Trailtech Vapor

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
ticoquad
Quadrider
Quadrider
Berichten: 366
Lid geworden op: do 11 mei, 2006 22:31
Locatie: Zuidholland

Bericht door ticoquad »

The_Lucifer schreef:er zit toch een handleiding bij je trailtech waarop staat wat je moet ingeven,


Program Pulses per Revolution (PPR)
Step 1:
4 Strokes: 1 PPR


mijn sensor werkt wel goed (begint pas vanaf 38°c)

hoe en waar heb je de 12V genomen?

edit:

heb net in mijn handleiding gekeken, 't kan zijn dat je een slecht contact hebt in je temp. sensor, telkens de kabel onderbroken is geweest moet je je VAPOR resetten om hem opnieuw naar de sensor te laten zoeken, dus controleer je aansluitingen eens of alles wel deftig vast zit, ook eens aan je stuur draaien zodat je kan zien of de kabel niet losgetrokken wordt door de draaibeweging of dergelijke .
ik heb mijn 12v van de contact afgetapt gewoon van de acc stand die werk goed ,want als ik de quad aan zet gaat de vapor ook gelijk aan en geeft er licht. alleen die temp gaat niet elke keer corect hij geeft niks aan behalve als ik hem even reset .
Moet de Vapor konstand stroom blijven krijgen of kan dat ook met de contact stroom de acc stand?
Laatst gewijzigd door ticoquad op wo 21 feb, 2007 01:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

wel ik heb de mijne al een tijdje aangesloten en alles werkt behalve mijn toerenteller :cry: :cry:
ik heb hem aangesloten zoals meeki maar ik krijg er geen leven in!
ticoquad
Quadrider
Quadrider
Berichten: 366
Lid geworden op: do 11 mei, 2006 22:31
Locatie: Zuidholland

Bericht door ticoquad »

airwolf schreef:wel ik heb de mijne al een tijdje aangesloten en alles werkt behalve mijn toerenteller :cry: :cry:
ik heb hem aangesloten zoals meeki maar ik krijg er geen leven in!
Ik heb die mijne ook al een tijdje maar ik had een tijdje niet er mee gereden sinds de laatste instalatie van de vapor. De toerenteller doet bij mij wel heel goed hij blijft net onder de 1 hangen en ook geen geschommelt. hij blijft op 1 stand bv : op 900rpm konstand hangen behalve als ik gas geef. ik heb de sensor kabel zo dicht mogelijk bij de bougie kapje 10 keer om heen gedraait en vast geplakt met een zwarte tape en het werkt goed op die manier :duimhoog:
Afbeelding
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

dan ga ik het zo is moeten proberen want op meeki zijn manier werkt hij niet.
thanks! :wink:
ICHE
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1660
Lid geworden op: di 06 jun, 2006 16:45

Bericht door ICHE »

Ik heb mijn 12V ook van het contact genomen, was voor mij het makkelijkste, gewoon de voedingskabel van mijn oude km-teller genomen, bij mij werkt alles perfect, toerental schommelt wel een beetje van 1360 naar 1480, ik vindt 900tr/min wel wat aan de lage kant, hij zou op stationair toch rond de 1400 moeten draaien, ik heb mijne aangesloten zoals Meeki op de Bobine.
airwolf schreef:wel ik heb de mijne al een tijdje aangesloten en alles werkt behalve mijn toerenteller :cry: :cry:
ik heb hem aangesloten zoals meeki maar ik krijg er geen leven in!
Let wel op hé, de Foto die Meeki genomen heeft laat de massa van de bobine zien(zwarte draad), aan de andere kant zit nog een draadje daarop moet de + (rode draad) aangesloten worden.

http://www.trailtech.net/media/instruct ... e_tach.pdf
of voor de rest van de uitleg : :arrow: http://www.trailtech.net/media/instructions
je kan ook bij Photos kijken , voor degene die geen Z400 hebben kunnen daar misschien wel wat bij vinden hoe het bij hun moet :arrow: http://www.trailtech.net/photos.html
@Dempsey:

Ik heb mijne zelf aangesloten en bij Ralph besteld, SUPER service en Thuis geleverd :applaus: :knikduim: ,
ik had op voorhand hier ook geen ervaringen bij maar alles wijst zichzelf uit. Greetz
:bier:
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Dempsey
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 27 dec, 2006 19:55

Bericht door Dempsey »

wie is ralph?

en wat kost een vapor?

