Tuning zonder testbank mogelijk?

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 apr, 2012 13:28

Re: Tuning zonder testbank mogelijk?

Bericht door Yamaha700R »

tjobbie schreef:Als je er niet zo veel verstand van hebt lijkt me het beste om de quad gewoon te banken en dan zoals al gezegd 2 veschillende mappen inladen voor verschillende omstandigheden.
Autotune werkt zeker wel en kan zoals Jazzy zegt 20% per keer aanpassen, maar de ervaring leert dat de autotune je mapping ook aardig om zeep kan helpen als je het de vrije gang laat gaan en alle aanpassingen blindelings accepteerd.

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Ik ga dan wel voor de monsterbox hoop wel datie goed werkt
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 apr, 2012 13:28

Re: Tuning zonder testbank mogelijk?

Bericht door Yamaha700R »

tjobbie schreef:
Yamaha700R schreef: Bij auto tune kan pas je em de eerste x 100 procent aan en de 2 e x gwn 15 procent maar de auto tune komt er beter in de buurt dan de powerbook vind je niet en auto tune sluit je na de eerste x misschien 3 x in de week aan als je vaak op de quad zit dan kan je ff kijken hoe en wat hij wilt aanpassen de auto tune is in het geval van de powerbox denk ik betrouwbaarder
volgens mij weet je niet echt waar je over praat wel?
Ik wil niet zeker minderwaardig doen en je moet helemaal zelf weten maar ik zou eerst is gedegen onderzoek doen wat alles inhoud vooraleer je zulke antwoorden geeft.
Luister beter naar wat de mensen je voor advies willen geven. :wink:

@Adrjuh: je hebt helemaal gelijk, MAAR met een paar plussen en minnen indrukken kun je een stuk minder snel verneuken als met eigen mappen+ autotune, en btw. ik zou helemaal niet aan de +/- knoppen komen. plug ertussen en meestal staat ie al aardig in de richting. als je echt gaat tunen kom je er niet onderuit maar voor een simpel uitlaatje met evt. filtertje is dit toch veruit de goedkoopste en aardige oplossing.(lijkt mij teminste)
maar nogmaals z,n eigen keuze.
Ik persoon vind gewoon als iemand er weinig verstand van hebt moet je het of laten doen of niet aan beginnen, of gedegen onderzoek doen.
blokkie is zo in de soep gedraaid als je de verkeerde instellingen maakt.
Ik heb er in ieder geval genoeg over gezegd..
Dyno kaatsheuvel heeft gezegt dat pc5 en de auto tune de beste oplossing was maar ik ga wel voor de powerbox
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Tuning zonder testbank mogelijk?

Bericht door tjobbie »

Is ook, Alleen in combinatie met een dyno sessie.

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Tuning zonder testbank mogelijk?

Bericht door Ardjuh »

tjobbie schreef:Is ook, Alleen in combinatie met een dyno sessie.

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Jup... gevalletje van "wij van wc eend, raden WC eend aan..." :lol:
No Can't Do!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Tuning zonder testbank mogelijk?

Bericht door Jason McCoy »

Ardjuh schreef:
tjobbie schreef:Is ook, Alleen in combinatie met een dyno sessie.

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Jup... gevalletje van "wij van wc eend, raden WC eend aan..." :lol:

Dat ga ik morge proberen, m,aar ik twijfel of mn quad daarop loopt hoor
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Tuning zonder testbank mogelijk?

Bericht door yamahakoppel »

Kun je goed de randen van uw velgen mee doen :lol:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 apr, 2012 13:28

Re: Tuning zonder testbank mogelijk?

Bericht door Yamaha700R »

Welke piston verhouding is goed voor de raptor 700 geen tuning ofzo maar gwn een standaard piston

Ps kan ik deze monsterbox gewoon aansluiten op leovince x3 ?

http://www.ebay.com/itm/Yamaha-Raptor-7 ... e2&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Tuning zonder testbank mogelijk?

Bericht door tjobbie »

Yamaha700R schreef:Welke piston verhouding is goed voor de raptor 700 geen tuning ofzo maar gwn een standaard piston

Ps kan ik deze monsterbox gewoon aansluiten op leovince x3 ?

http://www.ebay.com/itm/Yamaha-Raptor-7 ... e2&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen probleem, Tis toch zeker wel een complete uitlaat he, geen slipon?

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 apr, 2012 13:28

Re: Tuning zonder testbank mogelijk?

Bericht door Yamaha700R »

tjobbie schreef:
Yamaha700R schreef:Welke piston verhouding is goed voor de raptor 700 geen tuning ofzo maar gwn een standaard piston

Ps kan ik deze monsterbox gewoon aansluiten op leovince x3 ?

http://www.ebay.com/itm/Yamaha-Raptor-7 ... e2&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen probleem, Tis toch zeker wel een complete uitlaat he, geen slipon?

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Alleen de eind demper is dat een probleem anders koop ik de voorbocht ook der bij of van een andere merk want veel leveranciers verkopen de einddemper alleen
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Tuning zonder testbank mogelijk?

Bericht door yamahakoppel »

Beter een volledige lijn kopen geeft meestal toch meer vermogen winst
De meeste merken hebben slipons en volledige lijnen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Tuning zonder testbank mogelijk?

Bericht door tjobbie »

yamahakoppel schreef:Beter een volledige lijn kopen geeft meestal toch meer vermogen winst
De meeste merken hebben slipons en volledige lijnen
exact, koop gewoon een voorbocht erbij en een k&n filter of eender merk en je hebt er nog profijt van ook, ander is het zonde van het geld wat je eraan spendeert.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 apr, 2012 13:28

Re: Tuning zonder testbank mogelijk?

Bericht door Yamaha700R »

tjobbie schreef:
yamahakoppel schreef:Beter een volledige lijn kopen geeft meestal toch meer vermogen winst
De meeste merken hebben slipons en volledige lijnen
exact, koop gewoon een voorbocht erbij en een k&n filter of eender merk en je hebt er nog profijt van ook, ander is het zonde van het geld wat je eraan spendeert.
Welke voorbocht van welke merk raden jullie aan en als ik denk ik die k n filer derop zet denk dat me quad sneller na de klote gaat wel tof dat jullie me helpen onlangs deze vragen
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Tuning zonder testbank mogelijk?

Bericht door yamahakoppel »

Volledige lijn van leovinci of een acropovic is toch 1 van de betere voor een raptor 700
K&N filter ben ik ook niet echt voor je krijgt meer lucht maar ook meer vuil binnen zelfs met een outerwear
een twinair of Mouse filter en die in geolied Vind ik het beste en dan een powerbox of powercommander voor de afstelling
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Tuning zonder testbank mogelijk?

Bericht door Jason McCoy »

Dan moet je ook niet vergeten de aansluiting in het huis aan te passen. De hoeveelheid lucht die je binnenkrijgt is net zoveel als dr naar binnen kan. Dan wil je je quad niet laten ademen door een rietje natuurlijk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Tuning zonder testbank mogelijk?

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:Dan moet je ook niet vergeten de aansluiting in het huis aan te passen. De hoeveelheid lucht die je binnenkrijgt is net zoveel als dr naar binnen kan. Dan wil je je quad niet laten ademen door een rietje natuurlijk
Als je veel in stof rijd kun je beter niet alles open houden, dus K&N filter deksel erin...

Yoshimura lijn doet het meest onderin en midden gebied... en geeft leuk geluid :D


Maar denk dat het het beste is dat je er vanaf blijft, dan blijft ding langste heel! :lol:
No Can't Do!
Plaats reactie