quad invoeren belgie naar NL

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door tjobbie »

ik denk dat je het beste simpelweg een mailtje kunt sturen naar de rdw of even bellen natuurlijk :wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
pascal32
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 18 apr, 2010 20:41

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door pascal32 »

Hallo ik heb een vraag,
ik heb een raptor 700 maar zonder papieren maar ik heb wel nu verlichting spiegels enz.
erop gezet maar nu komt het hoe kom ik aan zoon coc papier ken ik die aanvragen bij een yamaha dealer
of ken ik hem gewoon gaan keuren
mvgr Pascal
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door tjobbie »

pascal32 schreef:Hallo ik heb een vraag,
ik heb een raptor 700 maar zonder papieren maar ik heb wel nu verlichting spiegels enz.
erop gezet maar nu komt het hoe kom ik aan zoon coc papier ken ik die aanvragen bij een yamaha dealer
of ken ik hem gewoon gaan keuren
mvgr Pascal
ik geloof niet dat dit zo makkelijk is, dit zou je is bij de rdw moeten vragen.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 750
Lid geworden op: ma 08 sep, 2008 12:28

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door Mark_T »

Deze COC papieren zijn zeg maar het 'geboortebewijs' van de quad. Deze kan je alleen aanvragen bij de importeur van Yamaha in Nederland. Ik zou eens gaan rondbellen voor dat nummer, want op de site vind je niets.

Succes ermee!
Raptor 660 SM
Fonsie24
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 27
Lid geworden op: di 18 okt, 2011 19:18
Locatie: Velddriel

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door Fonsie24 »

jimmy-raptor schreef:Hallo,

Ik heb hier al veel over verteld maar ik zal het even uitleggen hoe het met mijn quad is gegaan gezien de invoering.
In belgie kost de quad op kenteken zetten allemaal niet zo gek veel zoals hier in ons nederland. Maar omdat hier veel gesproken wordt
dat het invoeren van een ander EU land eerst naar de duitse TUV keuring moet voor een CVO blijkt dat dit niet nodig is.

Ik heb nog allerlei dingen veranderd aan mijn quad zoals stadslicht in mijn orginele lampen gebouwd spiegel op gezet en straat banden.
Ook heb ik gevarenlichten aangebracht want dat is allemaal verplicht in NL.

Ik had mijn papieren van mijn quad en het kentekenbewijs uit belgie. Hier mee ben ik naar de RDW gegaan in RIJEN ( NL ).
Ze hebben mijn quad daar gekeurd op alle mogelijke aspecten echter 1 ding is zeker de RDW kijkt ZEKER niet nauw althans die keurmeester die ik had. Maar omdat mijn achteras lager rot waren moest ik deze vervangen en mijn achterlicht maken of terwijl AFGEKEURD.
Ook klopte het kenteken bewijs niet want er stond op category L6 wat in NL of volgens de EU richtlijnen L7 moet zijn. Ik heb ze overtuigd van de waarheid en geloofde mij dus werd hij vandaag dus goedgekeurd!

Het enige wat ik nog moest doen is de bpm betalen. Ik had natuurlijk geen factuurbon dus ging hij op internet rond speuren en hij kwam tot conclusie dat mijn raptor 660 uit 2004 7500 nieuwwaarde was. Dat is niet maar het scheeld mij weer geld.
Van die nieuwaarde ging nog de btw af + het aantal jaren wat hij jong/oud is, uiteindelijk bleef er een bedrag open van 704 euro aan BPM.

De quad heb ik voor 4000 euro gekocht + de kosten komt ik uit op 5100 euro met kenteken. Je snapt dat dat goedkoop is voor NL zie marktplaats.nl.
Wil je dit ook doen lees dan heel goed alle regels die voor een quad gelden in NL zodat je goed bent voorbereid en ze je niks kunnen wijs maken zoals ze tegen mij zeiden dat het een 2 cilinder was !


Ik hoop jullie hiermee wat duidelijk te hebben gemaakt !

Trappen ze er in bij de rdw in als ik een factuur bedrag van €2000,- laat maken voor een LTZ 400 uit 2006 :) ?
En waar zou ik zo zo'n factuur kunnen laten maken?
SVe
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: za 13 okt, 2012 09:03
Locatie: regio eindhoven

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door SVe »

nou heb je toch iets fout gedaan, ik heb met mijn suzuki ltz 2007 slechts 193 euro bpm betaald. werd niet technisch gekeurd. puur en alleen papierwerk.
>>>>Suzuki LTZ400<<<<<
Gebruikersavatar
rayuutkuuk
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 164
Lid geworden op: za 24 mar, 2012 18:58
Locatie: cuijk

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door rayuutkuuk »

bij mij was het ook gewoon papierwerk, alles werd over geschreven van het Bels kenteken en van het coc papier.Verder heb ik 164 euro betaalt voor een ltz 400 van juni 2005. Je kunt beter het afschrijvingstabel nemen
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door tjobbie »

Normaal gesproken wordt er geen technische keuring toegepast Mits ze niets verdacht zien. Bij twijfel wordt ie alsnog door de mangel heen gehaald.

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Plaats reactie