Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
dakar
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 19 feb, 2014 20:43

Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door dakar »

Hallo allemaal,

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik mij aan het orienteren voor een geschikte quad. Meer dan 10 jaar geleden gestart met brommers en scooters en inmiddels enige jaren evaring met motoren. Ik houd van snelheid, maar vooral van snelle acceleratie. Inmiddels een aantal keer een quad gehuurd en geleend van vrienden. Na de zomer heb ik eindelijk een goede garage, dus nu het moment om te kijken welke 2e handse quad te geschikt is om voornamelijk op de weg te rijden. En daar heb ik jullie hulp bij nodig :D

Budget is natuurlijk altijd bepalend. Afhankelijk hoe geweldig ik hem ga vinden en of hij meteen naar mijn zin is ... EUR 10.000 - 15.000

Mijn voorkeur gaat uit naar een snelle quad met goede techniek. Een raptor 700 compleet aanpassen (wielophanging verbreden, verlagen, krukas, big bore, compleet uitlaatsysteem etc) is een optie of juist gaan voor een leuke 2e handse E-ATV. Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar een quad die al meteen goed is, hooguit een sportieve uitlaat. Natuurlijk sta ik open voor alle merken, mogelijkheden en ervaringen van jullie!

Alvast bedankt voor de moeite :buig:

Groet, Rob
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door bonzaiking »

voor op de weg heb je maar 1 goede quad das de raptor 700 de rest heeft allemaal minpunten
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Ardjuh »

bonzaiking schreef:voor op de weg heb je maar 1 goede quad das de raptor 700 de rest heeft allemaal minpunten
Honda TRX700, KTM 525, renegade... zitten net zoveel min punten aan als de raptor 700 hoor!

E-atv is koning, zonder twijfel. Voor op de weg de SM versie pakken. :evil: :roll: :D
No Can't Do!
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door bonzaiking »

min punten ? je bent maf joh :?
Zakie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2660
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 21:33
Locatie: Aan het strand!

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Zakie »

Ieder zijn smaak. Allemaal hebben ze 4 wielen en een motorblok. De vraag is nu welke quad kan jij onder controllen houden....

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk 4
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Jason McCoy »

En toch staat mijn 700 te koop vanwege de minpunten Bonzai. Dus tja t is maar net wat je wilt.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door bonzaiking »

ik kan er geen bedenken geweldige quads :p
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Ardjuh »

bonzaiking schreef:min punten ? je bent maf joh :?
Dat is bekend! :lol:

Alles kan en gaat kapot... maar raptor is absoluut niks beter als een trx700 bijvoorbeeld.
Ieder merk heeft zo zijn zwakke punten raptor heeft problemen met TPS, drijfstang lagers
(bepaalde jaren), etc, etc.
Waarschijnlijk kun jij ze dan wel op noemen voor trx700 of ktm 525? :wink:

Uiterlijk is een mening, die kan verschillen.


Kwa power en technische specificaties kan niks tippen aan een e-atv, die is gewoon klaar
voor jaren rij plezier. Raptor, etc. zul je aan moeten gaan sleutelen om richting de spec's
te krijgen e-atv te krijgen... dat is een keuze.
No Can't Do!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Jason McCoy »

Ik vind persoonlijk dat E-atv's ook behoorlijke minpunten hebben hoor
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:Ik vind persoonlijk dat E-atv's ook behoorlijke minpunten hebben hoor
Kom maar op, kan wel aan vullen/verklaren :D

KTM heeft zo zijn eigenaardigheden. :roll:

Neemt niet weg dat je wel af fabriek veel vermogen hebt met alle benodigde luxe en comfort.
No Can't Do!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Jason McCoy »

E-atv's zijn niet de mooiste verschijningen :p En nee, over smaak valt niet te twisten hahaha
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door tjobbie »

Eatv zal zeker niet slecht zijn, dat geloof ik niet idd. Maar persoonlijk vind ik het meer een omgebouwde motor als een quad. Maar nogmaals dat is persoonlijke mening. Kwa prestaties kunnen de "normale" quad niet tippen aan van een eatv, maar een quad s dan ook ontworpen om mee te crossen en niet voor de weg.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Paul Snip »

Persoonlijk is een E-ATV voor mij een droom. Valt gebruikt uit Duitsland (mobile.de) ook mooi binnen jouw budget. In Nederland volgens mij nog niet te vinden gebruikt. De KTM motoren zijn niet echt probleemloos overigens.

Omdat mijn budget lang niet toereikend voor een E-ATV is, rij ik op een Bombardier DS. Ook een geweldige quad. Die zou je ook helemaal naar je hand kunnen zetten.

Een Raptor heeft slechts 2 nadelen:
-Iedereen heeft er al een :wink:
-Ze zijn klein qua formaat. Daardoor zie je er als forse kerel al snel uit als een "Aap op een slijpsteen" zo de Duitsers zo mooi zeggen.

Iets heel anders maar zeker ook erg gaaf is een Can-Am Renegade, en dan omgebouwd voor de straat. Zou voor mij ook een goed alternatief voor een E-Atv zijn:

http://www.quadmagazin.de/component/joo ... Itemid=125
Persoonlijk vind ik de wielen te groot, maar verder schijnt dit een geweldige machine te zijn.
Omgebouwd door de Duitse firma QJC. Maar dat zou je ook zelf kunnen (laten) doen. Met een Budget van 10-15.000 is heel veel mogelijk.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Jason McCoy »

Dat ziet er idd ook niet uit. Dit is wel een mooi idee van een renegade ombouwen voor op de weg. Maar dan komt deze machine ook totaal niet aan zn volledige kunnen vind ik
Link
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Paul Snip »

Die kleine wieltjes hebben als nadeel dat je in topsnelheid omlaag gaat (zoals bij iedere quad). Omdat een Renegade cardanaandrijving ipv ketting heeft is dit niet makkelijk aan te passen.

De beste optie is verlagen, stabilisatoren erop en 17" autovelgen in een niet te opvallend design. 12" of 14" ATV velgen met goeie straatbanden is ook een optie.

Voor meer snelheid en minder gewicht wordt de voorwielaandrijving soms ook verwijderd.

Een 1000cc Renegade gaat echt als de brandweer. Op off-road banden op asfalt is de acceleratie dusdanig dat de quad in 2wd mode bijna niet te beheersen is. Met de juiste banden en een beetje een knap onderstel is dit natuurlijk geen probleem.
Plaats reactie