Beveiliging Tips

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
yamahagrizzly2018
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 10 dec, 2017 09:49

Beveiliging Tips

Bericht door yamahagrizzly2018 »

Goedemiddag allemaal,

Ik las hier al een topic over maar ik dacht start een nieuwe en dan heeft iedereen waaronder ik vernieuwde tips :D :D :D

Ik hoor graag van iedereen hoe hij/zij hun quad beveiligd quad sloten/alarm/verankering enz enz

Alle tips zijn welkom.

PS: zet vooral je woonplaats er niet bij er zullen hier vast mensen rond neuzen met verkeerde bedoelingen
louisraaijmakers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 20 feb, 2017 13:43

Re: Beveiliging Tips

Bericht door louisraaijmakers »

altijd binnen in de schuur, alarm erop en vast geankerd binnen. huis en schuur zijn al voorzien van camera systeem.

als er meer gereden word. alarm erop en schijfrem slot! binnen kort ook een track and trace systeem :crosser:
heb: Smc, Barossa 250 2004 project nl kent, Raptor 660 2002 nl kent
louisraaijmakers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 20 feb, 2017 13:43

Re: Beveiliging Tips

Bericht door louisraaijmakers »

altijd binnen in de schuur, alarm erop en vast geankerd binnen. huis en schuur zijn al voorzien van camera systeem.

als er meer gereden word. alarm erop en schijfrem slot! binnen kort ook een track and trace systeem :crosser:
heb: Smc, Barossa 250 2004 project nl kent, Raptor 660 2002 nl kent
yamahagrizzly2018
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 10 dec, 2017 09:49

Re: Beveiliging Tips

Bericht door yamahagrizzly2018 »

Ja heb jij evt een website waar je alarmen kan bekijken en ook dat ze het inbouwen. Kan echt niks vinden waar ze ook alarm inbouwen op je quad!

Waar doe je je slot doorheen? Gewoon door je achteras?
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Beveiliging Tips

Bericht door Jazzy »

Belangrijkste wat je kunt doen is een verzekering afsluiten met diefstaldekking. Als iemand je quad wil stelen dan lukt het ze toch wel, heb genoeg verhalen gehoord waarbij ze eerst een bus wegzetten die met opzet voor een duur geparkeerd was en daarna de quad meenemen.

Dat gezegd hebbende, ik heb mijn quad met een vrij lang ART4 gekeurd ketttingslot vast staan aan een muuranker. Op zich is dat laatste niet nodig voor de verzekering maar bij dit type quad kan ik geen schijfremslot gebruiken.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Beveiliging Tips

Bericht door Paul Snip »

De elektronische contactsleutel van Can-Am is al een mooie beveiliging. Ze kunnen de quad wel jatten dan maar ze kunnen er niks mee. Zodra hij als gestolen gemeld wordt krijg je er geen sleutel meer bij.

Ik ben meerdere keren op de grote quadmeeting in de Harz geweest. Tegenwoordig is daar beveiliging. Toen dat nog niet zo was werden de quads op bestelling gestolen. In 2008 bijna allemaal Yamaha Raptors en Grizzly's.
Overdag liepen er Oost Europese jochies rond met een capuchon over het hoofd. En de volgende ochten waren de quads weg.
De quads vastzetten was niet altijd afdoende. Ze worden 's nachts in een busje geladen en zijn voor de ochtend al in Polen.

De laatste keer dat ik er was is er ook een Can-Am gejat. (van buiten het terrein). Maar dat was een L uitvoering met een conventioneel contactslot.

Dus ik vertrouw voor een groot gedeelte op het contactslot. Ook als ik ergens tijdens een vakantie parkeer. 's Nachts en als de quad langer stil staat doe ik er nog een goed kettingslot aan. Bij voorkeur aan het wiel van mijn camper ofzo. Als ze daar mee beginnen te prutsen word ik waarschijnlijk wel wakker.
Iedow
Quadrider
Quadrider
Berichten: 400
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 17:41
Locatie: Drenthe

Re: Beveiliging Tips

Bericht door Iedow »

@Paul, ze stelen de dikste en duurste auto's... allemaal dik elektronische beveiligd... (denken ze) maar ondertussen! die digitale sleutel heeft totaal geen meerwaarde, die kraken ze zo, of zetten er een nieuwe in, en onderdelen kunnen ze altijd gebruiken. Ik zou er maar niet teveel op vertrouwen :D

Veder niet veel toetevoegen aan dit topic, meeste is wel verteld
Can-am outlander L 570 max
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Beveiliging Tips

Bericht door Paul Snip »

Alles is te kraken inderdaad. Maar het wordt er wel lastiger van. Bij de meeste quads is het een kwestie van een paar draadjes aan elkaar en gaan met die banaan. De Can-Am's met dess sleutel worden echt beduidend minder gestolen. Omdat ze ze inderdaad alleen maar voor onderdelen kunnen gebruiken. Zo'n ding jatten en dan weer aan de praat krijgen valt nog niet mee.
michelpet
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 243
Lid geworden op: wo 29 jun, 2016 21:12
Locatie: noord holland

Re: Beveiliging Tips

Bericht door michelpet »

ik kan me quad overal volgen en stilleggen de pest is als ze heb inladen heeft dat niet veel nut en de blauwe pet doet er ook niks mee daar zit het probleem.
grens dicht en kontrole anders werkt het niet. kut eu.
let niet op me taal ben woord blind aub.
yamahagrizzly2018
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 10 dec, 2017 09:49

Re: Beveiliging Tips

Bericht door yamahagrizzly2018 »

Kijk heel wat tips dank jullie wel.

Als ik straks me nieuwe grizzly heb staat hij thuis vast en zeker goed! Garage aan huis+2 honden +kettingslot+muuranker+schijfrem slot als dat op een grizzly kan. Owjah en als je het terrein oploopt sta je in het licht + het hek moet nog open. Ik woon wel afgelegen! Enige manier is dan nog een pistol meenemen :) Dan krijg je me auot sleutels erbij;) sws neem ik een diefstal verzekering alleen meestal keert die te weinig uit volgens mij.

Maar de keren dat je op visite bent of iets is dan een art 4 kettingslot aan een paal + schrijfremslot met alarm +(miss alarm op de quad) genoeg. :)

Iemand ervaring met alarm op een quad

Op electronische beveiliging zoals contact slot zou ik ook niet vertrouwen. Ken genoeg verhalen van auto's waarbij ze de duurste autos in 1 min weghalen zonder sleutel! laptop mee en singaal opvangen van de afstandbediening! Codes opvragen bij een mannetje bij de fabriek ga zo maar door! enz enz enz

De kruimeldief/junk ben ik niet bang die krijgen hem niet mee. Maar de georganiseerde Oostblok bende die komen uit eindelijk overal binnen en hebben niks te verliezen.

Welke eis stelt een verzekering voor het beveiligingen van je quad?
Laatst gewijzigd door yamahagrizzly2018 op di 09 jan, 2018 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
yamahagrizzly2018
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 10 dec, 2017 09:49

Re: Beveiliging Tips

Bericht door yamahagrizzly2018 »

Paul Snip schreef:De elektronische contactsleutel van Can-Am is al een mooie beveiliging. Ze kunnen de quad wel jatten dan maar ze kunnen er niks mee. Zodra hij als gestolen gemeld wordt krijg je er geen sleutel meer bij.

Ik ben meerdere keren op de grote quadmeeting in de Harz geweest. Tegenwoordig is daar beveiliging. Toen dat nog niet zo was werden de quads op bestelling gestolen. In 2008 bijna allemaal Yamaha Raptors en Grizzly's.
Overdag liepen er Oost Europese jochies rond met een capuchon over het hoofd. En de volgende ochten waren de quads weg.
De quads vastzetten was niet altijd afdoende. Ze worden 's nachts in een busje geladen en zijn voor de ochtend al in Polen.

De laatste keer dat ik er was is er ook een Can-Am gejat. (van buiten het terrein). Maar dat was een L uitvoering met een conventioneel contactslot.

Dus ik vertrouw voor een groot gedeelte op het contactslot. Ook als ik ergens tijdens een vakantie parkeer. 's Nachts en als de quad langer stil staat doe ik er nog een goed kettingslot aan. Bij voorkeur aan het wiel van mijn camper ofzo. Als ze daar mee beginnen te prutsen word ik waarschijnlijk wel wakker.
WTF gek, bizar ook he! En je kan er niks aan doen terwijl je ze zo kan aanwijzen wie ze gaan jatten!
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Beveiliging Tips

Bericht door Jazzy »

yamahagrizzly2018 schreef:Welke eis stelt een verzekering voor het beveiligingen van je quad?
Dat verschilt. Ik kan mijn quad niet binnen stallen dus heb gekozen voor een verzekering die diefstal dekt met alleen een ART4 slot. Andere maatschappijen dekken alleen als hij in een afgesloten ruimte staat, bijvoorbeeld. Kwestie van even je polisvoorwaarden opzoeken.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Iedow
Quadrider
Quadrider
Berichten: 400
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 17:41
Locatie: Drenthe

Re: Beveiliging Tips

Bericht door Iedow »

Een kennis van ons heeft ook een Grizzly 700 (nieuwe model met led etc) die kan hem niet voor diefstal verzekeren, verzekering gaf aan dat er geen stuurslot op zit het dus daarom niet ging! Let er ff op..
Can-am outlander L 570 max
yamahagrizzly2018
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 10 dec, 2017 09:49

Re: Beveiliging Tips

Bericht door yamahagrizzly2018 »

Iedow schreef:Een kennis van ons heeft ook een Grizzly 700 (nieuwe model met led etc) die kan hem niet voor diefstal verzekeren, verzekering gaf aan dat er geen stuurslot op zit het dus daarom niet ging! Let er ff op..
haha ongelooflijk he! Een stuurslot zegt helemaal niks quad/scooter/auto stuurslot is zo kapot! Maar dit is bij zijn verzekering neem ik aan? Want kan me niet voorstellen dat geen ene verzekering deze eis stelt over een stuurslot?

Mijn hele probleem is dat ik een nieuwe grizzly ga kopen maar moet wachten tot de zomer want dan ben ik verhuist en kan hij binnen staan. Bizar eigenlijk dat ik hem nu niet kan kopen omdat hij anders gepikt wordt voor de deur!
Iedow
Quadrider
Quadrider
Berichten: 400
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 17:41
Locatie: Drenthe

Re: Beveiliging Tips

Bericht door Iedow »

Hij heeft ook een splinternieuwe gekocht. Stuurslot is idd niks bijzonders... maar zal wel verzonnen zijn door een verzekeringsmedewerker uit het jaar 1890


Waar ga je jou grizzly kopen?
Can-am outlander L 570 max
Plaats reactie