Kilometer stand yamaha raptor 700

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Plaats reactie
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Kilometer stand yamaha raptor 700

Bericht door ferdi »

Hallo ik wil binnenkort een yamaha raptor kopen en het moet dan een 700 worden.
Kan iemand mij vertellen hoeveel kilometers veel, weinig, of normaal zijn bij een 700?

Ik zie ze namelijk regelmatig staan met 10.000km op de teller staan, is dat veel of weinig?
En heeft hij dan al een revisie nodig of had hij dat al moeten hebben?
Ik praat dan over quads die alleen asfalt wegen hebben gezien geen cross quad met kenteken...

Daar komt nog bij dat een km stand van een raptor met een eigen vaste teller wel kan kloppen maar een met een losse trailtech teller of ander merk kan natuurlijk ook pas na bijvoorbeeld 5000km gemonteerd zijn...

Ik ben anders bang dat ik er een koop met teveel kilometers die na een zomer al toe is aan een complete revisie...
Bij mij in de buurt staan ze regelmatig bij een motorzaak en daar word altijd gezegd dat ze goed zijn maar dat kunnen ze helemaal niet zeggen want ze importeren alles uit Engeland van motor tot quad...

Mvg ferdi
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Kilometer stand yamaha raptor 700

Bericht door yamahakoppel »

hangt er allemaal vanaf, ik ken er die hun motor na 5000km stuk rijden en andere doen er 30.000 km mee voor ze nog maar een piston vervangen :) zoals ik. ik heb er nu een 43.000km op zitten in totaal, er zijn er hier nog met veel km's heb hier al verhalen gelezen van 50à60.000km met om de 10.000km een andere piston

als de quad er vanbuiten al mooi uit ziet dan weet je ook al dat hem met respect behandeld is tenzij hem pas volledig opgemaakt is of andere kappenset heeft maar als hem nog originele verf en kappenset heeft en er voor de rest al proper uit ziet dan ben je al voor 60% zeker dat je een goede deal doet
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Kilometer stand yamaha raptor 700

Bericht door Yair »

Hoe weet je dat je over alleen asphalt quads praat en geen cross quads met kenteken?
_____________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Kilometer stand yamaha raptor 700

Bericht door yamahakoppel »

is altijd moeilijk om te weten maar cross quads hebben toch meestal de typische slijtage plekken van cross botten die langs het frame en kappen schuren, krassen op de kappen. onderdelen die bruin uit geslaan zijn van modder oke er zijn cross quads die er soms beter uit zien dan quads die enkel op de weg gereden hebben.
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Kilometer stand yamaha raptor 700

Bericht door ferdi »

Yair schreef:Hoe weet je dat je over alleen asphalt quads praat en geen cross quads met kenteken?
Tja zeker weten doe je natuurlijk nooit maar bij de motorzaak hier in de buurt staan quads te koop met straatbanden waar ik kan overduidelijk kan zien dat het een quad is geweest die voor off the road ritten of cross zijn gebruikt.

Zeker op plekken waar veel krassen zitten zijn ze overmatig veel ingespoten/gesmeerd met poets, zelfs zoveel dat ik het later aan mn stuur van mn auto had zitten hahaha

Maar aan bijvoorbeeld handkappen die onder de krassen zitten en veel krassen op de spatborden en de slijtplekken aan beide kanten van het frame van crosslaarzen.
Ook op plekken waar je slecht bij kan met schoonmaken zie ik nog zand/troep zitten wat normaal eigenlijk niet van asfalt wegen zouden kunnen komen...

Mvg ferdi
Plaats reactie