

www.tireballs.com

Afbeelding

Afbeelding

We waren al tijdje op zoek op oplossing te vinden voor lekke banden, hebben ons op PDV en Bastogne toch wat tijd gekost. Uiteindelijk bij Tire Balls terecht gekomen. Zijn in feite allemaal klein luchtzakjes die je in de band stopt en dan opblaast.

Indien je band doorprikt wordt is hoogtstens één balletje lek en zul je er niets van merken en kunnen verder rijden. Enig nadeels is dat het monteren van banden een stuk lastiger gaat dan op de normale manier, nu ja banden wissel je ook niet wekelijks als je niet lek rijdt...

Op de proef van Frans MX waar Brems 3x lek reed, reed Couprie met Tire Balls (al meerdere jaren reeds). Achteraf is gebleken dat hij 6 gaten in de banden had, zonder dat hij er iets van gemerkt heeft.

Niet alleen voor crossers handig maar zeker ook voor de utility mensen die veel offroad ritten doen.

Kostprijs : +/- 200 € per band, maar is wel herbruikbaar, dus op lange termijn valt dat wel mee.

Als je net op goede plaats lag in wedstrijd of in the middle of nowwhere staat met je 4x4 is het gauw vergeten...
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 08 mar, 2004 07:38
Locatie: geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

200€? ik dacht nogthans dat dat vroeger maar iets van een 100€ was!
(is hier trouwens al eens aan bod gekomen)
Erasmus all the way!
Sharky #3
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1557
Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Sharky #3 »

wantjes #9 schreef:200€? ik dacht nogthans dat dat vroeger maar iets van een 100€ was!
(is hier trouwens al eens aan bod gekomen)
Price per wheel $199.95 US Dollars.
Staat zo op de site...

idd veel geld, maar kan elende besparen...
Het is maar hoe je het bekijkt :bier:
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

http://www.tireballs.com/flash/tests.html

Video 1 moet je eens bekijken ! Je kunt er zelfs in Irak mee met je quad rijden :D
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Dozo
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 10 mei, 2006 00:00

Bericht door Dozo »

Op zich ...als je echt ervandoor moet zonder stoppen oke, maar ik koop voor 160 euries gewoon nieuwe banden :D zo vaak rij ik ze ook weer niet lek :crossercool:
En euh oorlogs gebieden ... ben ik ook niet echt vaak te vinden :p
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Op zandbanen zoals in Nederland heb je idd niet veel last van lekke banden, maar in Ardennen en Frankrijk kan het soms echt de spuitgaten uitlopen met van die scherpe stenen... :muur:
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

No Limit YFZ schreef:Op zandbanen zoals in Nederland heb je idd niet veel last van lekke banden, maar in Ardennen en Frankrijk kan het soms echt de spuitgaten uitlopen met van die scherpe stenen... :muur:
ook in belgië zoals bv neeroeteren, genk

een lekke band is snel gebeurt en erg vervelend. als je wedstrijden rijdt waar alles van af hangt dan is dit zijn geld zeker waard denk ik. maar wij rijden altijd in groep, als we een slappe band hebben sleept een ander je gewoon naar de bus. tenzij je wedstrijd hebt natuurlijk...
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Hoe pomp je die Tire Balls op of wordt dat op voorhand al gedaan? Moet je je band zelf nog oppompen? Wat betaal je als er 1 Tire Ball stuk gaat?
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 29 aug, 2005 17:44
Locatie: Meulebeke
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Voor endurance is dat heel goed denk ik , maar voor MX?

Hoeveel gewicht heb je extra?
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
Sharky #3
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1557
Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Sharky #3 »

Alfredo schreef:Hoe pomp je die Tire Balls op of wordt dat op voorhand al gedaan? Moet je je band zelf nog oppompen? Wat betaal je als er 1 Tire Ball stuk gaat?
Als je goed kijkt op die site zie je dat er in die kit steeds reserve bij zitten.
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Voor quads (Mx) is het trouwens goedkoper: Price/Wheel $169.95
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ball's worden opgepompt met compressor met naald die in speciaal ventiel gaan. Eén ball kost rond de 20-25 €. Sowiezo gebruiken we de MX versie, die lichter zijn, totaal gewicht moet ik eens wegen wat zo'n kit kost, maar zal zeker niet meer zijn dan bvb een binnenband die velen toch ook steken.

Niet alleen voor endurance interessant. Ben ervan overtuigd dat als je wedstrijd hebt in bvb Neeroeteren je veel kans op lekke band hebt.

Ik rij niet veel offroad meer met de Grizzly maar voor die lange ritten zou ik het toch ook heel handig vinden hoor. Een gat kun je nog stoppen maar als je op de zijkant een scheur hebt mag je het vergeten. Zou niet graag midden de Pyreneën lek staan...
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

No Limit YFZ schreef:Ball's worden opgepompt met compressor met naald die in speciaal ventiel gaan. Eén ball kost rond de 20-25 €. Sowiezo gebruiken we de MX versie, die lichter zijn, totaal gewicht moet ik eens wegen wat zo'n kit kost, maar zal zeker niet meer zijn dan bvb een binnenband die velen toch ook steken.

Niet alleen voor endurance interessant. Ben ervan overtuigd dat als je wedstrijd hebt in bvb Neeroeteren je veel kans op lekke band hebt.

Ik rij niet veel offroad meer met de Grizzly maar voor die lange ritten zou ik het toch ook heel handig vinden hoor. Een gat kun je nog stoppen maar als je op de zijkant een scheur hebt mag je het vergeten. Zou niet graag midden de Pyreneën lek staan...
Gewoon op de velgen verder! :duimhoog:
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Kleine reclame Nico :mrgreen: Ik zie dat je door hun gesponsord wordt, staat op planetquadracing.be, maar het ziet er wel goed uit dat spul.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Gesponsord is veel gezegd, we gaan ermee rijden aan scherpe prijs...
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Plaats reactie