Plakken van een stickerset
Plakken van een stickerset
ik ga hier even een methode uitleggen hoe je een stickerset kunt plakken als je het nog nooit gedaan hebt.
eerste stap:
de plastic zeer goed ontvetten, dit gaat met ruitenreiniger of ander ontvettingsmiddel. dit enkele keren doen zodat het zeker ontvet is.
wat je dan ook klaar zit is een emmer half vol water met 2 druppels dreft in, let op: niet meer dan 2 druppels!! en een spons.
tweede stap:
de aparte stickers er eens tegen houden, desnoods even met plakband vast plakken om te kijken naar het geheel en of alles klopt.
derde stap:
nu de eerste sticker plakken. als eerste maak je de plastic waar je het op gaat plakken vochtig. met een VOCHTIGE spons, niet zeik nat dus. hierna neem je de sticker, deze maak je warm met een haardroger of industriële droger. niet te warm uiteraard. hierdoor wordt deze soepel en kun je makkelijker corrigeren. wanneer je daarmee klaar bent pas je nog 1 maal de sticker. hierna trek je een stuk van de folie af en plak je de helft van de sticker. dat strijk je uit zodat alle bellen eruit zijn. dan ga je systematisch verder met de sticker tot hij volledig plakt. hierna druk je alle bellen en het water eruit. dan maak je hem nog een keer warm (niet TE warm!) en druk je alles nog een keer aan. en op naar de volgende!
waarom plastic nat maken met zeepsop?
omdat wanneer je dan de sticker verkeert plakt, je hem makkelijker eraf kan trekken of kunt corrigeren doordat hij een beetje vochtig is. als het opp. droog zou zijn, was de sticker verkloot.
zo doe je het voor elke sticker.
voornaamste tip: doe het rustig en beheerst!
succes!
eerste stap:
de plastic zeer goed ontvetten, dit gaat met ruitenreiniger of ander ontvettingsmiddel. dit enkele keren doen zodat het zeker ontvet is.
wat je dan ook klaar zit is een emmer half vol water met 2 druppels dreft in, let op: niet meer dan 2 druppels!! en een spons.
tweede stap:
de aparte stickers er eens tegen houden, desnoods even met plakband vast plakken om te kijken naar het geheel en of alles klopt.
derde stap:
nu de eerste sticker plakken. als eerste maak je de plastic waar je het op gaat plakken vochtig. met een VOCHTIGE spons, niet zeik nat dus. hierna neem je de sticker, deze maak je warm met een haardroger of industriële droger. niet te warm uiteraard. hierdoor wordt deze soepel en kun je makkelijker corrigeren. wanneer je daarmee klaar bent pas je nog 1 maal de sticker. hierna trek je een stuk van de folie af en plak je de helft van de sticker. dat strijk je uit zodat alle bellen eruit zijn. dan ga je systematisch verder met de sticker tot hij volledig plakt. hierna druk je alle bellen en het water eruit. dan maak je hem nog een keer warm (niet TE warm!) en druk je alles nog een keer aan. en op naar de volgende!
waarom plastic nat maken met zeepsop?
omdat wanneer je dan de sticker verkeert plakt, je hem makkelijker eraf kan trekken of kunt corrigeren doordat hij een beetje vochtig is. als het opp. droog zou zijn, was de sticker verkloot.
zo doe je het voor elke sticker.
voornaamste tip: doe het rustig en beheerst!
succes!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quadracer
- Contacteer:
Aanvulling Neem niet een spons met dreft maar een plantenspuit met een beetje zwitsal babyshampoo. Dat werkt het allerbeste. En dan om het vocht weg te wrijven een lapje rubber dat je als trekkertje kan gebruiken dus 7a 8mm dik of zo. Deze tips heb ik van iemand die professioneel doorzichtige lakbeschermingsfolie voor motoren en en auto's maakt.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
best ook geen Dreft gebruiken, dat is met alcohol in wat de lijm lichtjes oplost, beter eender welke zeep zonder alcohol of oplosmiddel in.
Hebben ze mij toch altijd verteld bij het tinten van mijn autoruiten.
Hebben ze mij toch altijd verteld bij het tinten van mijn autoruiten.
Kawasaki Brute Force 750i 4x4
27" Bear Claw
Dynojet-kit
FP-uitlaat
Moose Power Module
Warn 3.0ci
Garmin Quest
27" Bear Claw
Dynojet-kit
FP-uitlaat
Moose Power Module
Warn 3.0ci