twijfelt kopen eerste quad

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Gebruikersavatar
mili
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 01 apr, 2013 20:14
Locatie: lommel

twijfelt kopen eerste quad

Bericht door mili »

heyla

ik ben mili en nieuw op dit forum,zou graag mijn eerste quad willen aanschaffen maar wou jullie mening weten
de buurman heeft een yamaha raptor special edition staan ,die met de rode ,witte kleur van het jaar 2009 met weinig
kilometers (hoeveel weet ik niet presies,maar ken heml goed dus..) nu het probleem is ik ben vrij jong (19j) en daardoor is de verzekering heel hoog (1100 euro per jaar) en de quad moet 5250 euro opbrengen voor hem. moet eerlijk zijn heb maar ooit 1 keer op een quad gereden in turkijke ,dus nog geen ervaring met zo een machine ,ik ben verzot op die machines en wil hem eigelijk ook omdat een motor rijbewijs nog ver van huis ligt met de nieuwe wetgeving , en er word me veel afgeraden langs alle kanten omdat zo een quad heel hard wringt op de weg (ivm geen differensieel) klopt dit ? of hebbel jullie daar geen problemen mee ?
wil hem ook verlagen en verbreden en de hele mikmak

hopelijk kunnen jullie me vertellen of ik hier een goede koop mee doe of niet :)

groetjes
suzuki400
Quadrider
Quadrider
Berichten: 269
Lid geworden op: za 17 mar, 2012 21:51
Locatie: Schilde

Re: twijfelt kopen eerste quad

Bericht door suzuki400 »

Hallo welkom hier!

Als dit je tweede quadritje word zou ik toch beginnen met iets lichter.
Ik weet nu ook niet hoeveel je er in totaal aan wilt besteden, maar 5250 euro + verlagen en verbreden kost je al meteen een heleboel geld.
Je kan eerst eens rondkijken voor een raptor 350 of ltz400, die al gepimpt zijn. hier spaar je een heleboel mee uit.
Als je het uiteindelijk dan toch allemaal niet zo graag doet, verlies je er niet te veel geld op.

Heb je al een idee qua budget of andere types die je intereseren?
LTZ 400

!!!MIAMI HEAT => STRAIGHT TO THE CHAMPIONSHIP!!!
Gebruikersavatar
mili
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 01 apr, 2013 20:14
Locatie: lommel

Re: twijfelt kopen eerste quad

Bericht door mili »

ik ben dus helemaal weg van een raptor , vind ik net iets mooier dan een ltz en die prijs wou ik er wel voor geven omdat ik dacht dat dat een hele goede prijs is voor zo een nette 700 , of niet ? en suzuki s kosten ook al rond de 4000 ,dus daarom mss meteen het mooie wat ik wil ? ik ben radeloos :p
Gebruikersavatar
cor
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 724
Lid geworden op: ma 15 okt, 2007 17:54
Locatie: omg rotterdam

Re: twijfelt kopen eerste quad

Bericht door cor »

kopen een voorzichtig beginnen
denk dat je voor dat geld een goede koop doet alleen is dat type volgens mij van 2008 :?: maar kan ook later op kenteken gezet zijn
Gebruikersavatar
cor
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 724
Lid geworden op: ma 15 okt, 2007 17:54
Locatie: omg rotterdam

Re: twijfelt kopen eerste quad

Bericht door cor »

oja weet niet of je uit nederland komt
maar zou eens kijken bij uniegarant volgen mij kan het een stuk goedkoper
Gebruikersavatar
mili
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 01 apr, 2013 20:14
Locatie: lommel

Re: twijfelt kopen eerste quad

Bericht door mili »

ja dat denk ik ook ja , ja ik denk dat hij in 2009 pas is ingeschreven :) maar nog wachten op een paar meningen van de rest.
is trouwens ook al uitgerust met nerfbars ,voorbumper en krijg er ook nog kleding ,een slot en een helm bij..

gr
Gebruikersavatar
mili
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 01 apr, 2013 20:14
Locatie: lommel

