LTZ250 of YFM250 of Can AM250ds

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
svbladel
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 30 okt, 2013 08:00
Locatie: Wouwse Plantage

LTZ250 of YFM250 of Can AM250ds

Bericht door svbladel »

HOi,

Ik wil een 250cc quad erbij hebben om wat rond te rijden in het bos bij ons.
Dus zonder kenteken. Nu zit ik te twijfelen tussen deze 3 types. De can AM vind ik de minst mooie naar mijn idee.
De LTZ spreekt mij het meest aan met de looks, kwaliteit, waardevast en cardan en semi automaat.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

ps ik wil geen 700 cc ofzo.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: LTZ250 of YFM250 of Can AM250ds

Bericht door sjmallie94 »

Op de looks moet je niet uit gaan van eerste, in bos gewoon hobby of zwaar belasting, aan de hand daarvan cardan of ketting. Voordeel cardan geen onderhoud, nadeel onderdelen tegen over ketting zijn duurder.

Ketting moet je regelmatig inspuiten. Tandwielen en ketting kosten niet veel spelen met tandwiel verhouding (trekkracht of topsnelheid ) makkelijk en snel te vervangen.

Hoe gaat het schakelen je af met je gezondheid. Waardevast blijven ze allemaal wel, het zijn tenslotte geen onbekende merken.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: LTZ250 of YFM250 of Can AM250ds

Bericht door Ardjuh »

yamaha Raptor 250 = schakel, word vaak gebruikt voor de jeugd met crossen.
suzuki LTZ 250 = semi automaat met cardan, super onderhoudsvriendelijk, maar wat minder "flexibel" door semi automaat.
can am DS 250 = automaat met ketting, dus je kunt niet zelf schakelen... maar wel onderhoud aan je ketting.
honda 250 ex = semi automaat met cardan, zelfde als ltz 250.

Verder heb je nog polaris, kawasaki, barossa, etc.

Yamaha is stuk minder degelijk als de suzuki/honda en meer onderhoud, is wel lichter en meer geschikt voor op een
crossbaan.

LTZ 250 schrijft minder af als een raptor 250, maar dat hangt vaak af van het gebruik..

Zelf wel op ltz 250 gereden, leuk speelgoed! Zowel offroad als op de crossbaan. :D
No Can't Do!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: LTZ250 of YFM250 of Can AM250ds

Bericht door Jason McCoy »

Yamaha minder degelijk??? De yamaha is veel krachtiger en word veel vaker gebruikt om serieus mee te crossen. Dat je dan meer onderhoud hebt is logisch.

Ik zou zeggen als je tussen deze quads moet kiezen je altijd bij de beste uitkomt en dat is juist de yamaha.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: LTZ250 of YFM250 of Can AM250ds

Bericht door sjmallie94 »

waarom dan een quad kopen waar serieus mee gecrost kan worden terwijl hij alleen maar wat in bos wil rijden en dan nog meer onderhoud moet geven....
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: LTZ250 of YFM250 of Can AM250ds

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:Yamaha minder degelijk??? De yamaha is veel krachtiger en word veel vaker gebruikt om serieus mee te crossen. Dat je dan meer onderhoud hebt is logisch.

Ik zou zeggen als je tussen deze quads moet kiezen je altijd bij de beste uitkomt en dat is juist de yamaha.
degelijk...
Ik vind zadel van ltz beter om afstanden mee te rijden, kappen zijn wat steviger, cardan heb je geen omkijken naar, met semi koppeling zul je ook minder snel koppeling en je bak slopen. Last van afslaan heb je niet door de semi, wat met trail super is. En voor en achter rem op het stuur vond ik wel lekker. :D Dit is wat zwaarder en de quad is dan ook wat logger... wat voor in het bos rijden niks uit maakt. :wink:

PK is geen wereld van verschil... rijden niet in wedstrijd verband en is niks te winnen als ze sneller door het bos zijn..

Raptor waarde vast is ook minder omdat er naast jouw super nette waardevolle raptor 250 altijd een net iets mindere staat voor veel minder geld. :p Wat je bij ltz 250 bijna niet ziet.
No Can't Do!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: LTZ250 of YFM250 of Can AM250ds

Bericht door Jason McCoy »

sjmallie94 schreef:waarom dan een quad kopen waar serieus mee gecrost kan worden terwijl hij alleen maar wat in bos wil rijden en dan nog meer onderhoud moet geven....
Als je door t bos gaat rijden heeft de yamaha echt niet meer onderhoud nodig.
Ardjuh schreef:
Jason McCoy schreef:Yamaha minder degelijk??? De yamaha is veel krachtiger en word veel vaker gebruikt om serieus mee te crossen. Dat je dan meer onderhoud hebt is logisch.

Ik zou zeggen als je tussen deze quads moet kiezen je altijd bij de beste uitkomt en dat is juist de yamaha.
degelijk...
Ik vind zadel van ltz beter om afstanden mee te rijden, kappen zijn wat steviger, cardan heb je geen omkijken naar, met semi koppeling zul je ook minder snel koppeling en je bak slopen. Last van afslaan heb je niet door de semi, wat met trail super is. En voor en achter rem op het stuur vond ik wel lekker. :D Dit is wat zwaarder en de quad is dan ook wat logger... wat voor in het bos rijden niks uit maakt. :wink:

PK is geen wereld van verschil... rijden niet in wedstrijd verband en is niks te winnen als ze sneller door het bos zijn..

Raptor waarde vast is ook minder omdat er naast jouw super nette waardevolle raptor 250 altijd een net iets mindere staat voor veel minder geld. :p Wat je bij ltz 250 bijna niet ziet.
LTZ zie je minder omdat ze er gewoonweg veel minder zijn. De reden daarvan is toch vrij duidelijk.....
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 555
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 10:32

Re: LTZ250 of YFM250 of Can AM250ds

Bericht door ___EvW___ »

Heb laatste tijd de prijzen van Raptor 250 en LTZ 250 een beetje in de gaten gehouden op marktplaats en speurders. Er zijn zeker meer Raptor 250's te koop, maar heb er afgelopen tijd ook 2 LTZ 250's op zien staan. Maar de prijzen verschillen eigenlijk niks.

Ik heb zelf hiervoor een Raptor 250 gehad en vond het een super fijne machine. Maar ik weet niet hoe een LTZ 250 ofzo rijd :wink:
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: LTZ250 of YFM250 of Can AM250ds

Bericht door Jazzy »

Ik heb ook wel eens een Raptor 250 gehad, vond het een hele prettige machine. Heb geen typische zwakke plekken of nadelen gevonden, alles werkt zoals het hoort en is van een vergelijkbaar kwaliteitsniveau als een Raptor 700 of de andere recente Yamaha modellen. Ketting of cardan is het bekende verhaal: cardan is minder onderhoudsgevoelig, met ketting en tandwielen kun je de overbrengingsverhouding aanpassen.

Zelf ben ik wel voorstander van quads die populair zijn, dat is heel makkelijk als je iets wilt verbeteren of onderdelen nodig hebt. Daarom zou ik eerder naar de Raptor 250 neigen en niet voor de Suzuki of Can-am gaan.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: LTZ250 of YFM250 of Can AM250ds

Bericht door minivtec »

Staat nu nog een goed onderhouden raptor 250 tekoop hier op het forum. Zijn leuke machines om mee te spelen
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
Plaats reactie