(thx voor antwoord)
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Ralph is de Site Admin hier. Ralph <= Klik...
ticoquad
Quadrider
Quadrider
Berichten: 366
Lid geworden op: do 11 mei, 2006 22:31
Locatie: Zuidholland

Bericht door ticoquad »

Als ik het niet verkeert heb dan moet ik altijd dus de 2 knoppjes drukken (< + mode) om de meeting te starten van de temp.
ja dat last ik dan in de boekje.

Toegevoegd na 4 minuten:
The_Lucifer schreef:er zit toch een handleiding bij je trailtech waarop staat wat je moet ingeven,


Program Pulses per Revolution (PPR)
Step 1:
4 Strokes: 1 PPR


mijn sensor werkt wel goed (begint pas vanaf 38°c)

hoe en waar heb je de 12V genomen?

edit:

heb net in mijn handleiding gekeken, 't kan zijn dat je een slecht contact hebt in je temp. sensor, telkens de kabel onderbroken is geweest moet je je VAPOR resetten om hem opnieuw naar de sensor te laten zoeken, dus controleer je aansluitingen eens of alles wel deftig vast zit, ook eens aan je stuur draaien zodat je kan zien of de kabel niet losgetrokken wordt door de draaibeweging of dergelijke .
@ The_Lucifer Maar dat staat ook voor de 2 stroke 1 PPR dus dat lijk me het zelfde dan.
Het blijf moeilijk engels lezen maar praten ben ik wel heel goed in :duimhoog:
Afbeelding
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

The_Lucifer schreef:Ik heb mijn 12V ook van het contact genomen, was voor mij het makkelijkste, gewoon de voedingskabel van mijn oude km-teller genomen, bij mij werkt alles perfect, toerental schommelt wel een beetje van 1360 naar 1480, ik vindt 900tr/min wel wat aan de lage kant, hij zou op stationair toch rond de 1400 moeten draaien, ik heb mijne aangesloten zoals Meeki op de Bobine.
airwolf schreef:wel ik heb de mijne al een tijdje aangesloten en alles werkt behalve mijn toerenteller :cry: :cry:
ik heb hem aangesloten zoals meeki maar ik krijg er geen leven in!
Let wel op hé, de Foto die Meeki genomen heeft laat de massa van de bobine zien(zwarte draad), aan de andere kant zit nog een draadje daarop moet de + (rode draad) aangesloten worden.

http://www.trailtech.net/media/instruct ... e_tach.pdf
of voor de rest van de uitleg : :arrow: http://www.trailtech.net/media/instructions
je kan ook bij Photos kijken , voor degene die geen Z400 hebben kunnen daar misschien wel wat bij vinden hoe het bij hun moet :arrow: http://www.trailtech.net/photos.html
@Dempsey:

Ik heb mijne zelf aangesloten en bij Ralph besteld, SUPER service en Thuis geleverd :applaus: :knikduim: ,
ik had op voorhand hier ook geen ervaringen bij maar alles wijst zichzelf uit. Greetz
:bier:
ah nu snap ik het waarom de mijne nie werkt ik heb de kabels nie opgesplitst!
ik heb ze beide aan de bobijn aangesloten!
merci! the lucifer! :wink:
ICHE
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1660
Lid geworden op: di 06 jun, 2006 16:45

Bericht door ICHE »

@Ticoquad, idd dat klopt, er staat ook dat het standaard waarden zijn en enkel als dit niet voor u van toepassing is moet je dit veranderen. wanneer je dit niet op 1 zet moet je stap 2 en ook stap 3 aanpassen, zolang je de standaard waarden gebruikt moet je stap 2 overslaan(drie krijg je dacht ik zelfs niet te zien). standaard is ook dat 1 [strike]omwenteling[/strike] puls van ontsteking ook 1 toerental is daarom verhouding 1-1 zowel 2takt als 4takt, ik denk dat het enkel verandert als je meerdere cilinders hebt , meer bougies dus ook onsteking meer enz... (misschien dat de specialisten onder ons dit fijn kunnen uitleggen want ik ben ook maar een beginner :oops: )

Stap 1:

Every time the engine revolves it sends a pulse to Vapor, letting it
know how fast the engine is turning. The number of ignition pulses
per revolution will vary across different engine types. Select from 0.5,
1.0, or 2.0 PPR. This setting is critical.

stap 2 :

For most vehicles, press MODE to continue. Some vehicles change
PPR over a certain RPM. For these vehicles, change the displayed
RPM digits to the RPM at which the vehicle changes PPR.

stap 3 :

This screen will appear if a number other than zero is entered in
previous step.
Vapor will flash the default number “1.0”. Typically, a vehicle that
changes PPR ratio at higher RPM’s changes from 0.5 to 1.0. Consult
your bike’s User Manual or the manufacturer for details.


Je merkt het wel als je de standaard waarde ingeeft en het toerental klopt totaal niet, bijvoorbeeld volle gas bijna tegen begrenzing geeft hij dan maar de helft of het dubbel van je toerental dat je weet dat je quad draait, dan moet je stap 2 en 3 aanpassen.

wel ik hoop dat het nu gaat lukken :bier:
Laatst gewijzigd door ICHE op za 24 feb, 2007 18:17, 2 keer totaal gewijzigd.
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ticoquad
Quadrider
Quadrider
Berichten: 366
Lid geworden op: do 11 mei, 2006 22:31
Locatie: Zuidholland

Bericht door ticoquad »

oke ik ga dat evenmorgen bekijken :duimhoog:
Afbeelding
Dempsey
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 27 dec, 2006 19:55

Bericht door Dempsey »

ik heb zaterdag een vapor gekocht en laten monteren,
wel ik ben er zeer tevreden over.
-goed afleesbaar
-veel functies
-handig met de permanente verlichting
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Bericht door Charger69 »

Op de Raptor gaan we toch die Vapor zetten. Is toch degelijk materiaal en ziet er optisch ook nog eens goed uit. Dit natuurlijk in combinatie met het stuur ( laag model ), de houder en andere handvaten.

Dus binnekort weer een dashbord kapje in het grijs op overschot van Maier. Dan maar weer bij te koop zetten hé !
Skicks
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1063
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 19:11

Bericht door Skicks »

Sorry voor het weer naar boven halen van dit onderwerp, maar ik wou geen nieuwe topic starten!
Mijn vraag:

Wat is de temperatuur waarop jullie het oranje lampje afstellen, en op welke het rode?
Ik had het oranje op 90° ingesteld, maar dat was al aan het branden na 10 minuten rijden! Moet wel toegeven dat mijn radiator niet is uitgekuist!

Tnx voor de info allesinds!
ICHE
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1660
Lid geworden op: di 06 jun, 2006 16:45

Bericht door ICHE »

Je moet eens kijken bij welke temp. je radiator ongeveer aanslaat , zet hem 5° hoger voor oranje en +- 10 voor het rode, bij mij sloeg hij aan op 89° dacht ik en ik heb oranje ingesteld op 94,


let wel, ik zeg niet dat dit de juiste instellingen zijn hé, maar ze leken mij aanvaardbaar,
als ik echt doortrek en zeer sportief rij, komt mijn max. temp. tot 92 of 93 max.

Greetz
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie