Raptor700 versus Renegade 1000

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Gebruikersavatar
koen.raptor700
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 21 aug, 2011 18:08
Locatie: Oostkamp

Raptor700 versus Renegade 1000

Bericht door koen.raptor700 »

Ik wou eens weten wie er van een raptor700 naar en renegade 800 of 1000 overgestapt is.
Nu moet ik zeggen dat dit enkel voor off-road gebruik is, en als we en ritje doen gaat het er nogal
hevig aan toe.
Nu rij ik reeds 4 jaar met mijn Raptor en ik vind de renegade wel een mooi en krachtige machine.
Het enige wat mij zorgen baart is of ik er nog evenveel fun zou mee hebben als met mijn raptor, kwestie
van wendbaarheid, driften, enz...
Iemand die mij advies kan geven??
Groetjes, Koe,.
Some say "more is less", I say "more is better"

Rij nu met CAN AM renegade 1000 XXC
Had voorheen Yamaha Raptor700 SE, Yamaha YFZ450, (mijn zoontje rijdt met een Raptor 250)
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: Raptor700 versus Renegade 1000

Bericht door xScorxPiusx »

Als je een renegade koopt, kan je het beste een 1000Xxc nemen (Mijn eigen mening ''Hoe groter hoe beter'')
http://www.canamoffroad.com/atv/renegade/all-models
Hier kan je wel duidelijk de prijs vershil zien van een X xc en een niet X xc (Letop de niet xxc word dan met die laagste prijs geleverd met een 500 cc)

+ Je kan de opties en prijs van de 800/1000 zo zien, druk op build and price en kies dan de motor en dan de kleur en dan de opties :D



Neem gewoon even de tijd op die site aftespeuren en de opties te bekijken en prijs etc etc


En als je een can am wilt, ga dan meteen voor groot oftewel spaar een kleinbeetje door en dan kan je zeggen:
Ik heb de sterkste en beste sport/offroad quad van de hele wereld :evil:


Groetjes
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Raptor700 versus Renegade 1000

Bericht door Jason McCoy »

De beleving is heel anders. Kan wel allebei snel zijn maar totaakl andere machines he.

Neem de vergelijking in auto's.
Je kunt een rolce royce kopen met een v12 en 500 pk. en lekker relaxt rijden.
Of je koopt een auwe porche zonder elektronische poespas. Je kunt in beide prima rijden. Alleen de een rijd luxe en relaxt en in de ander moet je werken'.

Dat geldt ook een beetje voor het verschil in quad.

Mijn mening, Als je die keus maakt dan ben je lekkerder af met de 800. is lichter en dus wendbaarder.
Maar dat is ieder zn ding.
Als ik op een motor rijd dan rij ik liever met een r6 dan een r1. R6 is gewoon net wat speelser.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
petervee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 09:09
Locatie: Almere

Raptor700 versus Renegade 1000

Bericht door petervee »

Misschien kun je er eerst 1 huren voor een weekend. Op die manier kun je zelf een afweging maken op de punten die voor jou belangrijk zijn.
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
Gebruikersavatar
koen.raptor700
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 21 aug, 2011 18:08
Locatie: Oostkamp

Re: Raptor700 versus Renegade 1000

Bericht door koen.raptor700 »

Merci aan allen voor de reacties!
Graag had ik ook de mening geweten van iemand die de overstap reeds gedaan heeft.
Het huren is uiteraard ook een goede mogelijkheid maar na zo'n korte periode heb je een nieuwe machine
nog niet onder de knie, het is uiteraard wel het overwegen waard!
Weet er iemand waar je zo'n renegade kan huren voor een dag of weekend?
Ik heb prijs gevraagd aan een dealer voor één stuk en ook voor twee stuks. (Mijn broer zou eventueel ook overstappen)
De catalogusprijs in de boek voor een Renegade 1000 XXC staat op 15999 €, ik kreeg een prijs van
13500 als ik er één bestel en 13000€/stuk als wij beide samen bestellen.
Dit lijkt mij een zeer sterke prijs of zou dit nog beter kunnen??

Ook had ik ergens gelezen dat er nog kinderziekte's in de 1000cc versie zitten, weet er hier iemand van??

Groetjes,
Koen.
Some say "more is less", I say "more is better"

Rij nu met CAN AM renegade 1000 XXC
Had voorheen Yamaha Raptor700 SE, Yamaha YFZ450, (mijn zoontje rijdt met een Raptor 250)
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Raptor700 versus Renegade 1000

Bericht door Jazzy »

Huren in Nederland gaat je gewoon niet lukken. Ik had net de mensen van Quadwinkel.nl in Barneveld aan de telefoon en heb even voor je gevraagd. Zij hebben een aantal demo's staan, ook in 1000cc. Volgens hun moet je zeker een proefrit maken want als je dat gedaan hebt wil je er zelf eentje hebben. :) Maar serieus, ook volgens hun is het zelf proberen echt de beste manier om het uit te vinden.

