gps / naviegatie voor op de quad ??

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
myfm
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 811
Lid geworden op: ma 28 nov, 2011 19:17

gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door myfm »

het lijkt mij wel makkelijk om een gps kit je op mijn quad te bouwen maar nu vraag ik mijn af welke merken er zijn, en welke zijn goed en betrouwbaar??? iemand tips?
Ik heb: 1987 suzuki lt 500, 2014 can am renegade 1000 xxc, 2003 bombardier ds 650

ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door Jason McCoy »

Garmin, je kunt hele verhalen houden over wat mooi, stevig en leuk is maar Garmin komt er toch als beste uit. Ook staan er veel ritten op t wereld wijde web die je kunt downloaden in je Garmin. Tevens werkt Garmin met een uitgebreid programma op je laptop of pc zodat je je ritten kunt uitlezen. Je kunt de mooiste stukken knippen en plakken en zo maak je steeds mooiere ritten. Tevens kun je met dat programma hele routes bouwen. De meest gebruikte zijn de Garmin Zumo serie en de uitgebreidere broer, dat is de 600 serie. In principe heeft de Zumo nagenoeg ook alle opties van de 600 serie maar is wat voordeliger. Zo mist hij bijvoorbeeld een bleutooth aansluiting zodat je de aanwijzingen moet lezen ipv dat je ze kunt horen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door Darkzero »

de oudere garmin 660 is pas vervangen door de nieuwe 590. dit is nu het topmodel. heb er pas een demo van gezien in een motorzaak. echt fantastisch! :buig: maar ook fantastisch duur, 650€ :x
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door yamahakoppel »

http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... t=gps+quad" onclick="window.open(this.href);return false;

zijn al enkele topics over ik heb de garmin zumo 550 en de 660 persoonlijk vind ik de 550 iets beter ik heb ze al een paar keer langs elkaar gehangen als ik een rit verken met de auto en vind dat de 550 altijd met iets betere wegen of routes af komt :|.
ik heb al verschillende instel mogelijkheden geprobeert op de 660 en de 550 blijft altijd iets verschillend zeggen, komt denk ik omdat de 660 iets meer mogelijkheden heeft en hierdoor de wegen anders filtert dan de 550 zijn beide fijne GPSen waterdicht, schokbestendig, gemakkelijk bedienbaar

ik heb de tomtom rider 5 gehad voor een paar dagen :verymad: een handboek van 2cm dik en nog begreep ik hem niet en kwam hij constant met andere wegen af dan de garmin 550 staat wel een functie op kronkelroute :roll: veel kronkel was daar niet aan :x grote wegen rechtdoor

juist even een filmpje bekeken van de 590 :| blijkbaar de 660 iets te vroeg gekocht vorig jaar
http://www.mrgps.nl/zumo590/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door Ardjuh »

Voor offroad kun je beter een garmin 62 pakken, is namelijk geen touch screen... Kun je met vieze handen gewoon bedienen, en routes volgen zonder dat er wegen zijn. :D
No Can't Do!
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door AC67 »

Ardjuh schreef:Voor offroad kun je beter een garmin 62 pakken, is namelijk geen touch screen... Kun je met vieze handen gewoon bedienen, en routes volgen zonder dat er wegen zijn. :D
dat wilde ik net zeggen,ik heb net een nieuwe garmin gpsmap 62s met 32 gb gekocht.ik had eerder de 60 uitvoering die ook heel goed voldeed maar ik kon de nieuwere versie heel compleet overnemen voor weinig.
Alleen de houder voor de gps zelf is net at anders maar ik kan hem net zoals mijn tomtom(die ik ook wel op de cat gebruik)met mijn ram mount vastzetten.In het programma basecamp heeft het dezelfde functionaliteit.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door Jason McCoy »

Zumo kun je ook gewoon met vuile vingers bedienen. Geen enkel probleem mee gehad tot nu toe
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Duck
Quadrider
Quadrider
Berichten: 302
Lid geworden op: do 24 jan, 2013 12:56
Locatie: Antwerpen

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door Duck »

het hangt er ook wel een beetje vanaf hoe jeje GPS gebruikt....
Wil je echt routes plannen en rijden idd de voorgaande!

Als je zoals ik gewoon vertrekt en begint te rijden tot je compleet verloren bent kan je evengoed een goedkoop tomtom ding nemen om terug thuis te geraken...
Die hoeft zelfs nog niet waterdicht te zijn, meestal rijdt je toch met droog weer en moest het toch beginnen regenen kan je er een diepvrieszakje over trekken :p

Ja ik weet het heel cheap maar ik vind 5-600 euries gewoon te veel om de weg te weten...
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door Jason McCoy »

Dus pak je de Zumo hahaha. die is veel goedkoper en je hebt wel alle voordelen van Garmin. Ik vind t ideaal
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door Ardjuh »

Duck schreef:het hangt er ook wel een beetje vanaf hoe jeje GPS gebruikt....
Wil je echt routes plannen en rijden idd de voorgaande!

Als je zoals ik gewoon vertrekt en begint te rijden tot je compleet verloren bent kan je evengoed een goedkoop tomtom ding nemen om terug thuis te geraken...
Die hoeft zelfs nog niet waterdicht te zijn, meestal rijdt je toch met droog weer en moest het toch beginnen regenen kan je er een diepvrieszakje over trekken :p

Ja ik weet het heel cheap maar ik vind 5-600 euries gewoon te veel om de weg te weten...
Voor op de weg kun je zelfs al telefoon op je stuur tapen als het goedkoop moet :D

Echt offroad is een ander verhaal, alleen dat hebben we hier niet in NL... :| Maar ik gebruik mijn 62 ook in de
auto, fiets of zelfs lopend. Dus is niet alleen om met de quad een rondje te rijden. Een zumo ga je niet mee lopen of op je fiets stuur binden. 62 is met 2x AA batterij, die kun je nog zo ergens in proppen waarmee je nog weer een extra 6 uur navigeren hebt.

Weet trouwens niet hoe het zit met de Zumo, voor de 62 kun je vrij eenvoudig legaal gratis kaarten downloaden van de hele wereld (van goede kwaliteit!).

Maar voor alleen op de quad af en toe rondje rijden is het wellicht beetje dure spullen... als je het kan combineren is het wel
te overzien.
No Can't Do!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door Jason McCoy »

Zumo kun je idd op instellen voor een wandeling etc. Ook kent i de functie offroad. Ik gebruik de zumo idd ook gewoon in de auto enzo. De kaarten kun je gewoon updaten via Garmin, dat zit bij de koop in.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:Zumo kun je idd op instellen voor een wandeling etc. Ook kent i de functie offroad. Ik gebruik de zumo idd ook gewoon in de auto enzo. De kaarten kun je gewoon updaten via Garmin, dat zit bij de koop in.
Nee de 62 kun je zonder kaarten kopen, en dan gratis downloaden. Voor de hele wereld! :D
No Can't Do!
bkk
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18 mar, 2013 21:58

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door bkk »

zelf wat is ook aan het zoeken, maar dan een die me gewoon over de weg het snelst naar mijn bestemming stuurt

ik vond de echte toch wat duur, zeker als je bedenkt dat als hij van het stuur afvalt je toch niet zo blij zult zijn

toen hadden ze bij de action er 1 voor 40 euro, dus die meteen gehaald
accu is met 40 minuten leeg, maar hij draait hier toch gewoon op de 12V aansluting
waterdich is hij ook op de manier van DUCK

ik had er een mooi beugeltje voor gemaakt, plaatje aluminium gevouwen en daar de orginele plastic houder op gemaakt, en dit zo op de handbescherming gemonteerd, alles goed zichtbaar en ook een beetje beschermd tegen rijwind/regen

alleen had ik alles na werktijd in de schaduw getest, tijdens het rijden, in de volle zon zie ik m'n eigen reflectie, dus het scherm is dan onleesbaar, had ik misschien toch beter over na moeten denken
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door yamahakoppel »

De zumo van garmin hangt echt stevig aan je quad de bij geleverde RAM steun gelijk ze hem noemen is ook bijna voor iets te rammen :).
rij al jaren met de GPS, verkeersdrempels tegen 100. kasseiwegen tegen hoge snelheden, dat uw tanden bijna uit uw mond klapperen, gps hangt stevig op de quad. moet je geen schrik voor hebben dat je hem verliest. Rijden door de gietende regen dat je door en door nat zijt als je thuis komt gps blijft gaan. Zelfs als ik quad afspuit met hoge druk reiniger blijft de gps gewoon staan. Ga natuurlijk niet volledig langs alle kanten op de gps spuiten maar geraakt heb ik hem wel als ik mijn stuur af spuit
Op interne batterij werkt hem gemakkelijk 4u maar hangt gewoon op de quad batterij krijgt dus constant stroom.

Zo een moto gps kost wel wat geld maar is hem wel waard. Ik had in het begin ook gewoon een auto gps en met fietssteun direct kapot dan zelf gemaakte beugel en daar de auto houder op na een tijd houder kapot dan een zelf gemaakte houder op rubbers na 1jaar GPS kapot inwendig al kapot gerammeld. Als regende moest je hem af nemen of een zak over trekken maar dan zag je niks meer. voor geluid had ik een oortje met kabel al die ellende met die kabel. oortje viel na een tijd soms uit mijn oor of als je wat ver achter u keek trok je de kabel loss. Bij het afstappen eerst alles los doen, pff al die ellende is het niet waard nu heb ik een garmin GPS met scala rider Q9 kost allemaal wel wat geld maar dat heb je voor uw leven
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door Yair »

Ik heb er laatst een bij de Aldi gehaald, een medion.
Hij is bedoeld voor wandelen/fietsen maar ik gebruik
hem ook met varen, wekrt opzich naar behoren. Ik
heb hem nog niet getest met de quad.
_____________________________
Afbeelding
Plaats reactie