Goede quad voor een beginner?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
NoFear
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 09 jan, 2004 16:16
Locatie: Roosendaal

Goede quad voor een beginner?

Bericht door NoFear »

Hey, ik ben nieuw hier en heb nog geen quad. Ik heb ook helemaal geen verstand van quads, daarom ben ik ook op dit forum gekomen. Ik word in Juli pas 16 dus heb nog genoeg tijd om een goeie uit te zoeken. Kunnen jullie mij helpen met het zoeken naar een goeie quad? Ik zoek een niet te dure quad die nog aardig hard gaat. Ik heb geen idee waar ik er een kan kopen, hoe ik hem kan tunen, wat voor certificaat ik moet halen enz. Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen :D

Groetjes Mike
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

wat is je budget?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Neem gewoon een Blaster. Goedkoop en dat gaat wel een beetje vooruit
NoFear
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 09 jan, 2004 16:16
Locatie: Roosendaal

Bericht door NoFear »

Fré schreef:wat is je budget?
Niet zo veel :oops: . Ik werk tegenwoordig en heb nog niet zo veel. Tegen de tijd dat ik 16 ben hoop ik iets meer te hebben en ik kan wel wat geld lenen van me ouders. Ik denk dat ik rond de 2500 moet zitten. Dus dat word een tweedehandsje :P
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

als je er vanaf 16 mee de baan op wil moet je een 50cc kopen, en dat zou ik NIET doen... zeker als je kracht wil en tuningmogelijkheden.

als je dan bv een blaster (200cc) zou nemen, wat ik eigenlijk een logische stap zou vinden, kun je pas vanaf 18jaar op de openbare weg rijden met een nummerplaat, maar dan moet je wel zorgen dat je een quad koopt met PAPIEREN, deze papieren houden in: het gelijkvormigheidsattest etc... zodat je de quad in kan schrijven.

Maar.. wat ook bevestigt werd door erkens waar ik mijn quad gekocht heb, hij zei: als je je quad wil inschrijven, doe het dan nu. want we weten niet hoelang het nog gaat duren... dus daarom zou ik toch zeker een quad met papieren kopen, want die zullen sterk in waarde stijgen tegenover dezelfde quad zonder papieren, zal misschien rap 800euro schelen als je die gaat verkopen.

ik zou persoonlijk voor een blaster gaan, omdat dit een ZEER goede instapquad is, ik heb zelf een blaster gehad, een jaar. en ben er zeer tevreden over, en nooit stukken gehad. ik denk dat meerdere mensen mij kunnen steunen in deze keuze. je hebt eig een goede blaster voor 3000euro, soms minder. als je wil kan ik rondvragen naar een goede blaster met papieren tegen een mooie prijs.

als je meer info over de blaster wil vraag je het maar! en deze quad is ZEER goed te kietelen aan z'n pk's!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
NoFear
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 09 jan, 2004 16:16
Locatie: Roosendaal

Bericht door NoFear »

Toch graag wat info over die Blaster. Ik heb gelemaal geen verstand van cc's. Als ik een 50 cc neem hoe hard rijd ie dan? En kan ik hem niet opvoeren ofzo? Ik heb geen zin om tot mijn 18e te wachten. Ik heb nu paar keer op een quad gereden en ben er helemaal verslaafd aan :D . Ik zou het waarderen als je even voor me rond vraagt. Maar het is niet dat ik hem nu gelijk nodig heb. En heb je misschien nog goeie sites die me verder op weg kunnen helpen?
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Kijk eens op www.yamaha-motor.com
Een 50cc dat is echt BROl, gaat helegans nie vooruit, is goed voor kindertjens van 4jaar. Ik zou zeggen, koop jezelf een Blaster en een remorque, hang die achter de auto en ga naar de circuits :lol:

Link naar de Blaster:
http://www.yamaha-motor.com/products/un ... d=1&mid=47
NoFear
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 09 jan, 2004 16:16
Locatie: Roosendaal

Bericht door NoFear »

Die blaster ziet er mooi uit. Maar kan ik een 2ehandsje met 90 cc voor een redelijke prijs kopen? Maar als ik minder cc heb en ik wil hem sneller laten gaan. Kan ik hem dan echt niet opvoeren?
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

NoFear schreef:Toch graag wat info over die Blaster. Ik heb gelemaal geen verstand van cc's. Als ik een 50 cc neem hoe hard rijd ie dan? En kan ik hem niet opvoeren ofzo? Ik heb geen zin om tot mijn 18e te wachten. Ik heb nu paar keer op een quad gereden en ben er helemaal verslaafd aan :D . Ik zou het waarderen als je even voor me rond vraagt. Maar het is niet dat ik hem nu gelijk nodig heb. En heb je misschien nog goeie sites die me verder op weg kunnen helpen?
blaster vindt je idd op de site van yamaha. heeft 6versnellingen etc... goed te tunen en behoud zijn waarde.

ik zou echt geen 50cc kopen, die lopen hoogstens 45... en die zijn klein, heel klein. als je al wat groot bent zit je er dubbelgevouwd op. en het is niet echt een zicht. ik zou nu ook graag de baan op gaan. maar ik wacht tot ik 18ben.

als jij nu een 50cc koopt. moet je die achter x aantal jaren verkopen als je 18 bent geworden en dan nog een quad met papieren zoeken die dan vrij duur zullen zijn. dan zou ik nu een blaster of dergelijke met papieren kopen en 2jaar op m'n tanden bijten om hem dan in te schrijven op de baan, dan kun je in die tijd al wat tunen als je dat zou willen...

ik ga navragen of er nog wat blasters staan. op wat quad heb je gereden?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
NoFear
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 09 jan, 2004 16:16
Locatie: Roosendaal

Bericht door NoFear »

Ik ben redelijk lang (1.83m) Dus dan toch maar geen 50 cc :oops: . Ik zou het niet aankunnen om op de fiets te moeten rijden terwijl ik weet dat er een blaster in me schuur staat :P . Ik wil toch echt als ik 16 ben op een quad kunnen rijden. Kan ik dan niet gewoon een 90 cc kopen? En ik heb geen idee op wat voor quad ik heb gereden :oops: . Dat was in een safari park (Beekse Bergen) Waar je rondjes kon rijden en met een groep door het bos kon crossen. Van tevoren had ik nooit verw8 dat ik daar misschien met mijn 16e op zou zitten, dus besteedde verder niet zo veel aand8 aan het merk maar meer aan het rijden :lol: .
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

het zal toch tandenbijten worden dan, als je een blaster zou willen kopen. een 90cc is net zo groot als zo'n 50cc... dat lost echt niks op, ik ben zo groot als u, en ik zou echt geen 50-90cc quad kopen. ik moet ook nog elke dag de fiets nemen die langs m'n suzuki staat! en dat kan me niks schelen, omdat ik weet dat ik over een jaar de baan op ga. gewoon doorbijten, maar als jij graag een 50cc koopt voor op de baan zal ik je niet tegenhouden ook al vindt ik dat een verkeerde keuze. hier zitten genoeg kerels die nog geen 18 zijn en die een blaster in de garage hebben staan die klaar is voor op de baan...

ik weet 2 blasters staan, eentje uit 1995 en een uit 1997, alletwee voor 2950euro, kun je daar kopen voor 2800 denk ik. zitten nieuwe ketting op etc...
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Doe zoals ik, koop je een quad voor op afgesloten circuits te rijden en misschien wedstrijden als hij eens flink getuned is en neem daarbij een moto met 'n 50cc motor, zoals de Aprilia rs50. Kun je daarmee op de baan en heb je een quad voor als je off-road gaat :twisted:
NoFear
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 09 jan, 2004 16:16
Locatie: Roosendaal

Bericht door NoFear »

Hmmm, zo snel kan ik niet aan 2800 euro komen :cry: . Maar is er dan geen ander merk waarop ik wel pas waarmee je op je 16e kan rijden?
bansheefreak
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 576
Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51

Bericht door bansheefreak »

90cc is nog te veel.je mag max. 50cc hebbe.ik zou zeggen koop een blaster en een goedkope scooter van ong 200 euro(bv.vespa).
====>team DQT<====

trx450r
NoFear
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 09 jan, 2004 16:16
Locatie: Roosendaal

Bericht door NoFear »

bansheefreak schreef:90cc is nog te veel.je mag max. 50cc hebbe.ik zou zeggen koop een blaster en een goedkope scooter van ong 200 euro(bv.vespa).
Op die yamaha site staat: 70cc to 90cc are recommended for use only by riders age 12 years and older, and always with adult supervision. • ATVs with engines 90cc or greater are recommended for use only by riders age 16 years and older.

Of gelden die regels hier niet?.
@ Mika: Hoe oud ben je en wat voor werk doe je? :shock: Ik kan echt geen geld bij elkaar te krijgen om een Rs en een quad te kopen :roll:
Plaats reactie