Waar mee te beginnen bij de aanschaf van een quad

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Bericht door cyclonedriver »

the paddock, in kluisbergen heeft steeds okkazie 50 cc van het merk kymco staan. hij verhuurt er ook, zodat hij eerst eens kan proberen. meer info vind je op z'n site : www.rent-a-quad.be
Gappestein
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: do 25 dec, 2008 16:32

Re: Waar mee te beginnen bij de aanschaf van een quad

Bericht door Gappestein »

Prettige Kerst aan u allen,

Ik ben helemaal vers op dit forum en deze topic leek mij een opening om mij kort voor te stellen en wat vragen te stellen, gezien de Quad God deze begonnen is. :D


Ik heet Richard, ben in mijn vrije tijd admin op een luchtbuksforum onder dezelfde nick als hier.
41 jaar en veel in de schietsport als hobby bezig.
Helaas geen deelnemer meer in het arbeidsproces en alles behalve miljonair

Nu kriebelt het bij mij al een aantal jaar om eens een utility Quad aan te schaffen, maar nooit echt de centen danwel een echte reden, dan alleen hebben :wink: , gehad om dit armen en benen te geven.

Eerlijkheid gebied mij ook te zeggen dat ik totaal geen mechanieker ben en mij ook nooit echt verdiept hebt in de materie inzake Qauds, dan alleen plaatjes kijken en wat algemene informatie tot mij te nemen welke me bij toeval onder ogen kwam.
Ik ben niet totaal hulpeloos, geen twee linkerhanden dus ik kan wel wat!

Welnu, nu er een nieuw jaar aankomt moet ik toch maar eens naar een tweede hands Quad gaan kijken en zodoende in deze topic belandt voor jullie hulp.

Ik weet dat er een hele hoop antwoorden op dit forum al te vinden zijn, ik ken het ''zoekfunctie probleem''.

Ik ben dus op zoek naar een utility Quad die mij hier in het dorp moet transporteren en vrijwel altijd op verharde weg, een enkel maal strand op (duinen in waar het mag).
Ook ben ik van plan om met mooie dagen naar het schietterrrein te rijden en moet daarvoor de snelweg op, uurtje tuffen.
Dit zal dan ongeveer 2 keer per maand zijn, mits het weer het toelaat.
Ik ben geen snelheidsmaniak en trek ook niet bij elke gelegenheid het gas vol open, een behouden rijder van auto en tweewieler zal ik maar zeggen.

Nu ben ik over een advertentie gestruikeld, welke mijn interesse wekte.

De zoekfunctie en ook vriend Google hielp mij niet echt verder, dus wilde ik hier ook vragen wie de Yamaha Moto 4 4takt kent.

Ik neem aan dat deze Quad voor boerderijwerk is ingezet, gezien de foto's en dat er geen kenteken op zit, maar ik zoek geen schoonheid, maar betrouwbaarheid, dus enige extra tips waar ik op moet letten, behalve langs de quad te kijken of alles een beetje uitgelijnd staat, remmen, koppeling en al het andere voor de hand liggende, worden zeer gewaardeerd en zijn welkom.

Wat ik tot nu toe uit mailing met de verkoper heb kunnen halen is:
heeft geen kenteken, ook niet bekend of dit mogelijk is
de moto 4 haalt net de 86 op de teller
het is een 4takt 2 wiel aangedreven maar in de juiste versnelling kan die net zo veel als een 4wiel aangedreven
weinig mankementen alleen de achterrem even stellen want die remt net helemaal zoals het hoort
verder is er geen schade aan het chassis
de quad rijd op euro 95
hij is cardan aangedreven zo weinig omkijken naar zijn
hij lekt verder niet
de koppeling is ook goed

Is dit model eventueel wat voor mij, ondanks mijn weinige info?

En nu de anticlimax; Met moeite € 1500,- bij elkaar gespaart voor al dit moois wat ik wil hebben :lol: (Nu niet allemaal van jullie stoel vallen), dus helaas geen Grizzly's en Outlanders pour moi.
Deze Yamaha is iets duurder, maar wie weet kan er met de prijs nog wat gedaan worden, hoe vangt de koe een haas?

Als er mensen zijn die zich alweer van de grond geraapt hebben en enkele suggesties hebben, andere qua(d) merk of wetenswaardigheden over dit model Yamaha, graag, ik hou deze topic in de gaten.

Met vriendelijke groet,

Richard
quad-perium2000
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 01 mar, 2009 19:34

Re: Waar mee te beginnen bij de aanschaf van een quad

Bericht door quad-perium2000 »

helleu

ik heb heel lang zitten kutten met die keuzes maar nu heb ik eindelijk een mooie quad gevonden het is een 110cc kinder landbouw quad... ik ga morghen bezig met actie foto's en gewoone foto's deze zullen dan op mijn profiel te bewonderen zijn ik heb nog een goeie tip.

als je een 2e hands quad wilt gaan kopen neem hem dan niet hup 1,2,3 mee maar vraag eerst of degene van wie je hem koopt hem even kan starten, of je een testrit mag maken kijk ook even onder de kap enz.

MVG, quad-perium
craptor
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1602
Lid geworden op: wo 25 feb, 2004 23:36
Locatie: heerlen
Contacteer:

Re: Waar mee te beginnen bij de aanschaf van een quad

Bericht door craptor »

kijk dat er ktm op staat zit je altijd goed :idea:


kijk ook even onder de kap :?
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: Waar mee te beginnen bij de aanschaf van een quad

Bericht door FLIPmode »

craptor schreef:kijk ook even onder de kap :?

:lol: :lol: :lol:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
sixman
Quadrider
Quadrider
Berichten: 475
Lid geworden op: do 20 dec, 2007 10:23
Locatie: ergens

Re: Waar mee te beginnen bij de aanschaf van een quad

Bericht door sixman »

FLIPmode schreef:
craptor schreef:kijk ook even onder de kap :?

:lol: :lol: :lol:

is die dan niet afgesloten???? :lol:
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Waar mee te beginnen bij de aanschaf van een quad

Bericht door Jazzy »

Gappestein schreef:Ik ben helemaal vers op dit forum en deze topic leek mij een opening om mij kort voor te stellen en wat vragen te stellen, gezien de Quad God deze begonnen is. :D
Beter open je even een eigen topic, hier sneeuw je een beetje onder ( :) ).
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
ToTo
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 21 dec, 2009 21:03
Locatie: herne

Re: Waar mee te beginnen bij de aanschaf van een quad

Bericht door ToTo »

Ralph schreef:‘Welke quad moet ik kopen?’ Een veelgestelde vraag op het forum. Vaak wordt de vraag aangevuld met een paar modellen, die binnen het budget liggen van de vraagsteller. Als bij deze gegeven modellen zowel een A- als een B-merk genoemd wordt, kiezen de reageerders vaak voor de A-merken.
Naar mijn mening is dit geen goede benadering. Het eerste en belangrijkste punt waar je over moet nadenken bij het aanschaffen van een nieuwe quad is: ‘Wat ga ik er mee doen?’
Vergelijk het met fietsen. Je koopt geen race fiets om er mee over de heiden te rijden. Andersom, een mountainbike rijdt minder prettig op straat.
Door deze vraag nog verder te specificeren, kun je al een groot aantal modellen schrappen. Een aantal voorbeelden:

Straat gebruik:
- Rijd ik lange afstanden?
- Hoge snelheden?
- Moet er plek zijn voor bagage?
- Rijd ik altijd met passagier, of slechts een enkele keer?

Offroad gebruik:
- Wil ik er mee in de modder? (Heb ik 4x4 nodig?)
- Rijd ik lange afstanden?
- Moet er plek zijn voor bagage?
- Wil ik de quad gebruiken voor de cross (Zo ja, hoe vaak?)

Zo kun je nog wel een paar vragen bedenken. Al deze vragen brengen je dichterbij de juiste keuze.

Natuurlijk speelt het budget ook een rol. Soms zal het verstandig zijn om nog even te sparen, hoe moeilijk dit ook zal zijn als het al kriebelt.
Toch is het zeker geen schande om te kiezen voor een quad uit de B-merk categorie. Zolang je weg blijft uit de C-merk categorie. Je kunt er van uit gaan dat een quad uit de B-merk categorie, een nieuwprijs zal hebben van niet veel minder dan 4000 (pin me hier niet op vast). Dit zijn mooie instapmodellen, die je laten proeven aan het quadrijden en je hoogstwaarschijnlijk doen verlangen naar meer.
Een veel voorkomende kwestie hierin wil ik aanhalen. Dikwijls zie ik een persoon vragen naar een beginnersquad, waarna door velen steevast wordt gereageerd met: ‘een Yamaha Blaster’ Maar bij het gebruik op straat zult u veel meer plezier hebben aan bijvoorbeeld een Kymco KXR250, of een Barossa 170 / 250. Laat u dus niet direct iets wijs maken! Een bekend merk hoeft niet per definitie beter te zijn voor uw toepassing.

Ik snap dat je als totale leek met deze gegevens nog steeds met een aantal vragen blijft zitten. Maar als je een aantal van deze vragen duidelijk maakt in je topic, dan is het voor de echte quadkenners al een stuk makkelijker om je te helpen.
oke maar geef mij liever een blaster 200 dan een kymco
ToTo-Ltz 400
Richarddus
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 23 apr, 2010 19:06

Re: Waar mee te beginnen bij de aanschaf van een quad

Bericht door Richarddus »

Beste allemaal,

Ik ben compleet nieuw hier. Word over een tijdje 16 en wil inplaats van een scooter maar een quad. Gewoon voor de afstanden naar school etc. dus niet zo heel erg lang.

Hier nog een keer de vragen:
Straat gebruik:
- Rijd ik lange afstanden?
- Hoge snelheden?
- Moet er plek zijn voor bagage?
- Rijd ik altijd met passagier, of slechts een enkele keer?
En dan hier de welgewilde antwoorden:
- Zoals eerder gemeld, alleen afstanden naar/van school en gewoon even naar de stad op en neer. Reken ongeveer 20km per dag.
- Hoge snelheden mogen toch niet echt hier dus niet heel erg nodig nee.
- Lijkt me wel verdomd handig ja.
- Laten we zeggen dat er 1 op de 4 keer een passagier meerijdt. Iets comfortabels daarvoor is dus wel handig.

Budget rond de 2000/2500 euro. Minder is altijd beter. Iets meer mag als het moet wel.
Ik ben absoluut geen fan van 2dehands dus 1 van mijn voorwaarden is dat het de nieuwprijs moet zijn.
Nouja nieuw, ik wil hem gewoon bij een echte winkel vandaan hebben en niet bij een marktplaats o.d.
Ben hem overigens niet van plan off-road te gaan gebruiken.

Ik heb absoluut geen ervaring met Quads en hoop dat jullie me hier een beetje mee verder in kunnen helpen!
Zelf zag ik deze als redelijke suggestie:
http://www.quadshop.be/quadshop/content ... s_navID=29
http://www.quadshop.be/quadshop/content ... _navID=118
Probleem is alleen dat ik uit Nederland kom. Ook verkoopadressen in Nederland zijn dus welkom! Ik woon in Hoorn dus zo dichtbij mogelijk als het even kan.

Richard
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Waar mee te beginnen bij de aanschaf van een quad

Bericht door Boncari »

Je mag op je 16e max 50cc! Zoek maar even op het forum, er zijn veel topics over 50cc quads ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Skyliner
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: za 23 okt, 2010 11:10

Re: Waar mee te beginnen bij de aanschaf van een quad

Bericht door Skyliner »

Hallo.
Ik ben dus op zoek naar een 50cc brommerquad.
Ik wil er mee op de straat, maar ook op offroad terein.
Er hoeft geen plek voor 2 man te zijn (is er meestal wel, maar ok)
Ik rijd er geen lange afstanden mee, en er hoeft geen plaats voor bagage te zijn.
Opvoeren hoeft ook niet, want als ik hem gekeurd wil hebben als brommer mag hij max. 50cc.
Crosskleding helm etc. heb ik al, dus dat speelt geen rol.
Maar mijn budget is niet zo enorm groot ; 800-1000 euro met kenteken er al op.
Ik hoop dat jullie me hierbij zouden kunnen helpen?
davino#99
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 25 feb, 2011 23:27

Re: Waar mee te beginnen bij de aanschaf van een quad

Bericht door davino#99 »

Voor wie quad zoekt voor de cross 1 merk!W-tec!
Is zo wat de enige quad die helemaal klaar staat zoals je hem nieuw koopt.
Is ook heel sterk.
:crosser:
yamahaleon
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: do 11 nov, 2010 09:45
Locatie: Terband,friesland

Re: Waar mee te beginnen bij de aanschaf van een quad

Bericht door yamahaleon »

Hallo,

Ik ben 12 jaar en heb een goede ervaring met quad rijden.
Ik heb zelf een full getunde e-ton viper 50 (76cc) gehad.
Ik dacht zelf aan een standaart blastertje maar ik rijd meestal op een baantje van rond de 750m met 2 grote rechte stukken is het dan mogelijk om met een blaster daar goed overheen te rijden.
Ik zal zelf ook wel naar weilanden enzo gaan en heel af en toe naar de echte crossbaan :o :D

is een blaster dan geschikt of moet ik aan een yamaha breeze denken

GRTZ Leon 8)
Finaly a Yamaha blaster 200 :D

MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
raptor_250_driver_
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: di 19 apr, 2011 16:24

Re: Waar mee te beginnen bij de aanschaf van een quad

Bericht door raptor_250_driver_ »

@ davino : Waarom rijd jij dan yamaha nu? :lol:
tum unili 50 cc
y@maha breeze 125
yamaha raptor 250
Acrossa
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 30 apr, 2018 11:32

Re: Waar mee te beginnen bij de aanschaf van een quad

Bericht door Acrossa »

Goedendag ik ben 'n nieuwe lid.
Mijn naam is Adri.
Ik ben bezig met kopen van m'n eerste quad. En heb m'n zinnen gezet op een gerestaureerde Shineray. Of een JLA eerste eigenaar van 2012 met 500km kan iemand mij hiermee helpen? Het is voornamelijk voor woon werk verkeer. Mijn budget is niet hoog ivm kopen van huis. Ong 1500incl.
Plaats reactie