Rijtemperatuur

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
David0919
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 47
Lid geworden op: di 04 nov, 2014 23:45

Re: Rijtemperatuur

Bericht door David0919 »

Maar even ontopic, is het normaal?

Kan dan natuurlijk zo zijn dat m'n sensor verrot is..
Shineray Stixe 250
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Rijtemperatuur

Bericht door AC67 »

ik denk dat die dingen niet zo duur zijn dus uitwisselen is misschien een goed idee.Weet je in ieder geval dat die werkt,misschien kan je dan meteen de koelvloeistof vervangen.daar word een quad over het algemeen wel vrolijk van en is vaak van positieve invloed op de temparatuur.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Rijtemperatuur

Bericht door Paul Snip »

Volgens mij hoor je die temperatuur ook niet te meten in de radiatorslang maar in de cilinderkop. Door de onderste slang gaat water dat al is afgekoeld door de radiator. Dus deze meting zal altijd lager uitvallen. Door de bovenste slang gaat pas warm water op het moment dat de thermostaat opent. Ik denk dat je meting dus niet echt betrouwbaar is.

Als ie niet gaat koken, en hij loopt verder goed, dan zou ik me er niet druk om maken.
lexjeweetwel
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 241
Lid geworden op: za 13 dec, 2008 20:56
Locatie: MWB

Re: Rijtemperatuur

Bericht door lexjeweetwel »

Mijn sensor zat boven het bagagerek net onder de radiateur die ik boven op geplaatst had, hoezo laag in temperatuur??
XMR 1000
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Rijtemperatuur

Bericht door Paul Snip »

Standaard wordt de temperatuur eigenlijk nooit gemeten in de radiatorslangen. Zeker de uitgaande slang van de radiateur zal altijd een lagere waarde geven. Anders zou de radiateur immers niet werken. De slang naar de radiateur toe moet wel een redelijke waarde opleveren, mits de thermostaat geopend is.

De daadwerkelijke motortemperatuur meet je het beste in de cilinderkop. En die zou tussen de 80 en 100 graden moeten liggen.
David0919
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 47
Lid geworden op: di 04 nov, 2014 23:45

Re: Rijtemperatuur

Bericht door David0919 »

Hij zal vast meten in de cilinderkop, maar nu hoorde ik dat het voor kleine motortjes normaal is.
Sommige lopen blijkbaar zelfs op 55 graden (Dat is weinig...)

Ohja en met rijwind komt hij niet boven de 64 graden op het moment, lekker!
Shineray Stixe 250
Plaats reactie