Help! Zoek zeer dringend een 50cc!

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Amberlemey
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 aug, 2014 12:48
Locatie: Balen

Help! Zoek zeer dringend een 50cc!

Bericht door Amberlemey »

Hoi allemaal,
Ik ben Amber, bijna 17 jaar. Ik zoek om het schooljaar door te komen een 50cc quad die me maximaal 400 euro mag kosten. Ik ben er al voor goedkoper tegengekomen, maar dat zijn er maar weinig. Misschien kunnen jullie helpen? De quad moet niet van een gekent merk zijn, omdat het maar over een 14km elke dag moet kunnen rijden. Moet zeker geen nieuwe quad zijn!
Ik heb al veel gelezen over pocketquads, zijn deze geschikt ? Of zijn deze echt wel veel te klein. Heb totaal geen idee wat ik me erbij moet voorstellen. Ook heb ik veel gelezen over kinderquads die me wel geschikt leken, er stond wel bij sommigen een maximaal draaggewicht en omdat ik nogal een forse dame ben is dit wel een uitkijkpunt!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Liefst alleen adressen in België of net Nederlandse grens.

Danku!
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Help! Zoek zeer dringend een 50cc!

Bericht door AC67 »

voor dat bedrag ga je zeker geen quadje vinden die elke dag dienst kan/zal doen.Alle pocketquads die je hebt gezien hebben meestal geen typegoedkeuring dus ook niet voor op de openbare weg.En als het al mag ben je levensgevaarlijk bezig,er mankeert altijd wel wat aan die rotdingen : of hij loopt niet,remt niet,loopt slecht,breekt af on noem maar op.Alles wat kapot kan zal meestal ook kapot gaan,neem dat maar aan van me.Vooral als je wat zwaarder bent moet je niet op zo een kabouterding gaan zitten,Je geeft aan dat je geen merk quad wilt kopen,dan is een kijkje op het china quadforum genoeg om je van die gedachten terug te laten komen,allemaal troep,voor 200 euro heb je er al 1 thuis,
Ik denk dat een budget van minimaal 1200/1300 euro reel is voor een bromquad.
Die goedkope rotdingen zijn niet betrouwbaar en ontzettend slecht,dat is alles wat ik over die 3 knaken dingen kwijt wil.
Laatst gewijzigd door AC67 op ma 11 aug, 2014 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Amberlemey
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 aug, 2014 12:48
Locatie: Balen

Re: Help! Zoek zeer dringend een 50cc!

Bericht door Amberlemey »

Oke dankuwel :)
Laatst gewijzigd door Amberlemey op ma 11 aug, 2014 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Amberlemey
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 aug, 2014 12:48
Locatie: Balen

Re: Help! Zoek zeer dringend een 50cc!

Bericht door Amberlemey »

https://sites.google.com/site/beskicenter/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn deze ook,onbetrouwbaar? Onder 'pocketquad'
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Help! Zoek zeer dringend een 50cc!

Bericht door AC67 »

Amberlemey schreef:https://sites.google.com/site/beskicenter/
Zijn deze ook,onbetrouwbaar? Onder 'pocketquad'
allemaal troep,wat verwacht je nu voor die prijs?Die dingen geven ze weg bij een pallet printerpapier.
Vergeet aub die soort quads,echt zonde van je gespaarde geld,is weg en je hebt er echt geen plezier van,bovendien zul je voor dat ding geen goedkeuring krijgen en op de weg mogen rijden.zijn niet groter dan een loopfiets voor kinderen tot 6 jaar,niet volwassenen van 17,dit is speelgoed!!
Ga dan voor een occassion van minder euro's.Is jammer om tezeggen maar je budget is gewoonweg te laag om een betrouwbare quad te kunnen kopen.alles wat je koopt zonder bekend merk is meestal troep of word goedkoop verkocht omdat het domweg niet loopt.Vraag het hier of iemand wat heeft of vraag als je wat gevonden hebt of het wat is,dan zullen we je een eerlijk antwoord geven maar bij dit soort dingen is het antwoord alleen maar:afblijven.
Amberlemey
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 aug, 2014 12:48
Locatie: Balen

Re: Help! Zoek zeer dringend een 50cc!

Bericht door Amberlemey »

Ke zeer bedankt! Was mijn gespaarde geld van een vakantiewerkje, en ik ik dacht wel dat het genoeg zou zijn als je die sites bekeek. Maar dankuwel, ik zal het zeker niet doen :)
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Help! Zoek zeer dringend een 50cc!

Bericht door AC67 »

was zonde van je vakantie werk geld geweest.
Misschien dat je een ETON 50cc tegenkomt voor weing,die zijn uit Korea en redelijk betrouwbaar maar met de koop alleen ben je er niet.Een bedrag voor onderhoud,verzekering en benzine moet je ook hebben.Maar wees op je hoede met het kopen van een tweede hands,vaak is het of defect of afgeragd.Vraag naar onderhoudhistorie en beslis niet te gauw alleen maar omdat een quad er wel stoer uitziet.
Neem iemand mee die er verstand van heeft aub,heb je later alleen maar meer plezier van.
Dit is bijv een leuk ding:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
of deze:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/qua ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar haal bij de eerste wel de gordel eraf en draag een helm,is veel veiliger.
En als je er 1 uit NL haalt moet je wel de papieren erbij hebben en zeker weten of hij in Belgie op kenteken gezet kan worden.doe je voorwerk goed.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Help! Zoek zeer dringend een 50cc!

Bericht door Jason McCoy »

Welkom!

Die rode uit het voorgaande bericht zeg ik ja dat kan. Die zwarte doe maar niet, Staat geen prijs bij en niks van een onderhoudsverleden. Grote kans dat je genaaid word met dat ding. Hier op het forum zijn wel topics over wat goeie bromquads zijn en welke er voor een volwassen iemand geschikt zijn. Veel bromquads zijn echt aan de kleine kan en rijden waardeloos. Die pocket dingen moet je idd vergeten. Zijn iniemini en altijd stuk. 14 km per dag duwen is ook niks
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Amberlemey
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 aug, 2014 12:48
Locatie: Balen

Re: Help! Zoek zeer dringend een 50cc!

Bericht door Amberlemey »

Dankuwel, ik bespreek straks dan de mogelijkheden over die rode met mijn vader. :) bedankt voor jullie advies
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Help! Zoek zeer dringend een 50cc!

Bericht door AC67 »

zorg voordat je besluit om voor die rode te gaan te vragen aan de verkoper of die alle papieren erbij heeft,dus niet alleen de Nederlandse verzekeringspapieren maar echt alles wat je nodig hebt om hem in België op kenteken te zetten.
Wat dat allemaal is maar het is hier op dit forum ongetwijfeld al een keer beschreven,zoek er maar eens naar of dat 1 van de mede forumleden een linkje kan plaatsen.
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: Help! Zoek zeer dringend een 50cc!

Bericht door sjmallie94 »

Welkom.

Niet elke 50 cc is toegelaten voor de straat, LT50 van suzuki maar ook de 50 cc van yamaha is naar mijn weten niet verkrijgbaar met kenteken (even als voorbeeld)

Adly / e-ton zijn na mijn weten een van de beteren betrouwbare brom quads.

Motor van adly zit ook in een van de scooters van hun waar ik nooit klachten over hoor.

Met jouwn budget een quad te vinden die betrouwbaar loopt/ geen mankementen heeft word lastig, denk aan lagers van achteras a-arm lagers en zoon kleine dingen allemaal, moet je dit vervangen lopen de kosten ook al snel op naar een 100 euro.

Persoonlijk zou ik zeggen als je quad wilt kopen, spaar dan door voor een die meteen gebruik klaar is en waar je zonder aan te sleutelen meteen mee kunt beginnen te rijden, kost je wel meer, maar dat betaalt zich meestal gewoon terug.

Weet niet hoe bus vervoer zit in belgie, misschien dat je daar komende tijd mee rijd. anders adviseer ik je om eens te kijken naar een scooter, die zijn meestal stuk goedkoper in aanschaf waar ook minder snel iets kapot aan kan gaan.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Help! Zoek zeer dringend een 50cc!

Bericht door java »

sjmallie94 schreef: Weet niet hoe bus vervoer zit in belgie, misschien dat je daar komende tijd mee rijd. anders adviseer ik je om eens te kijken naar een scooter, die zijn meestal stuk goedkoper in aanschaf waar ook minder snel iets kapot aan kan gaan.
Je hebt een leuke ''scooter'' / ''brommer'' voor 2/3 van jou budget. Zelf 2 jaar gereden op een Honda Sky van 250€ gemiddeld 80 km per dag!

@ dutchmoose Helemaal mee eens! Budget voor een nette bomquad klopt. (soms nog 200 meer)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Help! Zoek zeer dringend een 50cc!

Bericht door Paul Snip »

Met een beetje geluk is er vast wel een Adly of Aeon voor dat bedrag te vinden. Je zit wel aan de onderkant van de markt. Dus ga er maar van uit dat er nu of in de toekomst wat aan zal moeten gebeuren.

http://link.marktplaats.nl/m835474837" onclick="window.open(this.href);return false; zoiets?

http://link.marktplaats.nl/m834729045" onclick="window.open(this.href);return false; of zoiets?
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Help! Zoek zeer dringend een 50cc!

Bericht door Jason McCoy »

Wat is je lengte Amber? Als je heel lang bent dan zijn veel brommerquads te klein. Ben je 1.60 dan kan eigenlijk alles wel
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Amberlemey
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 aug, 2014 12:48
Locatie: Balen

Re: Help! Zoek zeer dringend een 50cc!

Bericht door Amberlemey »

Jason McCoy schreef:Wat is je lengte Amber? Als je heel lang bent dan zijn veel brommerquads te klein. Ben je 1.60 dan kan eigenlijk alles wel
Ik ben 1,64 m :)
Plaats reactie