Yamaha Breeze 125cc

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 685
Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
Locatie: Achterhoekse Halle

Yamaha Breeze 125cc

Bericht door Koen Berendsen »

Hallo allemaal, omdat ik vaak topics over chinees troep zie en ze dan vaak toch een yamaha breze/blaster of suzuki lt 80 aanraden wil ik hieronder een zelfgeschreven review maken over mijn Yamaha Breeze.

De Quad
- Merk: Yamaha
- Type: Breeze
- Cilinder inhoud: 125cc
- Top snelheid: +/- 60km/h
- Kleur Blauw (wit/paars en grijs ook verkrijgbaar)
- Schakelen? Automaat
- Kenteken? Ja (de mijne heeft er geen)
- Aandrijving: Ketting
- Bouwjaar: De mijne 2002 (vanaf ... tot 2004 zijn de Breezes gebouwd)

mijn (persoonlijke) doelen
- Rondrijden op het erf.
- Zusjes/neefje willen er ook gebruik van kunnen maken.
- Rondrijden lang het circuit (om met de quad achterin het circuit te komen/helpen)
- Plezier maken
- Boerenklusjes (mollenvanger checken of aanhangwagen met zand vervoeren)

Waarom de breeze?
Nou ik kon vroeger niet goed meer lopen en heb toen een quad aangeschafd. een 50cc quad. Dat vond ik reg leuk maar had (VEEL) te weinig vermogen. Ik kon er niet eens een rondje op het circuit mee afleggen. Toen heb ik de overstap gemaakt naar een Suzuki LT80. Helaas ging het fysiek zeer slecht. Ik kon helmaal niet meer lopen en was erg zwak. Dus de suzuki verkocht. Daarna ging het al beter (kon niet lopen maar benen nog wel goed bewegen) en weer een 50cc quad aangeschafd. Ik was dat al snel beu want ik wil zonder veel gedonder over heuvels heenkunnen. Bij het 50 jaar bestaan van de motoclub HALMAC was er een HALMAC on Wheels evenement waarmee je op een quad een rondje over het circuit kon rijden. Dat waren 2 yamaha breezes. IK WAS ER GELIJK WEG VAN! Ik had geen moeite om over de bulten te komen. ging niet zo hard destijds (was begrensd) maar ik was er echt weg van.

Toen op internet gezocht een mooie breeze gekocht. En sindsdien al ruim 3.5 jaar plezier mee!!! Ook is mijn vader daarna "ziek" geworden door het quadvirus. Hij gebruikt de breeze ook weleens.

Schade?
Ik heb in die 3.5 j elk jaar een buert geven. (door een ervaren monteur). Ik heb wel eens de accu kapot gehad doordat ik in de wintermaanden te weinig heb gereden. (die is goedkoop te vervangen) Motorisch nog geen problemen gehad. Helaas is de startmotor nu kapot. Maar vergeet niet dat mijn quad uit 2002 is. dus er kan altijd wel iets kapot gaan.
Ik ben ook al paar keer omgekiept maar daarmee nog nooit problemen gehad! Dit daarentegen veel quads van tegewnoordig (polaris phoenix, goes 220 etc) waarmee je bij het omkiepen de kniperlichten en kappen kapot kunt maken. Bij de Breeze valt de quad echt op de banden/stuur (er zit een stang tussen de achterbanden en voetklep zodat je voet niet tussen de banden/voebak komt. let er wel op dat die stang niet tegen de banden aankomt als je vaak gevallen bent/ergens tegenaan gereden bent)
bij het omkiepen dus nog nooit schade wel is een keer de gashendel (gewoon duimgas) verschoven net als de remmen (1 voor en 1 achteruitrem die je met de hand bediend) maar die duw je zo recht en even schroefjes aandraaien. Dus de breeze is ZEER stevig. Mede door zijn simpele uitstraling.

Conclussie
Ik vind de Breeze de ideale quad voor het hele gezin! voor kinderen vanaf 8 jaar (eventueel jonger maar je moet dat kind dan wel goed instructeren) tot volwassenen die gewoon zo af en toe lol willen maken. Of er dingen mee willen vervoeren (je kunt er een trekhaak opzetten). De Breeze gaat niet zo super snel. Maar is wel sterk genoeg om een aanhangwagen te vervoeren. Kinderen kunnen er makkelijk op. 2 personen (normaal postuur) moet lukken. Al is de breeze natuurlijk niet zo groot). Het is ook een automaat dus het is gasgeven en wegwezen. En qua prijs valt hij ook reuze mee! 2e hands kosten ze ongeveer 800 excl kenteken en met kenteken iets meer. Maar je hebt dan wel een goede stevige A merk (Yamaha) quad.

Dus de ideale quad die garandeerd voor veel plezier voor het hele gezin!

Ergens niet mee eens? Laat het mij weten. Als u vragen heeft stuur dan aub een PB
YAMAHA BREEZE 125cc
Jordus
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 09 nov, 2008 18:55
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Yamaha Breeze 125cc

Bericht door Jordus »

Ik ben t helemaal eens met deze review! :applaus: Ik heb er vroeger 1tje op de camping gehad om de waterscooter in t water te gooien en dat ding liep altijd en heb er nooit problemen mee gehad!

Grtz. Jordi...
Livin' On The Edge Is A Way Of Life...

