Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Plaats reactie
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 668
Lid geworden op: vr 18 jan, 2008 22:42

Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450

Bericht door 72_mrd »

Fox FLOAT X EVOL DSC

Meegeleverde accessoires
-Pompje
-Instructieboek
-4x fox sticker
-Bussen voor de veren

De veren worden mooi afgeleverd in een stevige doos en zijn goed verpakt zodat ze goed beschermd zijn tegen onvoorzichtige bezorgers.

Ik heb gekozen voor de versie voor de standaard LTR-armen, waarom? Na veel research op Amerikaanse fora was de conclusie het verschil met LT-armen is bijna niet voelbaar als recreatief rijder, volgens de Amerikanen voel je het pas ( een klein beetje ) als je op zeer hoog niveau rijdt.

Het is belangrijk op te merken dat je met standaard bovenste armen je camber en caster niet kan aanpassen. Dit kan je oplossen door andere armen te kopen van vb. Walsh, maar dan ben je ook weer heel wat euros lichter. Ik ga het voorlopig eens proberen met de originele armen.

Montage
Dit gaat allemaal heel makkelijk het is plug and play omdat je enkel de veren moet wisselen. Je moet wel zelf de bussen monteren in de veren. Tip : gebruik hiervoor een 'zachte' hamer vb. rubber.

Na de echte montage kan de eerste afstelling beginnen, dit is allemaal heel makkelijk want in de manual van Fox staat alles piekfijn uitgelegd. Je volgt de stappen en klaar is kees.

Afstellen
Voorlopig heb ik enkel nog maar de basic dingen afgesteld naar men wensen, maar je hebt echt oneindig veel mogelijkheden. je kan alles zelf en hebt geen dure andere veren of dergelijke dingen nodig om ze naar je wensen te setten. Na de eerste keer rijden en je quad voelt niet echt naar je zin kan de de manual van Fox raadplegen. Hier staan de verschillende problemen uitgelegd met mogelijke oplossingen.

Quad na de Fox'n
Echt het crossterrein heb ik nog niet getest dit is voor een van de komende dagen en dan pas ik men review aan. Ik heb wel al een beetje gespeeld en kan zeggen waaauuwww , wat is dat allemaal. De quad is helemaal veranderd en alleen maar in de positieve zin!

Voordelen van Fox t.o.v. de standaard veren
-De afstel mogelijkheden zijn veel uitgebreider
-Het lage gewicht
-In hoogte verstelbaar door de druk aan te passen in de Main-chamber
-De voorkant word minder zwaar, je kan hem makkelijker door putten trekken

Nadelen van Fox
-Prijs, hier moet je wel even van gaan zitten

Voor de rest kan ik (voorlopig) geen nadelen opnoemen. Het verschil is zo groot , ik ben terug helemaal in Love met men LTR.

Natuurlijk mogen de foto's ook zeker niet ontbreken
Afbeelding

Afbeelding
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
bizon450
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1596
Lid geworden op: za 17 dec, 2011 19:39
Locatie: londerzeel

Re: Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450

Bericht door bizon450 »

vet ! :yummie:
ga je ook nog een achterveer kopen ?
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 668
Lid geworden op: vr 18 jan, 2008 22:42

Re: Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450

Bericht door 72_mrd »

Nee, ik heb mijn achterveer laten resetten door KYB technical-touch en ik wil niks anders meer.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
raptordegekste
Quadrider
Quadrider
Berichten: 477
Lid geworden op: zo 20 sep, 2009 11:02
Locatie: noord brabant

Re: Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450

Bericht door raptordegekste »

Zijn ze nou zon stuk duurder dan bv Reigers?
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 668
Lid geworden op: vr 18 jan, 2008 22:42

Re: Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450

Bericht door 72_mrd »

Voor mij waren ze duurder als : Reiger, Ohlins en intrax.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3106
Lid geworden op: wo 27 jan, 2010 15:01
Locatie: Meeuwen

Re: Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450

Bericht door -Laurens- »

Mooie veertjes man! Wat ik er al van gelezen heb zijn ze hun geld echt waard, en zelfs beter dan veren met spiralen.
Yamaha YFZ480Build in progress
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 668
Lid geworden op: vr 18 jan, 2008 22:42

Re: Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450

Bericht door 72_mrd »

EDIT : vandaag gaan rijden in Olmen en waaauwww wat is dat allemaal! Normaal vliegt de quad put in put uit maar nu was het net of ik er overvloog. Nu nog een paar keer de setting een beetje aanpassen voor een optimaal resultaat.

Maar zo bij wijze van spreken uit de doos : fantastisch ze zijn elke euro waard. Er waren snellere quads die ik kon bijhouden als het echt slecht werd, maar op de lange stukken spijtig genoeg niet door een verkeerde banden keuze. De veren hebben heel de quad veranderd het is nu echt een supermachine!
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 625
Lid geworden op: wo 07 mei, 2003 23:10
Locatie: Rotterdam

Re: Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450

Bericht door ronnieb »

Ik kan ze veel goedkoper leveren dan Reiger/Ohlins....veren
En ja het is een TOP veer. :D
PB me maar voor info.

MVG Ronald
Plaats reactie