Even als moderator zijnde... Koen vraagt expliciet om praktijkervaring, advies over welke te kopen is natuurlijk goed bedoeld maar daar heeft hij verder weinig aan. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Dennis b
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 14 jul, 2010 22:33
Locatie: hengelo
Contacteer:

Re: Raptor700 versus Renegade 1000

Bericht door Dennis b »

ben van een raptor 700 overgestapt naar een renegade 1000xxc, en ben super tevreden!!!
dacht ook eerst dat ik minder lol zou hebben met een automaat, maar dit is zeker niet zo...

wat een geweld geeft deze machine, stond er echt van te kijken... en offroad kun je ze eigenlijk niet met elkaar vergelijken.
een raptor reageerdt heel anders, maar je zou dit gewoon eens zelf moeten ervaren.

gr dennis
renegade 1000x xc :D
Gebruikersavatar
koen.raptor700
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 21 aug, 2011 18:08
Locatie: Oostkamp

Re: Raptor700 versus Renegade 1000

Bericht door koen.raptor700 »

Dennis b schreef:ben van een raptor 700 overgestapt naar een renegade 1000xxc, en ben super tevreden!!!
dacht ook eerst dat ik minder lol zou hebben met een automaat, maar dit is zeker niet zo...

wat een geweld geeft deze machine, stond er echt van te kijken... en offroad kun je ze eigenlijk niet met elkaar vergelijken.
een raptor reageerdt heel anders, maar je zou dit gewoon eens zelf moeten ervaren.

gr dennis
Aha, een kenner!
Ik vraag mij gewoon af, ik doe steeds offroad ritjes met mijn broer en we rijden beiden met een raptor700.
Meestal rijden we georganizeerde ritten zoals Framont, Ciney of met een gids in Frankrijk.
We zijn beiden zeer goed aan elkaar gewaagd en dit is wel leuk.
Hetgeen ik niet zou willen is dat wanneer ik een renegade koop ik hem met zijn raptor niet meer zou kunnen volgens in
het offroad gedeelte.
Dat de renegade meer power heeft twijfel ik niet over maar hij weegt ook bijna de helft zwaarder dan een raptor700.
Ik ben bang dat hij in de technische stukken niet zo wenbaar zou zijn en ik zo te veel zou verliezen.
Graag uw reactie aub.
Gr.
Some say "more is less", I say "more is better"

Rij nu met CAN AM renegade 1000 XXC
Had voorheen Yamaha Raptor700 SE, Yamaha YFZ450, (mijn zoontje rijdt met een Raptor 250)
petervee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 09:09
Locatie: Almere

Raptor700 versus Renegade 1000

Bericht door petervee »

De renegade heeft ook inschakelbare 4x4 met sper. Ik verwacht dat het in de technische stukken makkelijk gaat omdat je altijd in de juiste versnelling zit.
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: Raptor700 versus Renegade 1000

Bericht door xScorxPiusx »

Modder:
http://youtu.be/DOjlM2lvAbQ
-Geslaagt

Rechte stuk:
http://youtu.be/cgcMPDVLyWk
-Geslaagt

Zand/duinen:
http://youtu.be/F4fZCAmCPCU
-Geslaagt

Wheelies maken:
http://youtu.be/Q_PD48-Sezw
-Geslaagt

Water:
http://youtu.be/5DCkRm89SG4
-Geslaagt

Misschien moet je hem een klein beetje upgrade, maar dit doe je niet zo snel met een raptor!
En de renegade heeft ook stuurbekrachtiging en 4x4 dus daar zal het niet aan liggen.

Als je eenmaal op youtube naar can ams gaat zoeken dan blijf je zo een tijdje zitten :)
Kijk maar eens naar http://www.youtube.com/user/ostacruiser?feature=g-u-u Dit zijn canadezen die een can am lichtelijk hebben opgevoerd en lekker aant baggeren zijn.


(Sorry voor deze totaalnutteloze post :D )
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Raptor700 versus Renegade 1000

Bericht door Pindapotje »

koen.raptor700 schreef:Ook had ik ergens gelezen dat er nog kinderziekte's in de 1000cc versie zitten, weet er hier iemand van??

Groetjes,
Koen.
Het frame kan op één punt een las los laten. Voor kinderziekte's kan je gewoon google'en op recalls can am.
Als er een probleem bekend is roepen ze hem gelijk voor een terugroepaktie
Dennis b
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 14 jul, 2010 22:33
Locatie: hengelo
Contacteer:

Re: Raptor700 versus Renegade 1000

Bericht door Dennis b »

koen.raptor700 schreef:
Dennis b schreef:ben van een raptor 700 overgestapt naar een renegade 1000xxc, en ben super tevreden!!!
dacht ook eerst dat ik minder lol zou hebben met een automaat, maar dit is zeker niet zo...

wat een geweld geeft deze machine, stond er echt van te kijken... en offroad kun je ze eigenlijk niet met elkaar vergelijken.
een raptor reageerdt heel anders, maar je zou dit gewoon eens zelf moeten ervaren.

