wat vind je vriendin/kennis(en) van je hobby, quadrijden?

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
aldertm
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 01 jun, 2008 14:05
Locatie: De Wilgen (Friesland)
Contacteer:

wat vind je vriendin/kennis(en) van je hobby, quadrijden?

Bericht door aldertm »

zoals het onderwerp al laat doorschijnen is het misschien leuk om de reacties te lezen op de vraag wat de mensen om je heen nou van je quad vinden en hoe ze erop reageren.

hieronder mijn ervaringen;

thuis: vinden ze het stiekem toch wel leuk denk ik :lol:

op de openbare weg: ik heb nog nooit iemand gezien die niet omkeek als ik voorbij kwam met de quad (kan ook aan mn uiterlijk liggen natuurlijk :bier: )

politie: gevoelig onderwerp want volgens mij heeft het hele politie korps mij al minstens een keer aan gehouden per persoon.
als ik dan vraag waarom krijg ik verschillende antwoorden:

1. je trekt te snel op :roll: (waarschuwing, banden gierden niet een trouwens)

2. ik had nog nooit zon apperaat gezien dus wou m wel even bekijken :applaus:

3. een formele versie van punt 2: we wouden even kijken of alles in orde was

4. je rijdt op het fietspad. (bekeuring 90 euro maar het was maar 15 meter)

5. je rijdt op een kermisatrractie op de openbare weg (bekeuring van 90 euro)

ben benieuwd naar jullie ervaringen
Never drive faster then your gardianangels can fly
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: wat vind je vriendin/kennis(en) van je hobby, quadrijden?

Bericht door Boncari »

Politie heeft me gelukkig nog nooit aangehouden.

Ouders vinden het wel leuk, maar eigenlijk wel gevaarlijk.

Veel mensen vinden het veel te gevaarlijk :? , terwijl sommigen op een paard rijden, wat vaak niet eens naar je luistert, mijn quad luistert altijd wel naar me:)

Vrienden vinden de meeste het wel 'stoer'...
Sommigen zijn volgens mij jaloers :?

Kortom, de meesten vinden het te gevaarlijk, maar er zijn er ook veel die het een super hobby vinden en vinden het een prachtige quad..
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Gebruikersavatar
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 17 dec, 2008 16:46

Re: wat vind je vriendin/kennis(en) van je hobby, quadrijden?

Bericht door AdlyRS »

bijna iedereen vind het moi maar de meeste ook gevaarlijk
ik ben pas 15 en rijd heel af en toe over de weg
kwam gister politie egen en we reden 10 km te hard maar gelukkig reed die door
vrienden
hebben het meer op motors als quads maar ook jaloers denk ik
Mijn extra grote KittyCat
koquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 239
Lid geworden op: do 27 mar, 2008 20:01
Locatie: Thuis NL
Contacteer:

Re: wat vind je vriendin/kennis(en) van je hobby, quadrijden?

Bericht door koquad »

thuis vinden ze het mooi alleen mijn moeder vind het gevaarlijk

vrienden vinden het allemaal gaaf er zijn al verschilde die er ook 1 gekocht hebben

op de openbare weg vinden de mensen het niet veel of en toe dan kom je er 1 tegen die het mooi vind :crosser:
Nu een Grizzly 660
Yamaha YFZ450 SE
Blaster van 2001 en van 2003
tim1988
Quadrider
Quadrider
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 25 jul, 2007 09:14
Locatie: Werchter
Contacteer:

Re: wat vind je vriendin/kennis(en) van je hobby, quadrijden?

Bericht door tim1988 »

Hier thuis vinden ze het dik in orde in ieder geval.
Heel opgelucht zijn ze dat ik geen 2wieler heb gekocht.
Want dit is oh zo veilig :D
Mijn stiefpa heeft er zelfs ook eentje gekocht.
Welliswaar om ander redenen (werken)
Kameraden vinden het meestal wel tof en de meesten zouden ook wel eentje kopen moesten ze geld te veel hebben.
Maar de meeste motorrijders dat ik ken (vooral de oudere) vinden het een belachelijk en gevaarlijk ding en begrijpen niet waarom ik er mijn geld in steek)
Op de baan krijg ik veel verschillende reacties.
Veel bewonderde blikken maar minstens evenveel mensen die gebaren maken die zeer onterecht zijn.
giax
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 30 mar, 2009 22:08

Re: wat vind je vriendin/kennis(en) van je hobby, quadrijden?

Bericht door giax »

mmmm

mijn ma vind invalide ding lijken en vind eng me pa woont op sicilie ma die vind alles wel best.

fam vind ook ma beetje eng

3 x aangehouden

1 x omdat fiets pas reed ma reed zacht was onderweg naar monteur dus was ok

1 x rijbewijs check \

1x snacht bij alchol controle

.....


vrienden vinden wel leuk op zich en op werk bij mij ook wel... collega van 58 heeft zelfs weer motor gekocht,.... beetje aangestoken,,
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: wat vind je vriendin/kennis(en) van je hobby, quadrijden?

Bericht door cyberdrone »

Nog nooit aangehouden door politie of eender wie met wat wettelijke mandaat

Mijn familie vind het ok, ze hebben dit blijkbaar liever dan een motorfiets, en zolang ik er voorzichtig mee ben geen klagen ..
Mijn madam vind het zelfs leuk om er nu en dan eens een toertje mee te doen, zeker in de sneeuw vind ze leuk.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: wat vind je vriendin/kennis(en) van je hobby, quadrijden?

Bericht door Haagje »

Zal maar eens vertellen hoe et bij mij ging :P

Ik mocht sowieso niet van men ouders op men 16de een scooter.
Dus ja wat wordt het dan??? Vindt motoren sowieso vet dus.

Aangezien ik al een paar keer in noorwegen zweden enz op vakantie ben geweest, En het altijd vet vond wanneer er daar met quads rond reden. Ben ik eens gaan zoeken naar een brom quad ( en ja die had ik toen gevonden )
En dat moch toen dus wel
ze vonden dat ''veiliger'' ( naja men ma is was op de scooter tegen. Pa maakt het niet zoveel uit zolang ik maar niet als een zot rond rij )

En zo ben ik bij mijn warrior gekomen.

Ik wou nog een 2de quad kopen voor de cross. Ja je raadt het al, Pa vindt het niet zo erg, maar ma heeft liever niet dat ik ga crossen. ( gevaren enz blablabla zelfde als ik op de fiets stap en ga rond fietsen. Tegen woordig hoef je er ook al niet meer van op te kijken als een idioot hard langs je rijdt ''of tegen je'' )

Helaas ging dit niet door. Maargoed ik woon nog thuis dus ik ga hier geen herrie om maken.


1. Vrienden vinden et wel cool. Vriendin ook, maar ze vindt alleen de kappen niks

2. Ooit 1 keer klacht gehad van een fietser. ( wie legt zich dan ook op een lig fiets :chagarijn: )
Dit was nog met mijn bromquad. waar de uitlaat toevallig recht naast zijn oor uit kwam :lol: .
Dit was op een rechte weg waar veel stoplichten stonden, Maar als meneer steeds naast me komt staan kan ik er niks aan doen he :crossercool: Voor de rest die tijd alleen maar verraste/blije gezichten gezien van de mensen

3. 1 keer aangehouden met men brom quad. Meneer de motor muis vondt dat mijn kenteken te scheef stond en moest ik mee naar tankstation ( daar waren ze ''grote'' controle aan het doen ). Iedereen die daar stond van agenten stond om mijn bromquadje. Ik moest toen mijn plaat van motor muis rechtbuigen anders kreeg ik een ''boete'' KUCH KUCH
Beetje eraan liggen buigen maar ging niet bepaald. Toen de motor muis weg was ( fietsers pesten..... ) Zeide de andere dat ik mocht gaan. ( stond nog even scheef )

2de keer was ik aangehouden door weer een motor muis omdat net toevallig mijn achter licht kapot was.
Wel toppie was dat meneer agent achter mij aan is gereden naar huis :applaus:
En mij toen dik gematst heeft omdat ik mijn ID + verzekeringsbewijs + brom quad papieren niet bij me had....

Met de warrior nog nooit aangehouden

4. Alleen maar leuke reacties van fam en kennissen enz. ( en van mensen op straat en dan vooral ouders met kinderen )


5. Lang verhaal waar nu een eind aan komt!
Vrooooom
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 11 mar, 2009 10:03

Re: wat vind je vriendin/kennis(en) van je hobby, quadrijden?

Bericht door Vrooooom »

Ik reed met mijn dertiende op een Draco 50cc. Op de weg, en bijna elk weekend. Na de Draco kregen we een Vector 250cc, waarmee ik minder vaak reed, omdat we dat jaar het druk hadden. Ik heb een keer gehad in het donker dat het politietbusje mij aanzag komen op een T-splitsing, en stopte. de koplampen zag ik naar mij toe draaien, ze stonden even stil, en reden toen toch maar weer weg. De quad lijkt in de verte net op een auto. Eergisteren kwam ik de politie nog tegen, maar die liet ons niet stoppen. Mijn vriend rijd op een kleine quad, en is ook niet groot. :verymad: Familie vind het een leuk ding. Iedereen kijkt, vooral als je met twee wielen rijdt - dat doe ik natuurlijk wel wanneer het verantwoord is. Op school weet ik nog niet, maar een quad maakt toch veel indruk, zeker op dit boereneiland. Al hebben we nu wel een dealer. Jammergenoeg heeft ie geen A-merken, zoals een Yamaha. Had ik die kunnen bekijken. Ook geen Bashan's, wel Adly, en Access, maar voor de rest is shit. Succes! :bier: :bier: :bier:
Laatst gewijzigd door Vrooooom op do 04 jun, 2009 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
moane
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 18 jun, 2008 15:51

Re: wat vind je vriendin/kennis(en) van je hobby, quadrijden?

Bericht door moane »

ben 15 dus de weg op gaat alleen rond om land en huis.. het is tegenwoordig zowiezo al klote om blaster op nederlandse weg te krijge
familie vind het van ons mam haar kant geweldig.. 8) mun oom rijd 2008 raptor 700r gwoon voor op het bedrijf en weg want rond te bolle mun neef krijgt yfz450 als hij 18 word voor op de weg
van ons pap zijn kant zien we nauwelijks en als ze er zijn kijke vinde ze het wel lache
de reactie van mun opa en oma was helemaal geweldig, wij ware daar en net op die dag begon ons oma maar us te klage over die rare skrots of zow iets weet je wel die dinge op 4 wiele die zo langs kome gecrost. toen hebbe we gezegt dat we er ook een hadde en toen was ze stil
de meeste mense die ik tegekom reagere wel positief of zegge niks, er zijn mense die zegge wow en dan beginne ze met je te prate en zijn ze helemaal onder de indruk van je "apparaat/machine" :applaus: de ander kijkt boos als je gewoon wat op eigen grond rond aant het rije bent :?
vriende vinde het ook wel lache en kome maar al te graag een keer langs om te kijke of om achterop te zitte :lol:
paar vriende crosse zelf ook mee en spreke vaak af om same ritje te make..
vriendin.. ja die moet er nog kome :bier:
(¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.-> It's just the need for speed <-.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯)
*-_YaMAhA BlAStEr_-*©
Gebruikersavatar
Bartr
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 120
Lid geworden op: di 19 aug, 2008 16:56
Locatie: Nederland

Re: wat vind je vriendin/kennis(en) van je hobby, quadrijden?

Bericht door Bartr »

Ik heb dan als enigste bij ons op school een brommerquad, dus da trekt ook wel
Mag als enigste op school gewoon rijden, scooters moeten motor uit en aan de hand lopen :p
Maar als je voorbij komt zijn er altijd wel mensen die kijken, van die gastjes van 15 met pet op,
staan ze een beetje te kloten, beetje stoer doen. Maar stiekem willen ze zelf er ook wel een :rollknik: :)
Vrienden zijn er altijd heel enthousiast over, heb ze een paar keer op laten rijden :p
Mijn beste maat die heeft er een stukje op gereden, toen stapte hij af omdat hij het 'klote' vond rijden
Verder vraagt iedereen altijd als ze me zien: 'Hoe is het met je quad' en al
Ook vragen ze veel: 'Is ie al opgevoerd' XD
Op de weg is het veel anders, auto's durven je niet in te halen, terwijl ik maar 50 kan
Maar als mensen je tegenkomen dan kijken ze je wel even goed aan
Als ik andere quadrijders tegenkom, altijd vriendelijk :D
Zakie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2660
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 21:33
Locatie: Aan het strand!

Re: wat vind je vriendin/kennis(en) van je hobby, quadrijden?

Bericht door Zakie »

Ik rij all een Adly RS50 voor rond 8 maandjes , ik heb toch maar een 50cctje gekocht ben toch meer een 50cc freak dan een echte motor liefhebber, en heb nog niet me auto rijbewijs ga er voor hopelijk volgende maand 8)
me broertjes en me moeder, oma en opa vooral me opa vindt het leuk dat ik een quad rij , hij heeft zoon beetje zijn hele leve een harley davidson gereede.

ik ben de enigste in de stad die een quad rij dus krijg soms echt te veel aand8 en soms bij stoplichten , gasten met een scooter naast me stoppen vlug babbeltje maken ,

en wat ik heel erg leuk vindt is dat ik altijd een hand in de lucht krijg van motor rijders, en veel mensen kijken om , om effe toch naar de quad of ik denk toch meer om naar mij te kijken :p , ben rond tjonge jonge 9 keer ik denk zelfs meer aangehouden , smoesjes met je roode licht doet het niet o_O ja agent ik start me quad weer en hij doet het toch , en met je moet op fietspad rijden bla bla bla ben 1.21 breed o_O ik rij gewoon haast iedereen omver.

maar ja voor de rest , vrienden vinden het echt heel cool dat ik een quad rij. :crosser:
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
jaapveenhof
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 63
Lid geworden op: do 03 jul, 2008 19:13

Re: wat vind je vriendin/kennis(en) van je hobby, quadrijden?

Bericht door jaapveenhof »

rij een eton 300.meer om te crossen. en als ik er mee over de weg rij dan kijkt bijna iedereen.
krijg niet zoveel reacties. mijn zoon van 7 jaar rijd er ook op. kinderen vinden het bijna allemaal wel leuk.
mijn vrouw laat me lekker gaan.ook de politie laat me lekker met rust alleen als je aan het crossen ben op een stuk open terrein sturen ze je weg of je krijg een bonnetje.
Patje88NL
Quadrider
Quadrider
Berichten: 334
Lid geworden op: ma 04 mei, 2009 18:20
Locatie: Winschoten

Re: wat vind je vriendin/kennis(en) van je hobby, quadrijden?

Bericht door Patje88NL »

familie vind het allemaal mooi! alleen mn ma vind t gevaarlijk, maar ze rijden zelf ook motor wat net zo gevaarlijk kan wezen vind ik. maar verder nog niet aangehouden. En vrienden enz vinden t allemaal tof :D
tim1988
Quadrider
Quadrider
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 25 jul, 2007 09:14
Locatie: Werchter
Contacteer:

Re: wat vind je vriendin/kennis(en) van je hobby, quadrijden?

Bericht door tim1988 »

Ik ben eens 1 keer tegengehouden met mijn vorige quad.
Deze zag echt helemaal bruin toen.
Was hem voor een van de eerste keren echt aan het testen.
Ik kwam net uit een bosweggetje in een bocht en kwam op het straat.
In die bocht zie je niet veel dus het was toen altijd wat op goed geluk.
Die keer had ik geen goed geluk :)
Kwam net een combi aangereden, ik deed alsof ik ze niet gezien had en reed rustig verder tegen 50.
Zo zijn ze mij enkel kilometers gevolgd tot ik ergens een zijweg wou inrijden.
Toen volle bak sirenes op en mij de pas afgesneden (terwijl ik enorm traag reed en al van plan was te stoppen :x )
Ze konden mij niet veel maken alleen had ik mijn papieren niet bij.
De mannen mee tot bij mij thuis om de papieren te laten zien.
Ze waren toen al wat vriendelijker en toonde interesse voor mijn quad.
Het enige wat hen stoorde was dat mijn richtingaanwijzers helemaal niet zichtbaar waren door de centimeters slijk erop.
Maar hier ben ik niet voor beboet.
Plaats reactie