Yamaha Raptor 700 SE 2008 Yamaha Raptor 660 2005 Honda TRX400ex 2000 KTM 525XC ---> Ride It, Like Ya Stole It!
To Do List: Buy a CAN AM RENEGADE 1000XXC
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Yamaha Breeze 125cc

Bericht door Boncari »

Mooie review :applaus:
Ik heb het probleem met de startmotor volgens mij ook gehad (met mijn grizzly 125), er is toen een of ander veertje vervangen wat nodig is om te starten. Ik startte te vaak en reed dan maar een te klein stukje volgens de dealer...
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 685
Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
Locatie: Achterhoekse Halle

Re: Yamaha Breeze 125cc

Bericht door Koen Berendsen »

Boncari schreef:Mooie review :applaus:
Ik heb het probleem met de startmotor volgens mij ook gehad (met mijn grizzly 125), er is toen een of ander veertje vervangen wat nodig is om te starten. Ik startte te vaak en reed dan maar een te klein stukje volgens de dealer...
Bedankt voor de tip van dat veertje. Grizly en breeze motorblokken zijn hetzelfde he.

Ik gebruik dat ding ook soms maar voor kleine stukjes. Dus het zal best eens het probleem kunnen zij
YAMAHA BREEZE 125cc
ATV-Rory#214
Quadrider
Quadrider
Berichten: 258
Lid geworden op: do 04 dec, 2008 14:14
Locatie: de garage van mijn pa

Re: Yamaha Breeze 125cc

Bericht door ATV-Rory#214 »

mooie review! :bier:
When The Gates Drops ,The Bullshit Stops ,No Fear ,No Friends ,Until The Race Ends

:punk: Dat Kan Sneller!!!! :punk:
keesm
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 09:43

Re: Yamaha Breeze 125cc

Bericht door keesm »

Is de topsnelheid maar 60 KM/uur van een breeze/grizzly125 ?
wouter1995
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 696
Lid geworden op: ma 11 jul, 2011 22:08

Re: Yamaha Breeze 125cc

Bericht door wouter1995 »

ja 60 klop wel ongeveer

ik heb een grizzly gehad maar echt snel waren ze niet vergeleken een yfz 450 die ik nu heb

gr :D
* Yamaha Grizzly 125 *
* Yamaha Raptor 250 *
* Yamaha YFZ 450 *

Nu quadloos

Nu Audi A3

gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

http://www.youtube.com/user/yamahagrizzly125
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Yamaha Breeze 125cc

Bericht door Boncari »

De grizzly 125 loopt volgens mij wel wat harder. Hij gaat richting de 70 en misschien zelfs 80 dacht ik. Ik ging toen een standaard Aerox hard voorbij, die reed 70 op zijn teller.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2834
Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
Locatie: Noord-Brabant - Nederland
Contacteer:

Re: Yamaha Breeze 125cc

Bericht door dieseltank »

Boncari schreef:De grizzly 125 loopt volgens mij wel wat harder. Hij gaat richting de 70 en misschien zelfs 80 dacht ik. Ik ging toen een standaard Aerox hard voorbij, die reed 70 op zijn teller.
ga aub niet op scooter tellers af... die zijn waardeloos als je 60 gaat geeven ze 75 aan... :p
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
wouter1995
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 696
Lid geworden op: ma 11 jul, 2011 22:08

Re: Yamaha Breeze 125cc

Bericht door wouter1995 »

niet allemaal hoor zijn ze raar die tellers

van een tzr klopt die volgens mijn wel hoor

:D :lol: :x
* Yamaha Grizzly 125 *
* Yamaha Raptor 250 *
* Yamaha YFZ 450 *

Nu quadloos

Nu Audi A3

gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

http://www.youtube.com/user/yamahagrizzly125
Jochem112
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 22:53

Re: Yamaha Breeze 125cc

Bericht door Jochem112 »

heeft er iemand een idee hoe je een trekhaak op je breeze kan maken?
zonder natuurlijk al te veel kosten.

alvast bedankt

en ja ik ben met die review het helemaal mee eens!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Yamaha Breeze 125cc

Bericht door Boncari »

Vraag ff na bij een dealer of kijk ff waar je het goed vast kunt maken. Meestal wordt er gewoon een strip met de kogel erop aan de achterkant van de quad gelast
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
wouter1995
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 696
Lid geworden op: ma 11 jul, 2011 22:08

Re: Yamaha Breeze 125cc

Bericht door wouter1995 »

kan je een foto maken van achterkant of weet je dat ie het zelfde van een grizzly 125 is

anders heb ik er nog een kant en klaar leggen die er zo onder kan !! :D
* Yamaha Grizzly 125 *
* Yamaha Raptor 250 *
* Yamaha YFZ 450 *

Nu quadloos

Nu Audi A3

gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

http://www.youtube.com/user/yamahagrizzly125
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 555
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 10:32

Re: Yamaha Breeze 125cc

Bericht door ___EvW___ »

Wij hebben thuis de grizzly en breeze, maar de grizzly is nu verhuurd. Dus kan op dit moment niet kijken of het hetzelfde is.

Als die weer terug is zal ik voor je even kijken of het hetzelfde is :wink:
Jochem112
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 22:53

Re: Yamaha Breeze 125cc

Bericht door Jochem112 »

Ik zal morge wel een foto plaatsen
Plaats reactie