Powercommander 5 installeren

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
joshuawervik
Quadrider
Quadrider
Berichten: 340
Lid geworden op: za 04 aug, 2012 18:10
Locatie: wervik

Re: Powercommander 5 installeren

Bericht door joshuawervik »

Jason McCoy schreef:nee hoor gewoon zo houden, zit niet veel verschil in.
oke dan bedankt
banshee
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Powercommander 5 installeren

Bericht door bonzaiking »

ik heb nu best veel met de standaard powercommander mapjes getest op raptors met zeer verschillende setups
ik ben er zeer tevreden over en ook zeer goede resultaten bereikt!!!
een tip kijk goed naar de waardes die in de tabellen staan ga rijden en met een beetje gezond verstand
kom je al best ver

uiteindelijk even naar de bank en met een beetje geluk ben je daar voor 4 tientjes klaar
Gebruikersavatar
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 646
Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 15:37
Locatie: Peer
Contacteer:

Re: Powercommander 5 installeren

Bericht door Kev006 »

Ik wil me een powercommander aanschaffen. Nu zie ik op internet deze 4 verschillende ? Iemand die me dit kan uitleggen welke ik nodig heb of wat de verschillen zijn ?
Ik heb gewoon een Leovince X3 uitlaatpot (geen volledige lijn). En moet men quad afstellen daarvoor.

Afbeelding

Nu weet ik dat ze bij m'n dealer ''Mcg Racing'' een eigen module hebben om hierop te zetten met een werking zoals een powercommander. Zou dit te vertrouwen zijn ? Dan kan je het niet zelf doen om maps in te laden volgens mij, dus weet je nog niet of hij goed is afgesteld...
Iemand hier ervaringen mee ?
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Powercommander 5 installeren

Bericht door Jason McCoy »

Ik zou zeggen verdiep je er eens goed in. Zelf maps laden is leuk maar de beste afstelling krijg je toch op een testbank.
Als ik zelf nu moest kiezen na de ervaringen met de Powercommander dan zou ik voor iets anders kiezen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 646
Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 15:37
Locatie: Peer
Contacteer:

Re: Powercommander 5 installeren

Bericht door Kev006 »

Jason McCoy schreef:Ik zou zeggen verdiep je er eens goed in. Zelf maps laden is leuk maar de beste afstelling krijg je toch op een testbank.
Als ik zelf nu moest kiezen na de ervaringen met de Powercommander dan zou ik voor iets anders kiezen
En wat zijn dan andere opties ? Hier ben'k echt leek in... :?

Volgens mij heeft hier in de buurt geen enkele dealer van quads een testbank ???
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Powercommander 5 installeren

Bericht door Jason McCoy »

Ik heb geen idee waar je vandaan komt.
Opties zijn er zat. Veel fabriekanten van uitlaten maken ook hun eigen fuel contolers. Bijv fmf heb ze ook.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 646
Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 15:37
Locatie: Peer
Contacteer:

Re: Powercommander 5 installeren

Bericht door Kev006 »

M'n dealer zegt dat hij een powerbox zet dan, maar geen powercommander omdat je dan nog vele meer dingen gaat veranderen, en dat is niet nodig zegt hij.

En het is niet dat ik meer power wil ofzo. Is me goed zo. Maar hij mag me niet meer warm lopen...
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Powercommander 5 installeren

Bericht door yamahakoppel »

Met de powerbox van mcg kunnen ze de de inspuiting regelen van de lage midden en hoge toeren staan 3 regel schroefjes op
ik rij zo al 6 jaar rond Met heel wat km's en ik vond dat hem behoorlijk beter ging na de box te plaatsen :) spijtig dat je dat verschil maar een paar dagen voelt, alles went spijtig genoeg. kost minder dan een PC of een andere regeling
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 646
Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 15:37
Locatie: Peer
Contacteer:

Re: Powercommander 5 installeren

Bericht door Kev006 »

yamahakoppel schreef:Met de powerbox van mcg kunnen ze de de inspuiting regelen van de lage midden en hoge toeren staan 3 regel schroefjes op
ik rij zo al 6 jaar rond Met heel wat km's en ik vond dat hem behoorlijk beter ging na de box te plaatsen :) spijtig dat je dat verschil maar een paar dagen voelt, alles went spijtig genoeg. kost minder dan een PC of een andere regeling
jij hebt die ook van MCG dan ?
Dan hoop ik dat daarmee het probleem van warm lopen opgelost is... Maar ze gingen de thermostaat ook controleren voor de zekerheid
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Powercommander 5 installeren

Bericht door yamahakoppel »

ik heb die van MCG ook ja
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
bartjer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 04 jan, 2016 22:55

Re: Powercommander 5 installeren

Bericht door bartjer »

Ik ga even verder in dit topic als dat mag :D .

Heb een raptor uit 2010 met leovince x3 demper er op.
Krijg nu af en toe een oranje motorlampje en dat wil ik graag weg hebben.

Probleem is blijkbaar dat deze warm loopt door geen goede afstelling?
De oplossing daarvoor is volgens dit forum een Powercommander of een powerbox.

Nu lees ik ook slechte ervaringen met de powercommander's maar lees ik alleen maar goede ervaringen met de powerbox van MCG. Ik neem aan dat dit een zelfgemaakte is van MCG racing te Maaseik?
Ik heb al wat gezocht via Youtube, dit forum en google maar wordt er niets wijzer van.
Nergens staat een vergelijking met meerdere systemen hierover, of eventuele alternatieven.

Dus iemand die mij de bomen in het bos weer kan laten zien? :oops:
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Powercommander 5 installeren

Bericht door Jason McCoy »

Powercommander zijn prima. Goed af te stellen etc. Er is in het verleden een batch geweest die niet goed waren. Diverse forum leden oa. ik hadden die. Op het moment zijn ze eigenlijk goewoon goed.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Powercommander 5 installeren

Bericht door Jazzy »

bartjer schreef:Nu lees ik ook slechte ervaringen met de powercommander's maar lees ik alleen maar goede ervaringen met de powerbox van MCG.
Is die PowerBox niet gewoon een statische fuel controller die de inspuiting kan vergroten in een aantal vaste gebieden?

Ik weet niet wat voor slechte ervaringen je leest over de PowerCommander maar zo goed als de hele wereld gebruikt deze, niet alleen op quads maar ook motoren en wat niet meer. Eén van de verschillen is dat een PowerCommander de inspuiting ook kan verminderen als dat nodig is, zo'n statische feul controller kan alleen extra doen. Al met al kun je met een PowerCommander dus een veel beter resultaat halen, met name als je hem perfect zet met autotune of op de testbank.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
bartjer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 04 jan, 2016 22:55

Re: Powercommander 5 installeren

Bericht door bartjer »

Dank voor de reactie, heren.

De slechte ervaring had ik hier in dit topic gelezen:
Jason McCoy schreef:Ik zou zeggen verdiep je er eens goed in. Zelf maps laden is leuk maar de beste afstelling krijg je toch op een testbank.
Als ik zelf nu moest kiezen na de ervaringen met de Powercommander dan zou ik voor iets anders kiezen
Maar dit is er dus 1 van de slechte batch geweest aangezien 'Jason McCoy' hierboven gereageerd heeft.

Maar met de pc5 is het gewoon aansluiten, usb aan de pc, de goed map inladen en gas er op?

Over de powerbox van MCG kan ik helaas niet veel informatie vinden. Ook op de site van MCG niet.
Las in dit topic dat 'Yamahakoppel' er een heeft maar verder nergens een prijs of gedetailleerde ervaringen zien voorbij komen.

Ben ook benieuwd naar een eventueel (goedkoper) alternatief.
Powercommander zit rond de 400 euro (waar kan ik hem trouwens het beste bestellen mocht het toch de pc worden?),
op zich heb ik er dat voor over maar als er een goedkoper EN even goed/beter alternatief is, is dat natuurlijk ook welkom. :)
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Powercommander 5 installeren

Bericht door Jason McCoy »

Klopt. Er is een serie geweest welke na ca. 1 jaar kapot gingen. Overigens heeft Dynojet die voor zover i weet ook allemaal kosteloos vervangen.

Een pcv kun je een map inladen welke het meeste lijkt op jou setup maar dat betekend niet dat je quad dan ook meteen goed staat afgesteld. De beste resultaten haal je door hem te laten afstellen op een testbank.
Voordeel van PCV is dat je hem keer op keer kunt aanpassen. Ik zie bij ons in de club gasten die blijven wisselen qua uitlaat en qua kleppen en cilinderinhoud. Dan is het wel lekker als je even op de testbank kunt en je dan weer zeker weet dat je blok niet in pijn draait omdat de boel te heet word.

Inmiddels rij ik zelf ook weer met powercommander op mn Renegade. Gaat perfect
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie