Bespreking: Cectek quads

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Bespreking: Cectek quads

Bericht door Jason McCoy »

Griz verlagen, andere wielen en je hebt een quad die qua prestaties op alle punten beter is.

Makkelijke keuze lijkt me
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
andre verzijl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 348
Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
Locatie: amersfoort.nl

Re: Bespreking: Cectek quads

Bericht door andre verzijl »

goed cectek vind je een leuke quad.mijn punt is dat het een hoop geld is voor een 500cc quad.twee als er wat mee is kan je nergens terecht met je cecek quad.en met een grizzly en kingquad bijna overal in europa en zelfs ver daar buiten nog.
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
Zapper
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: do 18 jul, 2013 16:32

Re: Bespreking: Cectek quads

Bericht door Zapper »

Hey Jason, dat ben ik niet met je eens hoor.

Als je een terrein quad verlaagd en er andere banden op gooit heb je nog geen echte onroad quad. Die hebben hele andere rijeigenschappen. De wielbasis is korter etc.

Ik wil gewoon de beste echte on-road quad kopen die er is. En voor zover ik nu kan zien is dat de Quadrift.

Heb op de duitse forums gelezen en daar is men super enthousiast.

Het kan toch niet dat als ik die koop, ik de ENIGE in Nederland ben ?????
ook wel chill trouwens :D 8)
Zapper
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: do 18 jul, 2013 16:32

Re: Bespreking: Cectek quads

Bericht door Zapper »

@ Andre
Het is zeker een bak geld, maar dan heb je ook wel iets bijzonders toch. Waar bijna niemand op rijd !
Wat die service betreft, daar heb je wel een punt. Als ik voor ieder wissewasje naar Groningen toe moet is dat klote...
(volgens mij doen die gasten er ook niks mee, de site is uit 1900...)
Zou een locale dealer daar niets mee kunnen dan?
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: Bespreking: Cectek quads

Bericht door sjmallie94 »

hier rijd er regelmatig een duitser mee rond, apart ding idd, ook eens aan gestaan bij duitse dealer, op eerste oog ziet het er allemaal netjes uit. Ik zit nog op duits forum, en heb daar weinig klachten over dezen quad gehoord, er zijn wel leden die met die quad rijden.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Dash
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 07 okt, 2012 16:31
Locatie: Gelderland

Re: Bespreking: Cectek quads

Bericht door Dash »

Zapper schreef: Ik wil gewoon de beste echte on-road quad kopen die er is. En voor zover ik nu kan zien is dat de Quadrift.
Er zijn wel meer on-road quads, namelijk e-atv, gg-quad en exeet (en vast nog wel meer). Prijzen zijn alleen weer anders, maarja jij zegt dat je de beste on-road quad wil. Dan zul je flink moeten betalen :P
Gang is alles! Remmen is angst!

(\../)
(O.o)
( . . )
/_|_\

Yamaha Raptor 700 2012
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Bespreking: Cectek quads

Bericht door Ardjuh »

Dash schreef:
Zapper schreef: Ik wil gewoon de beste echte on-road quad kopen die er is. En voor zover ik nu kan zien is dat de Quadrift.
Er zijn wel meer on-road quads, namelijk e-atv, gg-quad en exeet (en vast nog wel meer). Prijzen zijn alleen weer anders, maarja jij zegt dat je de beste on-road quad wil. Dan zul je flink moeten betalen :P
Beste is de E-atv duke of rc serie, dat is echte straat quad :D

Die Cectek is geen straat quad, is een 4x4 wannaby met straat banden... daar ga je voor je plezier geen 100 km/h mee rijden. Mist vermogen en een te licht blok, op de weg kun je beter 2-4 cilinder hebben. Koop dan een grizzly/renegade/outlander/etc. ofzo en gooi er straatbanden onder.

Vraag me af of dat ding ook gewoon rechtdoor kan rijden, op de filmpjes kan die geen 3 seconde rechtdoor rijden... :lol: :afgestudeerd:
No Can't Do!
Zapper
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: do 18 jul, 2013 16:32

Re: Bespreking: Cectek quads

Bericht door Zapper »

Ok, niet de ALLER beste dan :roll:
De quads die jullie noemen gaan voor tussen de 16 en 40K !! Pffff
Dan bedoel ik de beste verkrijgbaar voor rond de tien mille.

En ja er staan zat filmpje op het net waar ze donuts draaien. Dat kan nu eenmaal super met de quadrift. Hij kan driften he...
Maar er zijn ook zat filmpjes waar hij heeeeeel strak rechtdoor rijdt hoor :D

Maar zoek nog steeds naar een nederlander (of een belg) die er ervaring mee heeft...
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Bespreking: Cectek quads

Bericht door Jason McCoy »

Waarom wil je een quad waar moeilijk onderdelen voor te vinden zijn? Vind je dat handig?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Bespreking: Cectek quads

Bericht door Jazzy »

Zapper schreef:Maar zoek nog steeds naar een nederlander (of een belg) die er ervaring mee heeft...
Ik denk dat je die (hier) niet gaat vinden. Ik was degene die indertijd dit topic geopend heeft maar kan me niet herinneren dat ik hier na die tijd ooit iemand over de Cectek gehoord heb.

Je moet de adviezen die gegeven worden niet onderschatten trouwens, de mensen die ze geven hebben al jarenlange ervaring met veel verschillende quads. De afgelopen jaren hebben we bijvoorbeeld leveringsproblemen gezien voor onderdelen van CFmoto, om maar eens wat te noemen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
petervee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 09:09
Locatie: Almere

Re: Bespreking: Cectek quads

Bericht door petervee »

Als je de Duitse kennis machtig bent dan is er een Duits forum waar eea te vinden is aan ervaringen met dit model.

Voor onderdelen van een cfmoto kun je het beste contact op nemen met alg-moto. Deze hebben me destijds met de gekste onderdelen kunnen helpen.
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Bespreking: Cectek quads

Bericht door Jason McCoy »

Dat is t punt niet Peter. De vraag is waarom je een quad zou willen waar je moeilijk onderdelen van kunt vinden en al helemaal geen dealer. Wie gaat dat ding maken als i stuk is?

Hier op t forum weet niemand er wat van af.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
petervee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 09:09
Locatie: Almere

Re: Bespreking: Cectek quads

Bericht door petervee »

A7 is dealer van cectek in Nederland.
Volgens mij al vanaf 2010 of 2009.
De rede dat ze niet door breken in NL is de prijs vermoedelijk. In Duitsland zijn ze 9000 euro hier komt in NL nog het eea bij en voor dat geld heb je ook een quad die zwaarder gemotoriseerd is van een ander merk.
Ik moet wel zeggen dat de looks van de cectek quadrift me wel enorm aanspreken.
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
petervee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 09:09
Locatie: Almere

Re: Bespreking: Cectek quads

Bericht door petervee »

http://www.a7-quad.nl/cectek-gladiator.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Bespreking: Cectek quads

Bericht door Jazzy »

Met de aankondiging dat ze op de motorbeurs van 2010 staan. :)

Wat ik me wel zit te bekenken, die Quaddrift ziet er heel stoer uit maar het blok levert maar 40 pk. Met CVT en cardan lever je heel wat vermogen in en hou je maar 25-30 pk over aan de achterwielen. Verder weegt hij 310 kilo, dat is 115 kilo meer dan een jong gebruikte Raptor 700 die meer dan 40 pk aan de achterwielen heeft. En om het even in een context te plaatsen, deze Quaddrift is precies even zwaar als mijn Can-am Outlander 800 Max LTD. Die ook meer dan 40 pk op de weg brengt en jong gebruikt voor dezelfde prijs te koop is.

Als je daar bij optelt dat de Taiwanezen lang niet zo waardevast blijken te zijn als Yamaha en Can-am dan begrijp ik wel waarom er in Nederland bijna niemand met een Cectek te vinden is. Simpelweg veel te duur geprijsd. Als ze nou in de prijsrange van bijvoorbeeld TGB zouden zitten dan zou er wel potentie zijn.

Neemt niet weg dat het design van met name de quaddrift wel heel uniek is en voor zover ik weet de enige drift quad die er op de markt is. Wel jammer eigenlijk dat hij hier niet aanslaat, zou wel een mooie afwisseling zijn.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie