Tuning zonder testbank mogelijk?
-
- Quadrider
- Berichten: 331
- Lid geworden op: vr 15 okt, 2010 10:14
- Locatie: Zuid Holland
Re: Tuning zonder testbank mogelijk?
Ik reed toen toch ook met een leo en pc met 3 knoppen ard, hebben we ook een map gedownload en die gedraaid ( zonder testbank ) en liep hard!! Dus is wel mogelijk
alleen ja fijn tunen das lastigg dan
alleen ja fijn tunen das lastigg dan
Honda TRX450r MX #11
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Product
www.donutracing.webs.com
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Product
www.donutracing.webs.com
Re: Tuning zonder testbank mogelijk?
Ik heb dat ook zo gedaan, dubbele uitlaat, grote inlaat en PC3 er op en dan gewoon een map gebruiken die er een beetje op lijkt. Merkte een enorm verschil natuurlijk want de quad was veel sneller.
Daarna heb ik hem op de testbank af laten stellen en dat had geen effect op het topvermogen maar wel op het rijgedrag. Hij trok nu veel soepeler weg vanuit lage toeren. Vond het die 150 euro wel waard, zeker als je het afzet tegen de andere kosten. Als ik het nu opnieuw zou doen had ik voor een PC5 met autotune gekozen.
Daarna heb ik hem op de testbank af laten stellen en dat had geen effect op het topvermogen maar wel op het rijgedrag. Hij trok nu veel soepeler weg vanuit lage toeren. Vond het die 150 euro wel waard, zeker als je het afzet tegen de andere kosten. Als ik het nu opnieuw zou doen had ik voor een PC5 met autotune gekozen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do 26 apr, 2012 13:28
Re: Tuning zonder testbank mogelijk?
Ja maar ik weet nog niet precies oftie dan goed staat als ik een goedkoper mod koop aan gezien ik er nog niet veel van af weet en de auto tune alles automatisch afsteltArdjuh schreef:Als je gewoon zo'n goedkoper simpel ding koopt ipv PCV, dan kun je met 3 knoppen en zonder laptop hem bij regelen. Standaard settings worden vaak gegeven of is op internet wel te vinden.
Onthoud wel PCV + autotune doet NIKS vanzelf, je moet het altijd eerst zelf door voeren... dus met een laptop erbij kijken wat de autotune suggereerd en dan de map bij laten stellen.
+ autotuner moet in de uitlaat gelast worden, of in de kop van het blok geboord... Is geen plug and play werk dus.
@tjobbie, is een temperatuurs meter die in je inlaat zit...? bij mij weten kan die ook alleen de temperatuur / temperatuur van het blok compenseren (automatisch). Temperatuur sensor van het blok is voor de "automatische shoke".
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Tuning zonder testbank mogelijk?
Nope, temp meter in het luchtfilterhuis is wel degelijk om temperatuur verschillen te compenseren.Ardjuh schreef:
@tjobbie, is een temperatuurs meter die in je inlaat zit...? bij mij weten kan die ook alleen de temperatuur / temperatuur van het blok compenseren (automatisch). Temperatuur sensor van het blok is voor de "automatische shoke".
@Yamaha700 is geen tempmeter maar een o2 meter.(lambda meter)
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do 26 apr, 2012 13:28
Re: Tuning zonder testbank mogelijk?
Als de auto tune gelast moet worden dan is dat wel een klus want als je em op je voorbocht last kan je jouw voorbocht niet meer uit de quad halen of alle bedrading weer deruit halen want de quad is voor cross bestemd maar weet niet of de auto tune dan lang mee gaat over die stenentjobbie schreef:Nope, temp meter in het luchtfilterhuis is wel degelijk om temperatuur verschillen te compenseren.Ardjuh schreef:
@tjobbie, is een temperatuurs meter die in je inlaat zit...? bij mij weten kan die ook alleen de temperatuur / temperatuur van het blok compenseren (automatisch). Temperatuur sensor van het blok is voor de "automatische shoke".
@Yamaha700 is geen tempmeter maar een o2 meter.(lambda meter)
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Tuning zonder testbank mogelijk?
Ik had de PCV + autotune onder mijn luchtfilterdeksel gemonteerd. Heeft mijn gebruik met de quad beter doorstaan als de heleYamaha700R schreef:Als de auto tune gelast moet worden dan is dat wel een klus want als je em op je voorbocht last kan je jouw voorbocht niet meer uit de quad halen of alle bedrading weer deruit halen want de quad is voor cross bestemd maar weet niet of de auto tune dan lang mee gaat over die stenentjobbie schreef:Nope, temp meter in het luchtfilterhuis is wel degelijk om temperatuur verschillen te compenseren.Ardjuh schreef:
@tjobbie, is een temperatuurs meter die in je inlaat zit...? bij mij weten kan die ook alleen de temperatuur / temperatuur van het blok compenseren (automatisch). Temperatuur sensor van het blok is voor de "automatische shoke".
@Yamaha700 is geen tempmeter maar een o2 meter.(lambda meter)
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
quad zelf! En ik had hem eerst ruim na de voorbocht erin zitten, demonteren geen probleem.
@tjobbie,
Bedoelde ik eigenlijk, maar dus niet je de hoeveelheid zuurstof in de lucht/hoogte dus, dakar hadden ze er speciaal wat voor gebouwd..
No Can't Do!
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Tuning zonder testbank mogelijk?
de Raptor 700 heeft een iat sensor en een map sensor dus ook voor hoogte berekening dus dan vraag ik me af wat ze erbij gebouwd hebben? zal dit niet gewoon een pcv met o2 sensor zijn geweest?Ardjuh schreef: @tjobbie,
Bedoelde ik eigenlijk, maar dus niet je de hoeveelheid zuurstof in de lucht/hoogte dus, dakar hadden ze er speciaal wat voor gebouwd..
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Tuning zonder testbank mogelijk?
iat = intake air temperature, heeft niks te maken met O2 gehalte in de luchttjobbie schreef:de Raptor 700 heeft een iat sensor en een map sensor dus ook voor hoogte berekening dus dan vraag ik me af wat ze erbij gebouwd hebben? zal dit niet gewoon een pcv met o2 sensor zijn geweest?Ardjuh schreef: @tjobbie,
Bedoelde ik eigenlijk, maar dus niet je de hoeveelheid zuurstof in de lucht/hoogte dus, dakar hadden ze er speciaal wat voor gebouwd..
Ze zeiden jammer genoeg niet specifiek wat het was, weet dat er bij de ktm 990 lambda sensors in zitten en de computer heeft een gebied gekregen waarin die mag bij regelen wanneer nodig. Hierdoor kun je hoogtes enzo compenseren...
Gok zelf dat ze er gewoon een map switcher op gezet hebben.... of is er manier om de auto tuner tijdens het rijden bij te laten stellen dan?
No Can't Do!
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Tuning zonder testbank mogelijk?
Ik weet wat iat is weet jij ook wat een map sensor is?
Manifold absolute pressure. Oftewel lucht druk meter voor compensatie van hoogte/weer verschillen.
en deze zit ook op een raptor
Autotune regelt idd. On the fly bij tijdens het rijden maar niet verder als het percentage wat je hebt opgegeven. Wil je meer, dan zul de de trims moeten accepteren, worden de opgeslagen waardes weggeschreven naar de map en de trims gereset.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Manifold absolute pressure. Oftewel lucht druk meter voor compensatie van hoogte/weer verschillen.
en deze zit ook op een raptor
Autotune regelt idd. On the fly bij tijdens het rijden maar niet verder als het percentage wat je hebt opgegeven. Wil je meer, dan zul de de trims moeten accepteren, worden de opgeslagen waardes weggeschreven naar de map en de trims gereset.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do 26 apr, 2012 13:28
Re: Tuning zonder testbank mogelijk?
ik ken jullie niet eens volgen jullie praten met zulke gekke woorden :Otjobbie schreef:Ik weet wat iat is weet jij ook wat een map sensor is?
Manifold absolute pressure. Oftewel lucht druk meter voor compensatie van hoogte/weer verschillen.
en deze zit ook op een raptor
Autotune regelt idd. On the fly bij tijdens het rijden maar niet verder als het percentage wat je hebt opgegeven. Wil je meer, dan zul de de trims moeten accepteren, worden de opgeslagen waardes weggeschreven naar de map en de trims gereset.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Tuning zonder testbank mogelijk?
Haha sorry, back ontopic.
Koop gewoon een powerbox van een bekend merk als monster of dmc of wat dan ook. Knal die ertussen en knallen maar. goedkoop en voor alleen een uitlaat en evt. Filter meer als goed.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Koop gewoon een powerbox van een bekend merk als monster of dmc of wat dan ook. Knal die ertussen en knallen maar. goedkoop en voor alleen een uitlaat en evt. Filter meer als goed.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do 26 apr, 2012 13:28
Re: Tuning zonder testbank mogelijk?
Ja maar tjobbie hoe weet je dan wanneer de quad goed is afgesteld ? Je ken 10 x op + en - drukken maar dan weet je nog niet ofte goed afgesteld is of niettjobbie schreef:Haha sorry, back ontopic.
Koop gewoon een powerbox van een bekend merk als monster of dmc of wat dan ook. Knal die ertussen en knallen maar. goedkoop en voor alleen een uitlaat en evt. Filter meer als goed.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Tuning zonder testbank mogelijk?
Kun je horen en "voelen", auto tuner geld min of meer ook zelfde voor, kun je ook niet zijn eigen gang zomaar laten gaan!Yamaha700R schreef:Ja maar tjobbie hoe weet je dan wanneer de quad goed is afgesteld ? Je ken 10 x op + en - drukken maar dan weet je nog niet ofte goed afgesteld is of niettjobbie schreef:Haha sorry, back ontopic.
Koop gewoon een powerbox van een bekend merk als monster of dmc of wat dan ook. Knal die ertussen en knallen maar. goedkoop en voor alleen een uitlaat en evt. Filter meer als goed.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
No Can't Do!
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do 26 apr, 2012 13:28
Re: Tuning zonder testbank mogelijk?
Bij auto tune kan pas je em de eerste x 100 procent aan en de 2 e x gwn 15 procent maar de auto tune komt er beter in de buurt dan de powerbook vind je niet en auto tune sluit je na de eerste x misschien 3 x in de week aan als je vaak op de quad zit dan kan je ff kijken hoe en wat hij wilt aanpassen de auto tune is in het geval van de powerbox denk ik betrouwbaarderArdjuh schreef:Kun je horen en "voelen", auto tuner geld min of meer ook zelfde voor, kun je ook niet zijn eigen gang zomaar laten gaan!Yamaha700R schreef:Ja maar tjobbie hoe weet je dan wanneer de quad goed is afgesteld ? Je ken 10 x op + en - drukken maar dan weet je nog niet ofte goed afgesteld is of niettjobbie schreef:Haha sorry, back ontopic.
Koop gewoon een powerbox van een bekend merk als monster of dmc of wat dan ook. Knal die ertussen en knallen maar. goedkoop en voor alleen een uitlaat en evt. Filter meer als goed.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Tuning zonder testbank mogelijk?
volgens mij weet je niet echt waar je over praat wel?Yamaha700R schreef: Bij auto tune kan pas je em de eerste x 100 procent aan en de 2 e x gwn 15 procent maar de auto tune komt er beter in de buurt dan de powerbook vind je niet en auto tune sluit je na de eerste x misschien 3 x in de week aan als je vaak op de quad zit dan kan je ff kijken hoe en wat hij wilt aanpassen de auto tune is in het geval van de powerbox denk ik betrouwbaarder
Ik wil niet zeker minderwaardig doen en je moet helemaal zelf weten maar ik zou eerst is gedegen onderzoek doen wat alles inhoud vooraleer je zulke antwoorden geeft.
Luister beter naar wat de mensen je voor advies willen geven.
@Adrjuh: je hebt helemaal gelijk, MAAR met een paar plussen en minnen indrukken kun je een stuk minder snel verneuken als met eigen mappen+ autotune, en btw. ik zou helemaal niet aan de +/- knoppen komen. plug ertussen en meestal staat ie al aardig in de richting. als je echt gaat tunen kom je er niet onderuit maar voor een simpel uitlaatje met evt. filtertje is dit toch veruit de goedkoopste en aardige oplossing.(lijkt mij teminste)
maar nogmaals z,n eigen keuze.
Ik persoon vind gewoon als iemand er weinig verstand van hebt moet je het of laten doen of niet aan beginnen, of gedegen onderzoek doen.
blokkie is zo in de soep gedraaid als je de verkeerde instellingen maakt.
Ik heb er in ieder geval genoeg over gezegd..
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves