Banden ervaringen.

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Bulldog
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 104
Lid geworden op: do 26 mar, 2009 19:24
Locatie: Bilzen Limburg

Banden ervaringen.

Bericht door Bulldog »

Ik heb het forum wat afgesnuffeld en zie niet dadelijk ergens een banden ervaring toppic.
Wat ik hier mee bedoel is eigenlijk dat zoveel mogelijk mensen hun opstelling die ze hebben of ooit gehad hebben zouden op noemen, met daar de voor en na delen bij.
Dus type quad, verlaagd, verhoogt, standaard banden maat, profiel enz...
Dit is handig om te lezen als je nieuwe banden wil en zo doe je al minder snel een verkeerde aankoop.
Ik wil hier geen discussie toppic op gang brengen tussen voor en tegen standers gewoon ieder zijn mening over zijn eigen ervaring.

Mvg. Davy.
Bulldog
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 104
Lid geworden op: do 26 mar, 2009 19:24
Locatie: Bilzen Limburg

Re: Banden ervaringen.

Bericht door Bulldog »

Ik zal al mijn bevindingen neer pennen, ben wel nog nieuw in de quad wereld.
Suzuki ltz 400.
Carb, uitlaat, luchtfilter bewerkt, kew verlaging veren, spoorverbreders, goed naar buiten staande itp velgen.

Banden voor Maxxis Dirt 165/70-10
Hebben de nijging om de sporen in de weg te volgen.
Soms als je op slechtere wegen rijd gaat de quad ineens een meter naar links of rechts.
Stuurt een beetje zwaar.

Banden achter Maxxis Spearz 255/40-10
Goed baan vast bij droog weer, je kan in de bochten driften zonder dat ze ineens grip happen.
Bij onverharde wegen begint hij dadelijk uit te breken.

Vind de verhouding tussen de voor en achter banden niet zo mooi voor zijn iets groter dan achter, maar heb quad zo gekocht.
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 668
Lid geworden op: vr 18 jan, 2008 22:42

Re: Banden ervaringen.

Bericht door 72_mrd »

Ik heb een ltr .

Mijn banden ervarigen:

Duro powertrail achterbanden : zeer goede banden (razr look-a-likes) Als je regelmatig off-road zit en toch wat baan doet zeer goede bandjes. Het is hard rubber dus snel slijten doen ze niet. Heel veel grip en echte goede banden voor de prijs.

Kenda bearclaws ( de smalle sportquad versie 22*8-9) De beste banden die ik tot nu toe gehad heb. Enorm veel grip en ze sleuren je overal door , hard , zand en slijk is echt geen enkel probleem voor deze bandjes. Ik heb wel groter voorbanden gemonteerd ipv de standaard ltr voorbanden. Anders stond de quad met ze neus naar de grond. Het zijn echt goede banden als je diepe crosssporen hebt op een hardere ondergrond .

Maxxis 4 snow(22*10-9). Als je veel in zand zit (lees woestijnzand zoals lommel en budel,..) De banden die je wil hebben . Je kan ze ook voor hardere zandgronden gebruiken maar dan slijten ze wel snel. Wel op de juiste druk zetten anders doen ze nog al vreemd vind ik zelf . Persoonlijk vond ik ze zijn geld niet waard , dan kan je beter ams zippers kopen zelfde band alleen goedkoper.

Standaard suzuki dunlop banden : Als ze een keer versleten zijn snel vervangen door razrs ofzo veel meer grip en betere qualiteit.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Banden ervaringen.

Bericht door cyberdrone »

KQ 450 4x4

de standaard banden dunlops (weet het type niet meer) trokken op niet veel, niet voor off-road of op de gewone baan hielden slecht baan zowel bij nat als droog wegdek. Dus heb er nu;
vooraan ; Carlisle badlands en achteraan Carlisle ACT's opliggen en ik moet zeggen dat ze voor matig off-road gebruik en gewoon baanverkeer best meevallen. De ACT's hebben beter grip offroad en bij nat wegdek, maar slijten ook iets sneller. De badlands zijn dan weer iets beter op gewoon droog wegdek, maken ook minder rolgeluid, maar voor offroad zijn ze iets minder omdat ze nogal snel vol geraken in de plakmodder. Maar voor gewoon modder, gravel, zand en normaal wegdek zijn ze een goede all-round band.

Als mijn ACT's achteraan versleten zijn denk ik misschien de Badlands ook achteraan te leggen of moest mijn budget het toelaten misschien de Maxxis Ceros ... maar dat zien we dan nog wel.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Banden ervaringen.

Bericht door raptor350 »

originele banden van een raptor 350:

die zijn echt waardeloos , ik had ze tot op de naad kapot gereden na 2000 km :verymad:
wel vrij sportief mee gereden , 50% on-road , 50% off-road.
Je rijdt ze zeer makkelijk plat , ik had echt elke 200km een lek :cry:
zeer slechte grip in gras , modder etc ...
ook bij slecht weer gaan ze rap slippen

advies: koop je een nieuwe quad => snel je banden veranderen , want die ori's zijn echt brol ! :braak:


kenda klaws op een raptor 350:

heb ze vanvoor + vanachter en ben er zeer tevreden over!
Het zijn wel vrij dure banden , 90 euro per stuk achter en 70 euro per stuk voor.
zeer sterke banden , daarmee bedoel ik dat je ze niet makkelijk lek rijdt , nog nooit een gaatje gehad in de band.
Zeer goede grip in modder , water !!! was er echt van verschoten ( je kan de achterbanden ook omdraaien , waardoor je meer grip hebt in de modder , maar dan wel hogere slijtage op de weg )
ook de voorbanden draaien lekker in de bochten.
Slijtage valt zeer goed mee , ik doe er ongeveer 5000km mee ( sportief rijden )
aanrader zou ik zeggen , maar heb wel nog niet veel ervaring met andere banden dus kan moeilijk vergelijken ...


greeetzzzzz
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
pitn
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 19 okt, 2009 19:18
Locatie: houthulst

Re: Banden ervaringen.

Bericht door pitn »

momenteel zitten er dunlops op mijn raptor 700 maar ze slijten heel vlug
wat zou ik er het best op leggen van merk
tis voor 50% baan -50% onverhard te rijden
en ook nog lekker te kunnen glijden hé

iemand ervaring met een ander merk
eddy1
Quadrider
Quadrider
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 19 mar, 2008 16:54

Re: Banden ervaringen.

Bericht door eddy1 »

:lol: :lol:
Laatst gewijzigd door eddy1 op zo 17 okt, 2010 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
owimpie
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 97
Lid geworden op: do 25 jun, 2009 16:28
Locatie: Heerlen Nederland

Re: Banden ervaringen.

Bericht door owimpie »

Ik rij ook met Kenda Bear Claw en heb nu bijna 6500km op de teller ze hebben nu voor nog 7 mm en achter 12mm profiel
als ik moet inschatten heb ik er 65% mee op de straat gereden.

Wim
z400_racer
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 19:53
Locatie: Aalst

Re: Banden ervaringen.

Bericht door z400_racer »

owimpie schreef:Ik rij ook met Kenda Bear Claw en heb nu bijna 6500km op de teller ze hebben nu voor nog 7 mm en achter 12mm profiel
als ik moet inschatten heb ik er 65% mee op de straat gereden.

Wim
mijn bearclaws doen het ook al een zeer lange tijd, slijtage ben ik tevreden over
grip op straat minder waard, onverhard plakken ze pakken beter op de grond :)
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Petrov
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 09 jul, 2007 20:20
Locatie: zwevezele west -vlaanderen

Re: Banden ervaringen.

Bericht door Petrov »

1ste opstelling
vooraan velgen 10x6 met scooterbanden (vind ik mooi, grip valt mee,slijtage enorm!)
achteraan 10x10 maxxis spearz 225*40 (zeer tevreden van zowel grip als slijtage)

opstelling nu
vooraan velgen 10x8 met 195*50 maxxis spearz(rijd meetje zwaar maar zeer goede grip, slijtage valt goed mee kdenk zo'n 5000km mee gereden)
achteraan 10x10 maxxis spearz 225*40(zelfde als vorige setup wegens zeer tevreden)

(rijgedrag sportief, zou zelfs durven zeggen zeer sportief :crosser: )
I don't drive fast, I fly low

Husqvarna smr 510... Hell yeah!

quadfun.be
sixman
Quadrider
Quadrider
Berichten: 475
Lid geworden op: do 20 dec, 2007 10:23
Locatie: ergens

Re: Banden ervaringen.

Bericht door sixman »

Ik heb bij quadfun een setje Maxxis Goldspeed banden met velg gekocht en heb er die opgelegd aan 800km,
had een 8200km gereden, moter veranderd en nog eens 3450km gereden.....

dit maakt dat deze banden om en bij de 11.000km hebben en dat deze nog altijd voor 60% goed zijn.....

voor maten en steken moet je maar kijken op mijn oude topic " sixman's ride"
DeemTGB
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 01 jan, 2010 22:00
Locatie: Buntland

Re: Banden ervaringen.

Bericht door DeemTGB »

Op men Target Maxxis Razzr 2 , zo vast als een huis, vooral vanachter, zijn behoorlijke banden ook.
Op men vorige (shineray) , een of ander atfaans merk, die je gewoon hoort slijten, dus wel een stuk op vooruit gegaan ja :D Afbeelding
Me and My Afbeelding
B j o r n
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 14 okt, 2007 19:26
Locatie: Herdersem (Aalst)

Re: Banden ervaringen.

Bericht door B j o r n »

idem op men raptor 700 razr2 superbanden maar qua slijtage gaan ze ook super
nu op de ltr nog de orginele dunlops (model ?) :oops:
grip recht door ca va maar de zijdelingse grip is minder achterkant breekt rap uit
www.demoorverkens.net

LTR450
Raptor 700
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Banden ervaringen.

Bericht door raptor350 »

Je betaalt dan ook wel zeer veel voor die razrs 2 :shock:
kenda klaw etc is een stuk goedkoper !
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
B j o r n
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 14 okt, 2007 19:26
Locatie: Herdersem (Aalst)

Re: Banden ervaringen.

Bericht door B j o r n »

met die klaws nog nooit gereden... dus weet er niks van te zeggen

heb er nog geen slechte commentaar van hoort dus zullen wel geen slechte zijn
www.demoorverkens.net

LTR450
Raptor 700
Plaats reactie