vraagje voor experts

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
zandhaaz
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 apr, 2015 00:22

vraagje voor experts

Bericht door zandhaaz »

Hallo allemaal,

Momenteel zoek ik een gebruikte raptor 700r.
nu heb ik bij barts power sports Een leuke quad gezien in mijn budget (€6000-€7000).
Maar er staan ook sommige kant en klare verlaagde quads op marktplaats in dezelfde prijs categorie.
wat is jullie advies voor mijn budget als ik een 700r wil gebruiken voor 95% als weggebruiker?
Mijn gevoel zegt dat bij een dealer meer zekerheid is.
aan de andere kant denk ik ook dat een dealer misschien iets meer kost?

Ik lees graag wat reacties.
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: vraagje voor experts

Bericht door yamahakoppel »

een jonge quad die enkel en alleen op de weg gereden heeft, heeft niet veel afgezien ( toch niet gelijk ik mijn quad behandel met respect )

een handelaar neemt zijn winst ook en "garantie" mag je bij sommige ook met een korrel zout nemen. dus daar moet je het niet voor doen vind ik.
als je een mooie quad ziet met weinig gebruikers sporen dan denk ik wel dat hem met respect is behandeld. blijft altijd gokken of nu bij handelaar is of particulier
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
berry
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 29 mar, 2015 00:15

Re: vraagje voor experts

Bericht door berry »

bij een bekende dealer in quads betaal je indd meer dan bij particulier ,anderzijds kun je particulier kopen en dan eventueel het verschil van (dealerprijs ) investeren in een goede nakijkbeurt/opknapbeurt lijkt me ..maarja 100% zekerheid heb je particulier niet .wel kun je iemand meenemen die verstand heeft van quads ,die zal in grove lijnen de zichtbare problemen er zo uithalen..je moet met beide keuze,s geluk hebben :p
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: vraagje voor experts

Bericht door ferdi »

Ik ben het met yamahakoppel eens,een quad die alleen voor straatgebruik is gebruikt heeft over het algemeen minder voor zijn kiezen gehad dan de off road quad, vaak bij off road quads zijn er al zichtbare slijtage plekken aan de zijkant van het frame door de broek of crosslaarzen en veel krassen op de plastic kappen.
De quads die bij een handelaar vandaan komen kan ook van alles mee gebeurt zijn,bij een particulier kunnen ze je vaak nog wel vertellen wat er wel of niet mee gebeurt is...niet dat ze allemaal even eerlijk zijn maar ik koop liever particulier...
Het geld dat ik extra betaal bij een dealer gebruik ik liever voor extra leuke dingen erbij te kopen, nou moet ik wel zeggen dat Barts Powersport niet duur is voor een dealer/handelaar...

Het is maar net wat je wilt,een mooie set wielen kost ook al gauw een €600-€700 en een verlagingsset kost ook al gauw €300...

Veel succes!

Gr. Ferdi
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: vraagje voor experts

Bericht door Jason McCoy »

Dat zeggen jullie precies goed. Zichtbare slijtage. Maar de problemen zitten vaak van binnen en dat is dus niet zichtbaar. Quads die alleen op straat hebben gereden hoeven absoluut niet bij voorkeur beter te zijn
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
zandhaaz
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 apr, 2015 00:22

Re: vraagje voor experts

Bericht door zandhaaz »

Ok super goede info. Ik ben inmiddels bij Bart langs geweest en ik moet zeggen dat ik het een fijne en eerlijke vent vind. Ik heb mijn budget aan hem verteld en wat ik graag wil.
Hij zegt dat hem dat prima gaat lukken en ik heb er vertrouwen in. Uiteraard wil ik het 1 en ander aan het blok laten doen en dat zou volgens hem prima haalbaar zijn.
Ik kan niet wachten!!
Plaats reactie