gr dennis
Aha, een kenner!
Ik vraag mij gewoon af, ik doe steeds offroad ritjes met mijn broer en we rijden beiden met een raptor700.
Meestal rijden we georganizeerde ritten zoals Framont, Ciney of met een gids in Frankrijk.
We zijn beiden zeer goed aan elkaar gewaagd en dit is wel leuk.
Hetgeen ik niet zou willen is dat wanneer ik een renegade koop ik hem met zijn raptor niet meer zou kunnen volgens in
het offroad gedeelte.
Dat de renegade meer power heeft twijfel ik niet over maar hij weegt ook bijna de helft zwaarder dan een raptor700.
Ik ben bang dat hij in de technische stukken niet zo wenbaar zou zijn en ik zo te veel zou verliezen.
Graag uw reactie aub.
Gr.

rijd zelf ook veel offroad, en sinds ik de renegade heb kan ik er geen genoeg van krijgen... de machine kan echt zoveel, sta er elke keer weer van te kijken....
niet om de raptor af te zeiken )super machine' maar die kan in het echte ofroad werk niet tegen een renegade op, ik denk dat je elke raptor bij het ofroad rijden in je pijp laat kijken 8)
ik sta er steeds van te kijken wat die kan, zonder moeite het zwaarste terein door, ik heb ook uren op youtube gekeken voor ik hem kocht, en toen ik hem zag bij ´´elgrandedee´´ dimitri hier van het forum en nnqc, toen was ik echt verkocht, hij is wel een stuk groter als de raptor dus dat is wel even wennen, maar toen ik de begrenser eruit had na het inrijden ben ik die week erop in furst en forest geweest ofroad rijden, daar leer je hem pas echt kennen...
waar andere quads niet verder konden ging de renegade gewoon verder, echt geweldig.
succes met je keuze, maar youtube maar eens, en je bent verkocht!
zoek maar eens op ubergade dan zie je die van dimitri, die is echt super geworden!

gr moi!
renegade 1000x xc :D
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Raptor700 versus Renegade 1000

Bericht door Ardjuh »

Met mijn vorige raptor had een 4x4 (renegade) moeite om bij te houden, enduro letland vlogen we ze voor
bij met normale omstandigheden. Pas als het aan gaat komen op bodem vrijheid en de kracht van 4x4 dan
komt de renegade fluitend voorbij.

Nou had ik hem wel verbreed, getuned en stond die op bear claws voor en achter. Voordeel van raptor is
zijn gewicht... je vliegt eroverheen ipv doorheen. :D

Maar uiteraard hangt het ook heel erg af van de bestuurder, met raptor moet je schakelen... juiste toeren
versnelling etc. renegade is gewoon gas in duwen. 1x verkeerd schakelen met raptor en je bent de renegade kwijt. :p
No Can't Do!
Dennis b
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 14 jul, 2010 22:33
Locatie: hengelo
Contacteer:

Re: Raptor700 versus Renegade 1000

Bericht door Dennis b »

Ardjuh schreef:Met mijn vorige raptor had een 4x4 (renegade) moeite om bij te houden, enduro letland vlogen we ze voor
bij met normale omstandigheden. Pas als het aan gaat komen op bodem vrijheid en de kracht van 4x4 dan
komt de renegade fluitend voorbij.

Nou had ik hem wel verbreed, getuned en stond die op bear claws voor en achter. Voordeel van raptor is
zijn gewicht... je vliegt eroverheen ipv doorheen. :D

Maar uiteraard hangt het ook heel erg af van de bestuurder, met raptor moet je schakelen... juiste toeren
versnelling etc. renegade is gewoon gas in duwen. 1x verkeerd schakelen met raptor en je bent de renegade kwijt. :p

Ik sluit mij hierbij aan!
Maar standaard allebei is de renegade naar mijn gevoel toch iets sneller...
Gr. Moi
renegade 1000x xc :D
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Raptor700 versus Renegade 1000

Bericht door Jazzy »

Wie had dat kunnen denken, ik kan me vandaag ook melden als Renegade rijder. :) Ik heb hem nog maar een dag, maar het vermogen van een Renegade (800) is echt wel een flink stuk meer dan een Raptor 700. Maar het zelfde geldt ook voor het gewicht, dus het is een heel ander ding om te rijden. Ik heb er al aardig wat bospaadjes mee genomen en dat doet hij super soepel, je merkt op snelheid niet hoe zwaar hij is en bij iedere tempo heeft hij een bak vermogen over. Zelfs als je bij 90 km/h gas geeft begint hij vrolijk door te trekken.

Maar verder zit je een stuk hoger en dat geldt ook voor het zwaartepunt. Plus je hebt geen starre achteras maar onafhankelijke ophanging dus driften kan prima op vermogen, maar je zet hem niet zo makkelijk 'met je kont' waar je hem wilt hebben.

En dan heb ik het over een Renegade 800 uit 2007, de huidige 1000 heeft niet alleen meer vermogen maar ook een verbeterd frame. Alleen dat prijskaartje...
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie