Zadelovertrek zelf maken

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Plaats reactie
sixman
Quadrider
Quadrider
Berichten: 475
Lid geworden op: do 20 dec, 2007 10:23
Locatie: ergens

Zadelovertrek zelf maken

Bericht door sixman »

hoi,

Ik heb deze namiddag nog een laatste werkje gedaan in een paar uur tijd voor een lid hier op het forum.
nu vond ik het een geslaagde prestatie en heb ik in detail de werkwijze gefotografeerd om jullie te tonen dat een gepersonaliseerd zadelovertrek niet duur hoeft te zijn.

1 lopende meter nepleer kost 7.25 euro ( 1 m op 1.5 m ).

wat heb ik nodig gehad :

een schaar, een lat, naalden, zwart naaigaren, een cuttermes, namaakleer zwart, namaakleer wit, stickervel rood (naar keuze) een onderlegger uit kurk of ander soepel materiaal..., een vingerhoedje.... :p , en heeeeeeeeel belangrijk.... een ROZE nietjesmachine... :lol:
Afbeelding


je legt je overtrek over je zadel en je duid aan met behulp van een stylo de plaatsen waar je een logo in wil brengen.... stylo veeg je naderhand uit met alcohol of remmenreiniger...

je tekent je letters en snijd die uit met behulp van je cuttermes.

voeg een lap andere kleur van stof onder je letters om deze op te vullen, plak eventueel sticker op de plaatsen die je een kleur wil geven en met een nietjesmachine steek je het geheel vast....nietjes plooi je handmatig dan dicht aan de achterzijde.

Afbeelding

Afbeelding


Leg je ontwerp op een glasplaat, eventueel salontafel en met behulp van een lichtje kan je de contouren op de achterzijde belichten en deze zo aftekenen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nu kan je beginnen met het stikken van je motief.
je legt je draad vast aan de achterzijde en je volgt, stekend de lijnen die je hebt afgetekend.... aan de voorzijde keer je telkens een paar millimeter terug om je draad weer door te steken....

Dit is het afgewerkte produkt, klaar om op het zadel van Niko te steken......

Afbeelding

fijn je deze uitleg te hebben verschaft en hopend dat je er iets aan hebt, wens ik jullie allemaal een voorspoedig en gelukkig quadjaar 2010 toe!

mvg Dimi.
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: Zadelovertrek zelf maken

Bericht door niko »

Fantastisch dimi! Als je geen zin meer hebt in je restaurant, kan je dus nu ook beginnen naaaaaaaaaaaaien.... :D
Thanks.
porsche lover
Plaats reactie