Beveiliging Tips

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
yamahagrizzly2018
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 10 dec, 2017 09:49

Re: Beveiliging Tips

Bericht door yamahagrizzly2018 »

Haha precies. Helaas is het allemaal nodig je bent zoveel extra geld kwijt aan beveiliging en verzekering en tijd om hem op slot te zetten alleen maar omdat andere hem jatten.

Welke verzekering verzekerd hem nu wel? Want is nogal lastig om een geschikte verzekering te zoeken vind ik
yamahagrizzly2018
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 10 dec, 2017 09:49

Re: Beveiliging Tips

Bericht door yamahagrizzly2018 »

Even een off topic vraagje hoeveel KW/PK heeft een grizzly
louisraaijmakers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 20 feb, 2017 13:43

Re: Beveiliging Tips

Bericht door louisraaijmakers »

ohh we hebben trouwens ook een hond, maar goed als hij in huis staat is hij verzekerd bij de inboedel dus al met al zal t wel mee vallen.

alarm heb ik zelf inbouwd dat is een simpel alie express alarmpje met start onderbreking. dit heb ik puur gedaan om te verkomen als ik ergends op t teras zit dat er niemand op gaat zitten voor foto etc. dat ik het dan dan hoor. :roll:
heb: Smc, Barossa 250 2004 project nl kent, Raptor 660 2002 nl kent
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Beveiliging Tips

Bericht door Jazzy »

yamahagrizzly2018 schreef:Even een off topic vraagje hoeveel KW/PK heeft een grizzly
Een Grizzly 700 heeft 48 pk, evenveel als een Outlander 570. :)

Wat betreft buiten stallen, heb je wel eigen terrein zoals een achtertuin of carport? Want in dat geval zou je gewoon een ART4 kettingslot en een muur/grondanker kunnen gebruiken in combinatie met een verzekering met diefstaldekking.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
yamahagrizzly2018
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 10 dec, 2017 09:49

Re: Beveiliging Tips

Bericht door yamahagrizzly2018 »

Jazzy schreef:
yamahagrizzly2018 schreef:Even een off topic vraagje hoeveel KW/PK heeft een grizzly
Een Grizzly 700 heeft 48 pk, evenveel als een Outlander 570. :)

Wat betreft buiten stallen, heb je wel eigen terrein zoals een achtertuin of carport? Want in dat geval zou je gewoon een ART4 kettingslot en een muur/grondanker kunnen gebruiken in combinatie met een verzekering met diefstaldekking.
Bedankt voor je info.

van de zomer ga ik verhuizen en heb ik een garage aan mijn huis zitten. Dus als ze dan me quad willen moeten ze echt het huis in komen. Niet dat dat onmogelijk is zeker niet. Maar het is geen rijtjes huis dus vrijstaand( rond de 100 meter om me heen woont niemand)
yamahagrizzly2018
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 10 dec, 2017 09:49

Re: Beveiliging Tips

Bericht door yamahagrizzly2018 »

louisraaijmakers schreef:ohh we hebben trouwens ook een hond, maar goed als hij in huis staat is hij verzekerd bij de inboedel dus al met al zal t wel mee vallen.

alarm heb ik zelf inbouwd dat is een simpel alie express alarmpje met start onderbreking. dit heb ik puur gedaan om te verkomen als ik ergends op t teras zit dat er niemand op gaat zitten voor foto etc. dat ik het dan dan hoor. :roll:
Kan je wat meer info geven of desnoods PM over dat alarm? aub
yamahagrizzly2018
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 10 dec, 2017 09:49

Re: Beveiliging Tips

Bericht door yamahagrizzly2018 »

Waar doen jullie je kettingslot doorheen bij je quad om hem goed vast te zetten?
Gebruikersavatar
Hein
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 05 feb, 2012 14:39
Locatie: zuid oost brabant

Re: Beveiliging Tips

Bericht door Hein »

Geen drempel betekent makkelijk meenemen en veel diefstal en daarmee hogere premies. Van alle kanten beveiligen met alles wat mogelijk is heeft ook zijn grenzen. Maar is wel risico verkleinend. En overal posten wie je bent en waar je woont, wanneer en waar je gaat quadrijden wekt ook interesse van het dieven gilde. Beetje normaal beveiligen en niet teveel te koop lopen met wat je doet is toch wel een beetje te doen en als ze je machine echt willen hebben dan gaat ie vroeg of laat een keer mee. Richting verzekering zorgen dat je het voormekaar hebt en deal ermee zou ik zeggen.
CAN AM OUTLANDER 1000 XTp
louisraaijmakers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 20 feb, 2017 13:43

Re: Beveiliging Tips

Bericht door louisraaijmakers »

het is gewoon een simpel alarmpje wat ik ook in scooters in bouw.
dit is de link: https://www.aliexpress.com/item/Motorcy ... 0.0.4wREjS

werkt prima al 2 jaar in mijn Vespa en die staat nergens op een kettingslot, zo wel onbewaakt bij de supermarkt, school, etc. t maakt nu eenmaal een irritant geluid. en dat schrikt af en trekt mensen aan als hij afgaat.

omdat ik op mijn quad geen knipperlichten heb heb ik deze functie hier niet aangesloten. anders gaan de knipperlichten ook flikkeren als er mee bewogen word. en zit ook een afstand start functie op maar deze heb ik nog niet gebruikt.

de "afstandsbediening" heb ik trouwens wel open gemaakt en alle contacten dicht gekit zodat er minder kans is op water in de afstandsbediening.
heb: Smc, Barossa 250 2004 project nl kent, Raptor 660 2002 nl kent
yamahagrizzly2018
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 10 dec, 2017 09:49

Re: Beveiliging Tips

Bericht door yamahagrizzly2018 »

Bedankt voor de link.

Is het makkelijk aan te sluiten op een grizzly? Heb geen stroom schema van een grizzly.
Iedow
Quadrider
Quadrider
Berichten: 400
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 17:41
Locatie: Drenthe

Re: Beveiliging Tips

Bericht door Iedow »

Je koopt toch een nieuwe Grizzly, heb je dan niet paar tientjes over om een alarm in te laten bouwen? Of vraag het anders aan je dealer waar je hebt koopt of je er een schema bij kan krijgen, die kan hij zo uitdraaien.

Bij welke dealer haal jij die Grizzly?
Can-am outlander L 570 max
yamahagrizzly2018
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 10 dec, 2017 09:49

Re: Beveiliging Tips

Bericht door yamahagrizzly2018 »

Nou ik heb diverse dealers gesproken ze raden een alarm allemaal af omdat het allemaal storingen kan geven
Iedow
Quadrider
Quadrider
Berichten: 400
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 17:41
Locatie: Drenthe

Re: Beveiliging Tips

Bericht door Iedow »

yamahagrizzly2018 schreef:Nou ik heb diverse dealers gesproken ze raden een alarm allemaal af omdat het allemaal storingen kan geven
Welke dealers dan?
Can-am outlander L 570 max
yamahagrizzly2018
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 10 dec, 2017 09:49

Re: Beveiliging Tips

Bericht door yamahagrizzly2018 »

Pff dat weet ik niet precies wie ik meer gebeld had gewoon gegoogle waren er 2 in brabant en die ander weet ik niet eens waar die zaten. alle 3 konden ze het wel maar raadde he af ivm storingen zeker als je hem door de blubber wil trekken. Zei ook al met een motor heb je wel een alarm toch maar aangezien je daarmee niet door de blubber trek. Ze bouwen hem met alle liefde in daar niet van maar radden het wel af. Ze zeiden beter een andere verzekering zoeken. Heb nu unigarant gesproken en die konden hem voor circa 35 euro + diefstal verzekeren. Alleen zonder kenteken is het een kwestie van inschatting maken:)
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Beveiliging Tips

Bericht door yamahakoppel »

als je enkel de bewegings melding gebruikt van je alarm dan is het gewoon aansluiten op batterij, dit geeft weinig problemen bij vocht/modder maar als je start/stop met afstandsbediening en start onderbreking mee aansluit dan zit het volledig in je electrisch gedeelte en dan is het te begrijpen dat het problemen kan geven bij vocht/modder, extra electronica geeft extra problemen is normaal
ik ken er die cross rijden die gooien hun volledige kabelboom uit de quad en enkel de hoogs nodige dingen worden aangesloten minder prul is minder kans op problemen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie