<<< P8 onderaan nieuwe navigatie aanwinst >>> WARN 1.5ci winch (Z400) P7 REIGER R
-
- Quad Expert
- Berichten: 2352
- Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
- Locatie: das tezien wa weer da tis ;)
<<< P8 onderaan nieuwe navigatie aanwinst >>> WARN 1.5ci winch (Z400) P7 REIGER R
Er heeft hier blijkbaar nog nooit iemand een review over gemaakt, dus ik
voel me daar wel voor geroepen .
Het gaat hier dus over de WARN 1.5ci de eerste winch van Warn die enkel
ontworpen is voor het gebruik op sport quads en lichte ATV's. Aangezien
hij een vermogen heeft van bijna 700kilogram (kabel volledig afgerold),
dwz op de eerste laag van de trommel, moet dit ruim voldoende zijn om
welke sportquad dan ook uit het slijk te vissen.
De techniche details vindt ge in de onderstaande link.
http://www.warn.com/atv/winches/15_ci.shtml
Instalatie
Ik ga hier geen volledige beschrijving geven van hoe je dit het best moet
doen want daarvoor is het boekje wel geef ik jullie even mijn
ervaringen mee.
Op de onderstaande foto kan je dus zien dat hij aan de bovenste
bevestigingspunten van de bumper wordt vastgezet. Allemaal heel duidelijk
maar toch zat ik met iets verveeld. Achter de linker (dikste) bout geven ze
aan dat er één van de meegeleverde rondellen moet komen. Allemaal goed
en wel, maar de diameter klopt van geen kanten. De rondel is niet in staat
de volledige opening op te vullen, bijgevolg trekt hij schuin... Heb er dan maar
(naar mijn normen) een goeie tussen gezwierd en dus was dat
probleem ook opgelost. Maar ook zijn de bijgeleverde bouten iets te kort.
je kan niet volledig aan de nylon die voor het borg effect zorgt. Dus ook hier langere erin.
Nu hoor je mij niet klagen over de kwaliteit van de
meegeleverde producten want die zijn van onberispelijke kwaliteit!
Op deze foto ziet u de "contactor" die voor de sturing van de winch zorgt.
De "mini rocker" switch heb ik onder het hoogste punt van het stuur geplaatst
omdat ik zeker niet wil dat deze stuk gaat, moest de quad ooit op zen rug gaan.
En hier volgen nog enkele sfeerbeelden
Als laatst nog even de + en - punten op een rijtje:
+ punten
-pracht van een afwerking
-degelijke instructies (echt wel zelf makkelijk te instaleren)
-alles is in de kit erbij geleverd (buiten mijn 2 rondellen en schroeven
maarja dat is mijn oog voor detail )
-er zijn zelfs strips bijgeleverd voor de draden te bevestigen (heb ik van
heel men leven nog nooit gezien in een kit)
-kortom een pracht winch!
- punten
-het hendeltje dat voor de "freespooling" zorgt is in "winch-mode" niet
stabiel. Waarmee ik bedoel dat het er los opzit en tamelijk kan trillen
tijdenst het rijden. Ik vind dat wel een minpunt want trillingen is slijtage.
-warn doet het waarschijnlijk om het makkelijk te maken maar ze zetten
op ALLE kabels al de kopplstukken. Vele mensen vinden dit handig ik
vond het eerder een beperking omdat je dan alles trug moet losdoen
om het op de juiste afmetingen te maken.
-de bijgeleverde bouten zijn inch maten, ik persoonlijk vind da nie erg
heb zo een setje maar mss dat andere mensen daar wel een probleem
over maken. (beetje mengeling van metrisch en inch was het) kon het
niet goed volgen.
nu lijken de - punten meer dan de + punten maar das maar een gedacht
het is omdat ik de - punten heb uitgelegd; over het algemeen niets dan lof!
En als afsluiting hem even getest in de garage thuis aan het
plafond aan een haak vastgemaakt en inderdaad hij trekt hem los tot tegen
het plafond zonder noemenswaardig toerenverlies van de
motor. Dat belooft voor volgende week als we hem eens echt gaan
testen...
Ik hou jullie op de hoogte.
En hopelijk kan ik mss iemand wat verder helpen met deze review...
als der iemand vragen heeft ge moet da nie persé in pm sturen post da
hier gewoon onder ge kunt der iemand anders mss ook mee helpen
Greetz
Vincenzo
voel me daar wel voor geroepen .
Het gaat hier dus over de WARN 1.5ci de eerste winch van Warn die enkel
ontworpen is voor het gebruik op sport quads en lichte ATV's. Aangezien
hij een vermogen heeft van bijna 700kilogram (kabel volledig afgerold),
dwz op de eerste laag van de trommel, moet dit ruim voldoende zijn om
welke sportquad dan ook uit het slijk te vissen.
De techniche details vindt ge in de onderstaande link.
http://www.warn.com/atv/winches/15_ci.shtml
Instalatie
Ik ga hier geen volledige beschrijving geven van hoe je dit het best moet
doen want daarvoor is het boekje wel geef ik jullie even mijn
ervaringen mee.
Op de onderstaande foto kan je dus zien dat hij aan de bovenste
bevestigingspunten van de bumper wordt vastgezet. Allemaal heel duidelijk
maar toch zat ik met iets verveeld. Achter de linker (dikste) bout geven ze
aan dat er één van de meegeleverde rondellen moet komen. Allemaal goed
en wel, maar de diameter klopt van geen kanten. De rondel is niet in staat
de volledige opening op te vullen, bijgevolg trekt hij schuin... Heb er dan maar
(naar mijn normen) een goeie tussen gezwierd en dus was dat
probleem ook opgelost. Maar ook zijn de bijgeleverde bouten iets te kort.
je kan niet volledig aan de nylon die voor het borg effect zorgt. Dus ook hier langere erin.
Nu hoor je mij niet klagen over de kwaliteit van de
meegeleverde producten want die zijn van onberispelijke kwaliteit!
Op deze foto ziet u de "contactor" die voor de sturing van de winch zorgt.
De "mini rocker" switch heb ik onder het hoogste punt van het stuur geplaatst
omdat ik zeker niet wil dat deze stuk gaat, moest de quad ooit op zen rug gaan.
En hier volgen nog enkele sfeerbeelden
Als laatst nog even de + en - punten op een rijtje:
+ punten
-pracht van een afwerking
-degelijke instructies (echt wel zelf makkelijk te instaleren)
-alles is in de kit erbij geleverd (buiten mijn 2 rondellen en schroeven
maarja dat is mijn oog voor detail )
-er zijn zelfs strips bijgeleverd voor de draden te bevestigen (heb ik van
heel men leven nog nooit gezien in een kit)
-kortom een pracht winch!
- punten
-het hendeltje dat voor de "freespooling" zorgt is in "winch-mode" niet
stabiel. Waarmee ik bedoel dat het er los opzit en tamelijk kan trillen
tijdenst het rijden. Ik vind dat wel een minpunt want trillingen is slijtage.
-warn doet het waarschijnlijk om het makkelijk te maken maar ze zetten
op ALLE kabels al de kopplstukken. Vele mensen vinden dit handig ik
vond het eerder een beperking omdat je dan alles trug moet losdoen
om het op de juiste afmetingen te maken.
-de bijgeleverde bouten zijn inch maten, ik persoonlijk vind da nie erg
heb zo een setje maar mss dat andere mensen daar wel een probleem
over maken. (beetje mengeling van metrisch en inch was het) kon het
niet goed volgen.
nu lijken de - punten meer dan de + punten maar das maar een gedacht
het is omdat ik de - punten heb uitgelegd; over het algemeen niets dan lof!
En als afsluiting hem even getest in de garage thuis aan het
plafond aan een haak vastgemaakt en inderdaad hij trekt hem los tot tegen
het plafond zonder noemenswaardig toerenverlies van de
motor. Dat belooft voor volgende week als we hem eens echt gaan
testen...
Ik hou jullie op de hoogte.
En hopelijk kan ik mss iemand wat verder helpen met deze review...
als der iemand vragen heeft ge moet da nie persé in pm sturen post da
hier gewoon onder ge kunt der iemand anders mss ook mee helpen
Greetz
Vincenzo
Laatst gewijzigd door Vincenzo op wo 03 jan, 2007 21:47, 25 keer totaal gewijzigd.
-
- Quad Master
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
- Locatie: Oost Vlaanderen
ziet er goed uit he
wat ik je wel aanraadt is om die kabelrolletjes er bij te zetten,
als je vast zit, en je quad staat schuin tegenover de boom/paal
dan schuurt die kabel tegen je houder, met gevolg dat je schade oploopt
als je wat handig bent kan je zelfs een bumper plaatsen
(ik zal eens een foto posten van mijn vader zijn winch)
wat ik je wel aanraadt is om die kabelrolletjes er bij te zetten,
als je vast zit, en je quad staat schuin tegenover de boom/paal
dan schuurt die kabel tegen je houder, met gevolg dat je schade oploopt
als je wat handig bent kan je zelfs een bumper plaatsen
(ik zal eens een foto posten van mijn vader zijn winch)
-
- Quadracer
- Berichten: 1276
- Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
- Locatie: Bree-Tongerlo
ziet shik uit !
nu kunde al es met de 4x4's mee het terrein in
nu kunde al es met de 4x4's mee het terrein in
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
-
- Quadracer
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2005 16:42
- Locatie: holland
-
- Quadracer
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
- Locatie: limburg
ky vet
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 185
- Lid geworden op: wo 02 mar, 2005 13:25
- Locatie: Kester-Gooik
- Contacteer:
ziet er zeer mooi uit
mooi afgewerkt
en kan soms heel wat ergernis besparen
mooi afgewerkt
en kan soms heel wat ergernis besparen
<<RZR900XP2011>>
<<LT-R450 2006>>
<<TRX330R 1989>>
<<TRX250R 1989>>
<<ATC250R 1986>>
http://www.quadperformance.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of Quadperformance Racing Team
<<LT-R450 2006>>
<<TRX330R 1989>>
<<TRX250R 1989>>
<<ATC250R 1986>>
http://www.quadperformance.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of Quadperformance Racing Team