Goede quad voor een beginner?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Goede quad voor een beginner?

Bericht door tjobbie »

Bartr schreef:
Boncari schreef:Ik zou gewoon ff rondkijken wat de merken te bieden hebben, met zo'n budget kom je op een quad uit van ongeveer 350-400cc.
Ik zou ook ff kijken naar de b-merken, misschien hebben die ook iets wat je past... Als je alleen maar op de weg rijdt, dan kan dat ook erg goed met een b-merk!

Als je eenmaal offroad gereden hebt oid, dan zul je dat ook wel super vinden ;)
Ja off-road doe ik soms met mijn brommer, maar niet echt door bossen enzo.
Maar is een LTZ dan wel haalbaar met kenteken? Ik kan er op internet niet zo heel veel vinden :?
In ieder geval, bedankt voor het advies :D
daar heb je ook een 2ehandse raptor 660 voor maar schijnt niet zo betrouwbaar te zijn.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Goede quad voor een beginner?

Bericht door Boncari »

ze zijn te vinden met kenteken! ;) en anders kun je er evt een kenteken op laten zetten, niet aan te raden hoor ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Gebruikersavatar
Bartr
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 120
Lid geworden op: di 19 aug, 2008 16:56
Locatie: Nederland

Re: Goede quad voor een beginner?

Bericht door Bartr »

Oke, heb me dus een beetje georienteerd op internet :p
Raptors 350cc zijn rond de 4000-5000 euro.
Terwijl goede Raptors 700cc 8000+ kosten. Nu droom ik echt van een Raptor 700cc :p
Moet alleen een kleine invenstering van mijn vader vragen :p
Verder denk ik de 350cc snel zat zal zijn, zo denk ik ook over LTZ's. :?
Maar ik had ergens gelezen dat sommige type raptors versnellingsbak problemen hebben?
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Goede quad voor een beginner?

Bericht door Boncari »

Ik zou een 2e hands 350 of 400 kopen en dan nog ff doorsparen voor een 700, je kunt dan eerst goed leren rijden. Ik denk dat het erg gevaarlijk is om direct na een 50cc naar een 700 te gaan. ;)

Een raptor 660 had problemen met de versnellingsbak, een 700 heeft dat niet :)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
toto844
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: di 29 sep, 2009 15:43

Re: Goede quad voor een beginner?

Bericht door toto844 »

Ik zou gewoon voor een 400 ltz ofzo gaan prima allround quad en dan als je die beu bent, gewoon overschakelen naar een 700.
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Goede quad voor een beginner?

Bericht door tjobbie »

toto844 schreef:Ik zou gewoon voor een 400 ltz ofzo gaan prima allround quad en dan als je die beu bent, gewoon overschakelen naar een 700.
zou ik ook doen :crosser:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
Bartr
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 120
Lid geworden op: di 19 aug, 2008 16:56
Locatie: Nederland

Re: Goede quad voor een beginner?

Bericht door Bartr »

Ja, dat is opzich wel een optie,
Maar ik heb niet echt veel geld om een quad te kopen, om hem na een half jaar weer te verkopen :oops:
Mijn vader kan ook op quads rijden, maar wat zal een LTZ400 verschillen met een raptor qua vermogen en topsnelheid?
Danku,
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Goede quad voor een beginner?

Bericht door tjobbie »

tuurlijk heeft een raptor 660/700 meer vermogen+top maar een ltz400 is zeker geen braaf beestje te noemen, en aangezien je van een 50 cc afkomt is het denk ik meer als genoeg om mee te beginnen.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
toto844
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: di 29 sep, 2009 15:43

Re: Goede quad voor een beginner?

Bericht door toto844 »

tjobbie schreef:tuurlijk heeft een raptor 660/700 meer vermogen+top maar een ltz400 is zeker geen braaf beestje te noemen, en aangezien je van een 50 cc afkomt is het denk ik meer als genoeg om mee te beginnen.
Inderdaad hij komt van een 50cc dus als hij overstapt naar een 400 gaat hij niet weten wat hij gaat meemaken :D .
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Goede quad voor een beginner?

Bericht door Boncari »

Bartr schreef:Ja, dat is opzich wel een optie,
Maar ik heb niet echt veel geld om een quad te kopen, om hem na een half jaar weer te verkopen :oops:
Mijn vader kan ook op quads rijden, maar wat zal een LTZ400 verschillen met een raptor qua vermogen en topsnelheid?
Danku,
Als er niets ernstigs gebeurt met een 2ehands quad, dan kun je deze met best wel weinig waardeverlies verkopen! ;)
Dan ben jij uiteindelijk goedkoper uit als wanneer je een ongeluk krijgt....

een raptor 700 is natuurlijk wel beter geveerd enzo, maar als je jezelf niet continu kunt inhouden is dat erg gevaarlijk.
Je leert ook pas echt goed rijden als je je quad volledig onder controle hebt, dit lukt je dan bij de 400 of 350..
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Gebruikersavatar
Bartr
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 120
Lid geworden op: di 19 aug, 2008 16:56
Locatie: Nederland

Re: Goede quad voor een beginner?

Bericht door Bartr »

Boncari schreef:
Bartr schreef:Ja, dat is opzich wel een optie,
Maar ik heb niet echt veel geld om een quad te kopen, om hem na een half jaar weer te verkopen
Mijn vader kan ook op quads rijden, maar wat zal een LTZ400 verschillen met een raptor qua vermogen en topsnelheid?
Danku,
Als er niets ernstigs gebeurt met een 2ehands quad, dan kun je deze met best wel weinig waardeverlies verkopen!
Dan ben jij uiteindelijk goedkoper uit als wanneer je een ongeluk krijgt....

een raptor 700 is natuurlijk wel beter geveerd enzo, maar als je jezelf niet continu kunt inhouden is dat erg gevaarlijk.
Je leert ook pas echt goed rijden als je je quad volledig onder controle hebt, dit lukt je dan bij de 400 of 350..
Haha, ik denk dat ik een mooie LTZ ga zoeken :p
Ik moet wel zeggen dat ik deze zomer op een 300cc Linhai heb gereden (ATV, automaat), een top van 75 km/h.
Trekkracht was in het begin best enorm ineens :p . Maar na 3 dagen had ik hem helemaal onder de knie :p
Maar een sportquad zal wel wat anders reageren op zo veel vermogen :p
yfz450r
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 20:22
Locatie: op de quad in rilland-zeeland
Contacteer:

Re: Goede quad voor een beginner?

Bericht door yfz450r »

Je kunt inderdaad het beste met een 200cc blaster beginnen
die zijn zeer veel
en goed voor in het terrein :crosser:
Gebruikersavatar
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 17 dec, 2008 16:46

Re: Goede quad voor een beginner?

Bericht door AdlyRS »

Bartr schreef:
Boncari schreef:
Bartr schreef:Ja, dat is opzich wel een optie,
Maar ik heb niet echt veel geld om een quad te kopen, om hem na een half jaar weer te verkopen
Mijn vader kan ook op quads rijden, maar wat zal een LTZ400 verschillen met een raptor qua vermogen en topsnelheid?
Danku,
Als er niets ernstigs gebeurt met een 2ehands quad, dan kun je deze met best wel weinig waardeverlies verkopen!
Dan ben jij uiteindelijk goedkoper uit als wanneer je een ongeluk krijgt....

een raptor 700 is natuurlijk wel beter geveerd enzo, maar als je jezelf niet continu kunt inhouden is dat erg gevaarlijk.
Je leert ook pas echt goed rijden als je je quad volledig onder controle hebt, dit lukt je dan bij de 400 of 350..
Haha, ik denk dat ik een mooie LTZ ga zoeken :p
Ik moet wel zeggen dat ik deze zomer op een 300cc Linhai heb gereden (ATV, automaat), een top van 75 km/h.
Trekkracht was in het begin best enorm ineens :p . Maar na 3 dagen had ik hem helemaal onder de knie :p
Maar een sportquad zal wel wat anders reageren op zo veel vermogen :p
hey,
ik las dit dus wou er even op reageren
jij denkt(dacht) dat je hem binnen 3 dagen onder de knie had maar voordat je hem helemaal goed eknt gaan wel wat jaar(tjes) overheen:P
maarja je woont in hetzelfde dorp dus je mag wel een keer op mijn suzuki rijden als je kunt schakelen......

gr
Mijn extra grote KittyCat
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Goede quad voor een beginner?

Bericht door Boncari »

Het ligt eraan wat jij verstaat onder helemaal onder de knie ;)
Want volgens mij duurt het zeker niet langer dan 1 jaar voordat je een quad onder de knie hebt.... ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Gebruikersavatar
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 17 dec, 2008 16:46

Re: Goede quad voor een beginner?

Bericht door AdlyRS »

voordat je het uiterste uit je quad kan halen en weet waar d egrenzne liggen reken maar;) maarja idd ligt eraan wat je verstaat onder de knie;)
Mijn extra grote KittyCat
Plaats reactie