Re: twijfelt kopen eerste quad

Bericht door mili »

cor schreef:oja weet niet of je uit nederland komt
maar zou eens kijken bij uniegarant volgen mij kan het een stuk goedkoper

nee uit belgie :)
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: twijfelt kopen eerste quad

Bericht door yamahakoppel »

koopt die raptor 700 maar, prijs is mooi en sommige zeggen wel om met een 350 of 400 te beginnen maar ik weet niet hoe gij zijt maar die 350 was ik al na 1 week :braak: beu. dus als je die raptor 700 koopt en met verstand er begint op te rijden dan komt dat wel goed :wink:

dat vringen op de weg valt heel mooi mee zeker met de standaard breedte ik heb mijne nu op 1m51 staan en dan is het soms oppassen met nat wegdek maar na een tijdje ken je uw quad en dan gooi je hem dwars door de bocht

die verzekering is wel duur kijk eens bij DVV verzekeringen er zijn er hier op forum die voor paar 100€ verzekerd zijn en die gasten zijn ook maar 19
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jack
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 87
Lid geworden op: do 21 jun, 2007 21:05

Re: twijfelt kopen eerste quad

Bericht door Jack »

Als je je kan beheersen gewoon doen. Heb zonder ooit 1 rit te doen onmiddellijk een raptor genomen. Rustig beginnen...
Gebruikersavatar
philipken
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 20 mar, 2013 13:24
Locatie: wetteren (oost-vlaanderen)

Re: twijfelt kopen eerste quad

Bericht door philipken »

ik zou ook die raptor 700 kopen.
ik ben maar 17 jaar en heb ook een raptor 700 gekocht.

vanwaar ben je in belgie?
raptor 700 se 2008
Gebruikersavatar
mili
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 01 apr, 2013 20:14
Locatie: lommel

Re: twijfelt kopen eerste quad

Bericht door mili »

ben van lommel ;)

ja heb daarstraks naar dvv kantoor gebeld , en daar net hetzelfde probleem als bij veel andere kantoren , als ik daar geen auto of dergelijke verzekering heb dan kunnen ze me niet helpen , het enige wat me een klein beetje tegen houd is de dure verzekering ... :verymad:
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: twijfelt kopen eerste quad

Bericht door yamahakoppel »

en op uw ouders hun naam? of bij de zelfde maatschappij gaan waar uw ouders auto en brandverzekering van het huis hebben dan moeten ze toch iets speciaal doen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
mili
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 01 apr, 2013 20:14
Locatie: lommel

Re: twijfelt kopen eerste quad

Bericht door mili »

het ergste van al ..de verzekeringsmaatschapij van mijn ouders vragen 1500 euro per jaar , schandalig.... :x
en op hun naam willen ze niet doen want ze staan niet achter mijn aankoop...

groeten
suzuki400
Quadrider
Quadrider
Berichten: 269
Lid geworden op: za 17 mar, 2012 21:51
Locatie: Schilde

Re: twijfelt kopen eerste quad

Bericht door suzuki400 »

ja das wel balen...
Heb de verzekering ook op naam van mn pa staan, 150 euro.
eerst ouders overtuigen zou ik dan denken :)
LTZ 400

!!!MIAMI HEAT => STRAIGHT TO THE CHAMPIONSHIP!!!
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: twijfelt kopen eerste quad

Bericht door Jazzy »

Je zou ook kunnen zeggen dat als je geen 100 euro per maand aan verzekering kunt/wilt uitgeven, dat quadrijden gewoon niet voor jou is. Want hoe moet dat zometeen gaan als je een brede achteras en draagarmen wilt kopen (1000 euro) en verlagingsveren (300 euro)? Of een setje baanwielen van pakweg 500 euro. Om nog maar te zwijgen van onderhoud en reparaties...

Maakt het voor de verzekeringspremie nog uit wat voor quad je rijdt? Dan zou je gewoon kunnen starten met een Raptor 350 of LTZ400 zoals heel veel mensen doen. Kun je ook gelijk een beetje ontdekken of het bij je past.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie